2017-06-16

Franciza Lodolandia mi-a schimba viața

Un produs bun și o echipă dedicată - aceasta este rețeta succesului francizei Lodolandia. Deși Krzysztof Kulwas admite că la început a avut unele îndoieli ...

Împreună cu soția sa, Ilona, a condus, timp de trei ani, un magazin de îmbrăcăminte pentru copii și, în plus, s-a ocupat, de asemenea, cu vânzarea de articole de grădină și de uz casnic. La un moment dat, au vrut să-și diversifice și mai mult afacerile pentru a-și asigura surse suplimentare de venit.

Lodolandia interior Fot. franchising.pl

Când am deschis primul punct de vânzare a înghețatei, nu ne-am așteptat ca această afacere să aibă asemenea succes. Astăzi, ne permitem să avem o viață liniștită și să ne sprijinim familia și nu trebuie să ne mai facem griji cu privire la viitorul copiilor.

- „Fratele meu a fost la un Târg de francize și acolo a fost atras de conceptul Lodolandia. Termenii si condițiile de colaborare sunt foarte atractive, iar francizorul este foarte prietenos” - spune Krzysztof Kulwas.

- “Fratele meu s-a hotărât să achiziționeze franciza, iar eu l-am ajutat să demareze și să conducă afacerea. Am văzut cum afacerea înflorește și, după scurt timp, ne-am gândit să o implicăm și pe soția sa.”

Din decembrie 2015, cuplul a început pregătirile pentru dezvoltarea afacerilor cu înghețată și mulțumită rulotei de catering, complet echipate, pe care au cumpărat-o în leasing, trebuie să plătească doar 10% din valoarea sa. La 1 aprilie 2016, rulota se afla în parcarea de lângă supermarketul Kaufland, într-un oraș cu 13 mii de locuitori.

- “S-ar putea trage concluzia că piața era prea mică” - spune francizatul Lodolandia. –„Însă a fost exact opusul. Locația oferea foarte mult trafic - în plus, prezența supermarketului Kaufland și a întregului complex comercial atrăgea mulți clienți, fiind situate și lângă o stație de autobuz. Nu aveam concurență prea mare, iar locuitorii din orașele mici sunt, de asemenea, doritori de produse de bună calitate, cum ar fi înghețata pe care o serveam noi.”

Nu este niciun secret – recunoaște Krzysztof Kulwas că, la început, am avut unele motive de îngrijorare, gândindu-ne la costurile lunare cu întreținerea și chiria rulotei. Rapid s-a dovedit însă că temerile au fost exagerate ...”

Vânzările de înghețată au explodat

În primele săptămâni, Krzysztof Kulwas a lucrat personal la punctul de vânzare, împreună cu soția sa. – “În primul rând trebuie să învățați cum să vindeți înghețata - a spus acesta. Dacă aveți nevoie de lucrători, numai după ce lucrați personal, puteți să vă instruiți angajații pentru a lucra așa cum v-ar plăcea vouă.”

Potrivit francizatului Lodolandia, selectarea angajaților corespunzători este unul dintre fundamentele bunei funcționări a oricărei afaceri. – “Este clar că aceștia ar trebui să fie onești și dedicați. De asemenea, este importantă maniera de abordare a clienților, atât pentru adulți, cât și pentru copii. - spune Krzysztof Kulwas. La primul contract cu un nou angajat, trebuie să aveți în vedere o perioadă de probă de o lună. Dacă în această perioadă, angajatul nu va munci, nu-i prelungiți contractul. Dar trebuie sa aveți grijă de angajați. Nu faceți economie la salarii, pentru că satisfacția personalului se reflectă în activitatea sa și, ca rezultat, în satisfacția clientului.”

Vânzările de înghețată au mers atât de bine încât după trei luni de la deschiderea primului punct de vânzare, francizatul a mai deschis unul nou, de data aceasta la 80 de km distanță și tot în cadrul unui complex comercial. Rulota a funcționat până la sfârșitul lunii septembrie.

Alternativa de iarnă

Krzysztof Kulwas a decis să mai preia două concepte noi în domeniul Horeca. Punctul de vânzare nu a avut nevoie de nicio campanie promoțională, întrucât clienții au făcut publicitate ei înșiși, spunându-le și prietenilor.

Cu afacerea de kebab, a fost un pic diferit. Acesta este un fel de mâncare foarte popular în Polonia, și, prin urmare, concurența a fost mai mare. Ne-a luat două luni de muncă intensă, timp în care am desfășurat și o campanie de publicitate și de informare. Întrucât produsul este foarte bun, clienții care ne-au călcat pragul, au început să revină iar și iar.” – a declarat francizatul.

De asemenea, a reușit să păstreze și locația, ceea ce l-a ajutat întrucât clienții s-au obișnuit cu faptul că în acest loc mănâncă întotdeauna ceva bun. De la 1 aprilie 2017, a deschis alte trei puncte de vânzare a înghețatei.

- „Afacerea cu Kebab a rămas, de asemenea, funcțională, activitatea desfășurându-se în cele două rulote amplasate adiacent locației principale, într-o grădină cu mese și umbrele.” - spune Krzysztof Kulwas.

În ceea ce privește afacerea cu Kołacz, francizorul oferă câteva oportunități francizaților.

  • Puteți opta pentru alegerea unei rulote adaptate pentru a vinde pe parcursul întregului an. Dar puteți cumpăra o rulotă, care este, de asemenea, potrivită pentru a vinde și înghețată, și prăjituri. Krzysztof Kulwas a ales a doua opțiune și acum - când a început sezonul de primăvară-vară - vinde înghețată.

Am pariat totul pe o singură carte

Văzând cât de bine s-a dezvoltat franciza, Krzysztof Kulwas a decis că va paria totul pe o singură carte. Împreună cu soția sa a demisionat din întreprinderile în care lucrau și în toamna anului trecut au închis magazinele existente.

- „Am ajuns la concluzia că trebuie să ne concentrăm asupra unei singure afaceri și să ne ocupăm doar de aceasta” - explică francizatul – „adăugând ca este conștient de faptul că, în aproximativ 3-4 ani, situația l-ar obliga oricum la un astfel de pas întrucât concurența mare de hipermarketuri este fatală pentru negustorii mici. „

Krzysztof Kulwas nu regretă decizia luată. Are mult de lucru, însă datorită construirii unei echipe de angajați de încredere, își poate asigura buna funcționare a afacerii. În plus, ar fi dificil să fie în fiecare zi, la fiecare punct, pentru că distanța dintre cele mai îndepărtate două puncte de vânzare este de 160 de km. Desigur, trebuie să supravegheze totul, pentru a se asigura că nu există abateri de la procesul optim de funcționare a afacerii și a dezvolta rețeaua pe viitor.

- „Când am deschis primul punct de înghețată, nu ne-am așteptat ca această afacere să aibă asemenea succes. Astăzi, ne permitem să avem o viață liniștită și să ne sprijinim familia și nu trebuie să ne mai facem griji cu privire la viitorul copiilor” – concluzionează francizatul.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

MC

Franchise Consultant
Trimite pe autor

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank