Cele mai populare obiecte promoționale pentru francize

Strategia de informare și comunicare ocupă un loc central în cadrul strategiei de ansamblu a procesului de francizare. Politica promoțională este cea care asigură legătura firmei cu piața pe care acționează, iar obiectele promoționale au un rol bine determinat în transmiterea acestor mesaje. Transmiterea de informații către piață constituie o condiție a reușitei dezvoltării afacerii în sistem de franciză.
Vineri
20.01.2017
Notorietatea brandurilor se câștigă cu produsele personalizate destinate consumatorului final
 

Pentru a extinde o afacere în sistem de franciză, notorietatea brandului, costurile de francizare și calitățile francizaților sunt piloni ce stau la baza succesului dezvotării în acest sistem. Pentru a găsi cei mai buni francizaţi, companiile promovează afacerea, astfel încât brandul să fie recunoscut și să atragă atât clientul final, cât și parteneriate profitabile. Asociația Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate - APIIP - împreună cu alte organizații europene și internaționale realizează periodic un clasament al celor mai utilizate obiecte promoționale de către afacerile a căror dezvoltare pe orizontală se face în sistem de franciză.

Ultimul clasament realizat de APIIP conform datelor de vânzări furnizate de membrii asociațiilor respective arată că cele mai populare obiecte promoționale pentru afacerile în franciză la nivel european sunt pungile(sacoșe) de cumpărături, reciclabile și branduite. Poziția a doua în clasament este legată, indiscutabil, un element indispensabil epocii moderne: mouse pad-uri personalizate.

Dar iată cum arată clasamentul final întocmit de APIIP pentru cele mai populare obiecte promoționale utilizate pentru promovarea brandurilor francizabile:


1. Sacoșe/pungi de cumpărături reciclabile și personalizate
Pungile reciclabile sunt la modă. Clienții vor aprecia eforturile francizei de a investi în ecologie. Aceaste obiecte promoționale sunt folosite cu succes pe scară largă de francizorii și francizații din întreaga lume.

2. Mouse pad-uri personalizate
Mouse pad-ul personalizat cu sigla sau mesajul francizei va fi prezent lângă client o perioada lungă de timp, în funcție de orele petrecute de fiecare persoană activă în fața calculatorului. Mouse pad-urile reprezintă o modalitate foarte accesibilă și eficientă de a păstra brand-ul în fața clienților mai mult timp.

3. Cana, paharul sau sticla personalizată
Probabil cea mai eficientă metodă de promovare din toate timpurile. La fel ca mouse pad-ul, aceaste obiecte sunt permanent la “îndemâna” clientului, poziționate pe masa de lucru de acasă sau pe birou, pe fișetul de scule într-un service sau sub bancul de lucru pentru majoritatea ategoriilor profesinale. Astfel serviciul/produsul francizat este reținut mult mai ușor.

4. Îmbrăcăminte personalizată
Camașă, șapcă, tricou, salopetă – angajații francizorului/ francizatului reflectă întotdeauna imaginea de brand. O imagine ingrijită și profesionistă reflectată prin îmbrăcăminte aduce un plus de valoare brand-ului promovat. Clienții fideli vor purta o șapcă sau tricou cu sigla unui brand pe care îl respectă, dacă îmbracamintea este pe gustul lor.

5. Instrumente de scris personalizate
De câte ori pe zi folosim un creion, pix sau stilou, de atâtea ori putem transmite mesajul francizei. Anumite francize au dezvoltat în timp propriile modele unicat de stilouri pentru a exprima unicitatea conceptului sau serviciului oferit.


Carol Popa
ziarist