2017-01-09

Pralinele, cadoul perfect pentru aproape orice ocazie

Românii aleg bomboanele de ciocolată în funcţie de brand şi ţara de provenienţă, cele belgiene, precum Leonidas, aflându-se în topul preferinţelor

În Romania predomină vânzarea pralinelor pentru a fi oferite cadou, spre deosebire de celelalte ţări europene unde aceste produse se cumpără îndeosebi pentru consumul autentic / individual de ciocolată. „Începând cu anul 2009, când am fost numit reprezentant oficial Leonidas în România, şi până în prezent, evoluţia brandului a fost sănătoasă, deoarece am ales modelul de business step by step; aceasta întrucât piaţa nu avea un istoric în consumul de ciocolată de calitate, iar publicul căruia ne adresam era unul nişat. În prezent, situaţia este în schimbare, acest public devenind din ce în ce mai numeros”, afirmă Ion Codreanu, master francizor Leonidas în România.

leonidas Fot. Leonidas Ciocolata Belgiană

„După ce am studiat piaţa timp de doi ani, ne-am dat seama că trebuie să ne poziţionăm produsele în aşa fel încât să vină în întâmpinarea unei nevoi: aceea de a fi făcute cadou. Aşa am considerat, pentru început, că trebuie să ne promovăm afacerea. Am plecat de la 80% vânzări pentru cadouri şi 20% pentru consum autentic, iar astăzi am ajuns la vânzări aproape egale, 50% - 50%, consumul autentic de ciocolată de calitate belgiană fiind în creştere de la an la an.” Ion Codreanu, master francizor Leonidas Ciocolată Belgiană în România

Leonidas Ciocolată Belgiană oferă peste 40 de modalităţi de ambalare, de la cutii-cadou standard, la ediţii limitate. Totodată, a abordat, încă de la intrarea pe piaţă, şi zona cadourilor corporate, prin parteneriate realizate cu companii de top din România. Prezenţa la evenimente este o modalitate atât de educare a consumatorului privind beneficiile unui produs de calitate, prin contactul direct al acestuia cu brandul,cât şi de creştere a consumului individual și de dezvoltare a pieței pe acest segment.

În România ne luptăm cu o concurenţă nevăzută, cu un concurent invizibil care este mult mai periculos decât cel vizibil: este vorba de mentalitate. Fiecare dintre noi dorim să trăim mai bine şi să consumăm produse de calitate. Însă deschiderea la nou este destul de redusă, tocmai de aceea ne-am asumat încă de la început acest rol de a educa; sunt mândru că am făcut parte din echipa care a încercat să schimbe ceva în această direcţie, şi chiar am reuşit, pentru că se vede acest lucru în rezultate, în cifrele de vânzări. Obiceiurile de consum sunt în schimbare, pentru că se schimbă şi generaţiile, lucrurile s-au întâmplat chiar cu paşi galopanţi în ultimii doi ani, dar încă mai este de lucrat în această direcţie ”, precizează Ion Codreanu.

leonidas

Bomboanele de ciocolată, un cadou ideal

Piaţa locală a ciocolatei atinge o valoare de aproximativ 1,4 miliarde lei anual şi este dominată de importuri. Segmentul cheie este cel al tabletelor, care reprezintă peste 45%, în valoare. Restul pieţei este împărţit aproape egal între celelalte două segmente, praline şi batoane, cel mai dinamic fiind cel al pralinelor.

Sondajele de opinie derulate în ultima perioadă privind obiceiurile românilor de a face cadouri relevă faptul că, pentru momentele speciale, majoritatea opțiunilor înclină către bomboane de ciocolată şi către flori. În ceea ce priveşte pralinele, suntem mari consumatori de brand, preţul fiind un criteriu mai puţin important; astfel că, în cazul acestui gen de produse, le preferăm pe cele din import, în special belgiene sau elveţiene, acestea identificându-se cel mai bine cu noţiunea de ciocolată fină, de calitate şi, implicit, cu ideea de cadou inspirat.

Florile sunt percepute mai mult ca un accesoriu, o extensie a cadoului. Ciocolata, în schimb, inspiră răsfăţ, fineţe şi este un cadou care arată preţuire pentru persoana care îl primeşte”, spune Ion Codreanu, referindu-se la un studiu efectuat, în urmă cu aproape doi ani, de Cult Market Research, pentru Leonidas Ciocolată Belgiană.

O nouă ciocolaterie LC&C se va deschide luna viitoare în Bucureşti

Ion Codreanu deţine o ciocolaterie în zona Dorobanţi din Capitală şi administrează sub franciză câte un magazin în Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bucureşti (Calea Victoriei). Ciocolateriile din provincie sunt deschise după modelul LC&C - o ciocolaterie care integrează şi o micro-cafenea cu o terasă de mici dimensiuni, axată atât pe vânzarea pralinelor, cât și a altor produse: înghețată, cafea/ciocolată caldă, băuturi Leonidas, adică rețete de praline transformate în băuturi. Acest concept va fi implementat şi în cea mai recentă unitate ce se va deschide în februarie, pe Bulevardul Unirii, şi care va fi sub administraţie proprie. Cu ocazia inaugurării, se intenţionează aducerea la Bucureşti a maestrului ciocolatier de la fabrica din Belgia, pentru a face demonstraţii şi a crea pe loc rafinamente dulci în faţa consumatorilor români.

Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

Maria Vaschi

ziarist
Trimite pe autor

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank