Succes cu gust de Domino’s Pizza

Luni
05.06.2017
Pe parcursul anului, Domino’s Pizza aproape şi-a triplat numărul de unităţi de franciză pe râul Vistula. Brandul american Domino’s Pizza este pe piaţă din 1960 și are acum mai mult de 11 mii de locaţii. Pizzeria cu acest nume deja operează în 75 de ţări din întreagă lume.
 

În Polonia, reţeaua numără în prezent 39 de sedii, în 14 oraşe: 16 dintre ele sunt pizzerii, iar 23 funcţionează în sistem de franciză.

- “Doar anul trecut numărul de francizați ai brand-ului nostru a crescut de patru ori, iar numărul de unităţi francizate aproape s-a triplat” - spune Peter Shaw, director executiv al PD Polonia SA

“În acest an am deschis deja patru noi pizzerii, iar alte şase urmează a fi deschise în viitorul apropiat. Estimăm că până la sfârşitul anului 2017 vom depăşi numărul de 50 de unităţi în Polonia.

În 2016, totalul reţelelor de vânzări în Polonia a crescut cu 62 la sută, comparativ cu anul precedent (însă având în vedere acelaşi număr de unităţi, creşterea a fost de 27 la sută).

- “Dorim să menţinem această tendinţă ascendentă şi în acest an. Având în vedere rezultatele financiare excelente, acum este cel mai bun moment să te alături reţelei noastre” - subliniază Peter Shaw.

În cele din urmă, brandul vrea să ajungă la 200-300 pizzerii, în Polonia. Candidaţii pentru franciza Domino’s Pizza ar trebui să aibă un minim de trei ani de experienţă în administrarea propriei afaceri (sau experienţă în catering). Sunt bineveniţi cei care au propriile lor spaţii, dar nu este o condiţie necesară. Licențiatorul oferă asistenţă în găsirea locaţiei adecvate şi are, de asemenea, o bază de spaţii proprii, disponibile pentru noile afaceri de franciză.

Investiţia minimă este de 95 de mii de euro şi depinde de costurile de adaptare a spaţiilor. Francizorul ajută la proiectarea spaţiilor de lucru, astfel încât, să optimizeze cât se poate de mult activitatea pizzeriilor și oferă un sistem de gestionare a spaţiilor - Pulse Domino - complet integrat, cu urmărirea comenzilor şi a clienţilor on-line. Licențiatorul oferă training specializat pentru francizați şi pentru angajații acestuia şi ajută la dezvoltarea strategiei individuale de marketing pe tot parcursul anului, adaptată pentru fiecare locaţie (pe lângă, desigur, campania națională de publicitate a rețelei). Partenerii pot beneficia de reduceri și de oferte atractive.

- “De asemenea, oferim sprijin fiecărui francizat, în conducerea propriei pizzerii, în primele săptămâni de la deschiderea acesteia. Îi ajutăm să treacă ușor prin întregul proces şi suntem la dispoziția acestora de fiecare dată când au nevoie” - declară Peter Shaw.

În fiecare zi, Domino’s Pizza serveşte peste 1 milion de clienţi în lumea întreagă. Peste 70% din comenzi sunt livrate la domiciliu (în SUA, Pizza Domino este al treilea cel mai mare magazin online - după Amazon şi iTunes). La fel se întâmplă și în Polonia, unde, conform tendinţei naţionale, 85% dintre polonezi comandă mâncare pentru acasă, iar din aceștia 50% comandă pizza. De aceea şi pe râul Vistula e-commerce-ul este un punct forte al acestui brand renumit.

Pe piața românească, conceptul Domino’s Pizza a fost adus prin franciză în anul 2010, de către grupul Rădăcini, care și-a extins astfel activitatea și în sectorul fast-food. Cu toate că în pizzeriile Domino’s Pizza, se poate servi și masa, compania se axează în principal pe livrarea produselor la domiciliu, la birou, la petreceri și la diverse alte evenimente. În prezent, Domino’s Pizza operează in 20 de locații, atât în București, cât și în țară.

Și în Romania, Domino’s Pizza încurajează comenzile la domiciliu, practicând în momentul de față reduceri de până la 35% pentru comenzile online (10% pentru comenzi de până în 60 de lei, 20% pentru comenzi între 60 și 180 lei și 35% pentru comenzi ce depășesc 180 lei).


MC
Franchise Consultant