Din dragoste pentru gelateria italiană...

„Pe piaţa îngheţatei artizanele din România nu este prea mare concurenţă. Deşi pare a fi, de fapt nu este un avantaj, pentru că ne revine misiunea de a forma această piaţă, împreună cu cei câţiva care au deschis înaintea noastră.” Alexandra Marcu, Puro & Bio România
Miercuri
23.11.2016
Prima gelaterie Puro & Bio s-a inaugurat în prima zi calendaristică de vară. La scurt timp, s-a deschis a doua. Urmează francizarea.
 

Alexandra Marcu gestionează, împreună cu soţul ei, Mihu Vlad (foto home page), gelateria Puro & Bio din centrul Capitalei, situată peste drum de Hotelul Novotel. Este un business de familie. A doua locaţie a fost deschisă de partenerul de afaceri Octavian Stancu, în Piaţa Domenii. Despre începuturile, evoluţia şi intenţiile de dezvoltare ale afacerii ne povesteşte Alexandra Marcu, în interviul acordat Fanchising.info.ro.

De ce îngheţată?

Noi suntem o aşa-zisă „familie internaţională”, suntem răspândiţi prin toată Europa; am părinţii în Bergamo, Italia, unde este a doua noastră casă, după Bucureşti. Ne-am stabilit în România pentru că aici sunt business-urile pe care le-am dezvoltat. În fiecare an mă duc la SIGEP, în Rimini, la cel mai mare târg internaţional de gelaterie. Anul trecut i-am găsit acolo pe Puro & Bio şi... a fost dragoste la prima vedere. Acum deţinem o master franciză pe Puro & Bio, avem exclusivitate pe România, aşa că la rândul nostru vom franciza.

Cum a fost începutul?

Deşi avem spaţiul acesta din februarie anul trecut, am putut să deschidem abia anul acesta, în iunie. Asta pentru că au fost foarte multe avize de luat - fiind o locaţie într-o clădire monument istoric, într-o zonă istorică -, au fost şi probleme cu proprietatea spaţiului ş.a.m.d., ceea ce ne-a îngreunat demararea business-ului. Mai ales că prima locaţie se voia una reprezentativă, care să includă întregul concept al gelateriei artizanale, cu producţie la faţa locului, cu ingrediente naturale, majoritatea certificate bio. Totul la vedere. Este un concept italian, doar „mama îngheţatei” vine din Italia!

Care sunt intenţiile în ceea ce priveşte francizarea?

Locaţia deschisă în Piaţa Domenii de partenerul de afaceri Octavian Stancu este modelul pe care am vrea sa-l francizăm. Intenţionăm să deschidem 5-6 gelaterii ale noastre în Bucureşti, iar în afara Capitalei vrem să găsim parteneri de franciză care au putere financiară pentru un astfel de business.

Ce presupune sintagma „putere financiară”?

Chiar dacă pare simplu, gelateria are în spate o minifabrică. Echipamentele sunt mai scumpe decât în cazul unei cofetării. Efortul financiar va fi mare pentru francizat, dar şi profitul va fi pe măsură. Avem două variante în ceea ce priveşte investiţia iniţială: francizatul poate să plătească echipamentele fie cu banii jos, fie în rate - timp de un an venim cu această variantă, credit furnizor. Dacă este vorba de rate, investiţia de început este de aproximativ 30.000 de euro, după care vin ratele, care se pot plăti şi din vânzări. Dacă vor cu banii jos, investiţia se duce undeva la 90 – 100 de mii de euro.

Pare destul de consistent...

Aşa este, de aceea ne-am propus să deschidem noi, asociaţii din firmă, primele două locaţii, să vedem cum funcţionează atât un model complex, cât şi unul restrâns. Aici, în gelateria din strada Câmpineanu, avem 300 de metri pătraţi, dar cea din Piaţa Domenii, pe care a deschis-o asociatul meu, are un spaţiu mai mic şi a necesitat mai puţine investiţii. După primele 3-4 luni am fost pe plus, ceea ce este nemaipomenit, chiar nu mă aşteptam! Şi să ştiţi că nu am investit foarte mult pe partea de marketing. Avem o pagină de Facebook şi am mers pe votul organic. Lumea a venit, a văzut despre ce este vorba, a spus mai departe şi deja avem clienţi fideli.

În afară de disponibilitate financiară, ce alte cerinţe trebuie să îndeplinească un potenţial francizat?

În primul rând, să creadă într-o alimentaţie sănătoasă şi să iubească îngheţata! Consider că dacă nu eşti pasionat de subiectul muncii, nu poţi duce business-ul la cote maxime. Noi suntem înnebuniţi după îngheţată şi, de multe ori, mergeam în Italia nu neapărat pentru că acolo este o altă parte din casa noastră, ci şi pentru că aici nu găseam îngheţata cu care ne-am obişnuit.

Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !