2017-02-20

GETTʹS, un brand și un business care, de 20 de ani, se reinventează

Lucian Miess, General Manager: ”De-a lungul timpului, sub acest brand - care este și prima franciză în domeniu din România - s-au deschis 14 locaţii.”

GETT’S, un nume de referinţă în domeniul serviciilor de înfrumuseţare, are 3 sub-branduri: Gettʹs Hair Studio (GHS) - saloane de 5 stele pentru segmentul high, o clientelă exclusivistă şi locaţii selecte; Gettʹs Color Bar (GCB) - saloane de 4 stele, destinate clientelei medium-high şi locaţiilor de tip mall; Gettʹs Men, care se adresează exclusiv bărbaţilor, cu servicii de barbering and grooming. În prezent, GETTʹs oferă management sau diverse tipuri de asociere pentru cei care solicită astfel de servicii. Despre toate acestea ne vorbește Lucian Miess, General Manager.

GETTʹS Fot. GETTʹS

”Din cele 14 locații deschise în cei 20 de ani de activitate, doar 4 au fost realizate în totalitate cu fonduri proprii, restul fiind în diferite forme de parteneriate: asocieri, franciză, colaborări, management etc. În timp, am dezvoltat 3 tipuri de parteneriate:
* Succes Kit - e vorba de abonament de consultanţă lunară, ce permite 5 întrebări/lună, în valoare anuală de 1.000 euro, adică aproximativ 80 euro/lună.
* License - este un pachet în care proprietarul salonului îşi păstrează numele propriu la care se adaugă " GETT’S License" şi care îi permite accesul cam la 1/2 din pachetul de full franciză pentru un cost de 2.000 euro/an.
* Franchise - este varianta full de franciză în care partenerul francizat va beneficia de o locaţie la standardele GETT’S, cele mai înalte din industrie, în care întreg aparatul firmei va contribui la sporirea şanselor de reuşită ale francizatului, iar acesta va avea întreaga gamă de beneficii.”

Lucian Miess, General Manager, GETTʹS

Cum ați încheiat anul 2016 ca număr de unități în rețea și care sunt planurile de dezvoltare pentru viitor?

Astăzi sunt 5 locaţii Gettʹs Color Bar (în Bucureşti - Mall Vitan, Afi Palace Cotroceni, Mega Mall şi ParkLake Shopping Center, iar în Cluj - Iulius Mall) şi 3 Gettʹs Hair Studio (în JW Marriott, Radisson Blu, InCity Residences); de asemenea, vorbim şi de o locaţie Gettʹs Men (ParkLake), dar cu o unitate în franciză în Cluj ce uremază să se deschidă în primăvara acestui an, cu un upgrade la Gettʹs Men, pentru o altă locaţie premium, o altă franciză GHS în Bucureşti şi alte locaţii în plan pentru viitorul foarte apropiat.

Care sunt beneficiile pe care le oferiți partenerilor francizați?

Pe lângă faptul că vor beneficia de o locație la standardele GETT’S, cele mai înalte din industrie, vorbim de softul profesional de tip ERP, de softul de tip CRM de identificare automată a clienţilor prin telefon VoIP, de platfoma online de comunicare cu clienţii, de chat, de programările online, de revista GHM (GETT’S Highlights Magazine), de programul de fidelizare GETT’S Beauty Miles, de produsele financiare (abonamente şi Gift Certificate) de MOP (manualul Operaţional de 300 pagini); de asemenea, ne referim la trainingul personalului, la cele mai bune discounturi de pe piaţă la produsele folosite - de fapt, aici este cel mai important aspect, pentru că doar din diferenţa pozitivă de discount pe care francizatul o are prin noi se acoperă aproape integral redevenţele -, la proiectul de arhitectură şi tehnic, la echipamentele de cea mai bună calitate din lume etc.

Aveți în vedere anumite zone/orașe în care să dezvoltați astfel de parteneriate în franciză?

Valoarea investiţiei diferă de la caz la caz, dacă este o locaţie într-o vilă, hotel sau centru comercial, şi se măreşte odată cu complexitatea proiectului, dar ca o medie integrală, cu tot cu echipamente, poate varia între 600 euro/mp - 1.000 euro/mp. Având în vedere acest aspect, o astfel de investiţie are nevoie de câteva condiţii pentru a funcţiona: o piaţă suficient de mare, o putere de cumpărare suficient de mare, o viaţă socială, culturală şi economică foarte dinamică a populaţiei, astfel încât vizitele la salon să depăşească stadiul necesităţii şi să intre în normalitatea unui stil de viaţă în care relaxarea şi starea de bine să fie principalele motive, pentru că ele cresc frecvenţa vizitelor şi, implicit, a business-ului. De aceea, pretabile pentru GHS şi GCB nu sunt decât oraşele mari care pot întruni aceste condiţii. Nu ne dorim să deschidem locaţii din orgoliu, care să nu producă bani pentru investitori şi care să se închidă în timp, de aceea am fost foarte corecţi şi selectivi de-a lungul vremii, mai ales după experienţa deschiderii salonului din Cluj, care a avut un început greu, fiind lansat la începutul crizei economice pe o piaţă care nu mai cunoscuse experienţa unui mall în oraş. A durat 7 ani, acum e în top, dar acel început ne-a învăţat o lecţie foarte dură.

gets

Scriaţi în ultimul dvs. editorial din GETT’S Highlights Magazine că noul sub-brand, Gettʹs Men, poate fi de sine stătător, oriunde în Bucureşti sau în ţară, şi se poate franciza foarte uşor, având investiţii mult mai mici. Vă rog să detaliați acest aspect.

GettʹS Men barbershop and grooming este o unitate dedicată exclusiv bărbaţilor şi are elemente decorative ce ne plac nouă bărbaţilor, de la vintage, industrial, până la clasic, depinde de stilul dorit. Aceste unităţi pot fi parte dintr-un salon complet de înfrumuseţare, dar ca zonă separată - aşa cum se poate găsi în locaţia din ParkLake Shoping Center - sau complet separat, într-o vilă, magazin la stradă etc. Ca orice franciză GETT’S, şi franciza Gettʹs Men beneficiază de aceleaşi avantaje: de softul profesional de tip ERP, de softul de tip CRM de identificare automată a clienţilor prin telefon VoIP etc. Având în vedere că suprafaţa necesară, investiţia în dotările tehnice, de ventilaţie, de instalaţii, de necesar apă caldă, toate acestea sunt mai mici, face ca per total valoarea investiţiei pe metrul pătrat să fie mai mică. Gettʹs Men poate funcţiona pe suprafeţe între 30-45 mp şi investiţia se poate ridica la valori medii de 25.000 - 35.000 de euro, dar cu profituri poate chiar mai bune decât ale unui salon, recuperate mai rapid, cu logistică simplă şi cu costuri mai mici. Un alt aspect interesant este că se poate particulariza locaţia pentru diferite segmente de clienţi, de la 3 stele la 5 stele, folosind chiar tipuri de echipamente diferite, pe care tot noi le furnizăm, respectiv cel mai mare brand din lume, Takara Belmont, de 95 de ani pe piaţa mondială. Poate nu ştiaţi dar scaunele profesionale pentru doamne au un cost ce pleacă de la 500 de euro până la maximum 2.500 de euro, pe când cele de bărbaţi au un cost ce pleacă de la 500 de euro şi ajung până la 13.000 de euro! Este vorba de scaune supertehnologizate, cu memorie, cu pompe hidraulice, cu încălzire în zona lombară şi tălpi sau gambe, cu accesorii ce se pot particulariza de la finisaj şi culoare până la cele mai mici detalii… Indiferent de preţ, toate scaunele pentru barber shop se pot întinde, se pot roti la 360 de grade, şi împreună cu postul special de lucru prevăzut cu lavoar scafă, se poate spăla și bărbieri clientul fără a mai fi plimbat prin salon, oferindu-i astel un maximum de confort.

gets

Vrei să fii la curent cu informaţiile despre francize? Abonează-te la newsletterul franchising.info.ro !

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank