Cum construieşti cel mai puternic brand

Miercuri
03.05.2017
LEGO a fost desemnat brand-ul cel mai valoros din întreaga lume. Pe locul al doilea s-a clasat Google, iar pe al treilea Nike.
 

Firma de consultanţă Brand Finance publică anual topul celor mai valoroase brand-uri din întreaga lume. Raportul complet cuprinde şi o evaluare individuală a fiecărei companii şi o comparaţie între popularitatea companiei şi imaginea ei pe o scară globală. Producătorul de jucării LEGO ocupă poziţia fruntaşă a acestui clasament influenţat de loialitatea şi satisfacţia consumatorilor, promoţiile brand-ului, investiţiile în marketing, reputaţia corporate, într-o analiză care are la bază aşa numitul index Brand Finance s Brand Strenght (BSI.)

Cuvântul LEGO s-a format din contopirea abrevierilor a două cuvinte daneze: „leg”- joc şi „godt” – bun: LEGO - „Bun de joacă”

Piesele de construit LEGO sunt destinate tuturor generaţiilor de vârstă, lucru care a ajutat la creşterea popularităţii brand-ului. Potrivit Brand Finance, LEGO, un brand destinat atât femeilor, cât şi bărbaţilor, oferă adulţilor nostalgia momentelor din copilărie. În anul 2000 corporaţia a înfruntat falimentul şi puţini au fost cei care s-au aşteptat ca producătorul jucăriilor de plastic să reintre pe profit.

Povestea LEGO®

Cel care a adus o schimbare în demersul companiei este Jorgen Vig Knudstorp. El a fost numit CEO în anul 2004, perioadă în care compania a început să controleze costurile de producţie şi să se axeze pe dorinţele consumatorilor. Datorită lui Knudstorp, fanii pot lua parte în dezvoltarea brand-ului. LEGO a căutat un succesor în rândul acestora când a trebuit să disponibilizeze mecanicii şi designerii care au lucrat în cadrul companiei în anii 1970-1980, mai exact în perioada de criză. În ultimii 3 ani s-a dezvoltat chiar şi numele brand-ului în principal datorită filmelor 3D (LEGO® story).

Fondatorul LEGO este danezul Ole Kirk Kristianses (dreapta). Compania a fost moştenită din tată în fiu, actualul proprietar fiind Kield Kirk Kristianses (stânga).

Copiii din România se pot bucura de jucăriile LEGO datorită mai multor distribuitori. Unul dintre aceştia, Bricks 4 Kidz® este un concept after school de educație creativă prin care copiii învață, construiesc și se joacă cu piese LEGO®. Programul este dezvoltat în sistem de franciză în întreaga lume.

Universul jucăriilor LEGO poate fi descoprit şi în cele 4 magazine certificate LEGO din ţara noastră deţinute de Brick Depot: în Promenada Mall Bucureşti, Mega Mall Bucureşti, VIVO Cluj-Napoca şi Coresi Shopping Resort Braşov.

Înregistrarea este destinată persoanelor ce doresc să-și înceapă propria afacere in regim de franciza. Cumpărând o licență de franciză este modul eficient prin care îți poți asigura succesul în afaceri. Persoanele interesate să achiziționeze o franciză trebuie să se înscrie în baza de date PROFIT system Romania din Registrul Francizelor prin completarea chestionarului de mai jos.

https://franchising.info.ro/inregistrare-candidati/


MC
Franchise Consultant