2017-06-22

FRANCIZA – între mit și realitate

Francizarea este una dintre cele trei strategii de afaceri pe care o companie o poate utiliza în câștigarea cotei de piață.

Francizarea este una dintre cele trei strategii de afaceri pe care o companie o poate utiliza în câștigarea cotei de piață. Celelalte două strategii presupun deținerea unor unități de către o companie sau a unei combinații între unitățile deținute de companie și unitățile francizate.

franciza mit interior Fot. MC

Franciza are la bază o strategie solidă de atragere și de fidelizare a clienților

Franciza are la bază o strategie solidă de atragere și de fidelizare a clienților. Franciza implică, de asemenea, un program de marketing care consolidează imaginea de brand pentru produsele și serviciile companiei, în mintea clienților actuali și potențiali. Implică, în același timp, un sistem de distribuire a produselor și serviciilor care satisface nevoile clienților.

Franciza este o rețea de afaceri interdependente care permite unui număr nelimitat de francizați să beneficieze în același timp de:

• identificarea cu aceeași marcă,

• o metodă consacrată de succes în afaceri,

• un sistem de marketing și distribuție, bine pus la punct.

Pe scurt, franciza este o alianță strategică între grupuri de persoane care au relații și responsabilități specifice și un scop comun de a domina piețele, prin câștigarea și fidelizarea a cât mai multor clienți în comparație cu concurenții lor.

Există multe concepții greșite despre franciză, dar probabil cel mai răspândit este că tu, ca francizat, "cumperi o franciză". În realitate, îți investești activele într-un sistem de succes care îți asigură acces la numele de marcă, sistemul de operare și suportul permanent al francizorului. Dvs. și oricine din rețea sunteți autorizat să utilizați numele de marcă și sistemul de operare.

Relația de afaceri este un angajament comun al tuturor francizaților de a atrage și de a fideliza clienții. În mod legal, sunteți obligat să aplicați și să respectați programul de marketing și sistemele de operare impuse de francizor.

Pentru a avea succes în afacerile de franciză, trebuie să înțelegeți implicațiile comerciale și juridice ale relației dvs. cu francizorul și cu toți francizații. Trebuie să vă concentrați asupra colaborării cu alți francizați și a managerilor de companii pentru comercializarea mărcii și să utilizați pe deplin sistemul de operare pentru a atrage și a fideliza clienții.

De asemenea, trebuie să fiți conștienți de beneficiile aderării la rețeaua de franciză.

Ceilalți francizați, precum și unitățile operate de francizor, nu reprezintă concurența dvs. Aceștia și dumneavoastră aveți aceeași sarcină de a dezvolta brandul de franciză pe toate piețele în care franciza a fost lansată și de a câștiga fidelitatea și încrederea clienților în brand. În acest sens, se lucrează în echipă cu ceilalți francizați din sistem, care împărtășesc alături de dvs. responsabilitatea pentru furnizarea unor produse sau servicii de calitate, în mod consecvent, precum și pentru respectarea altor parametri de business care definesc franciza dvs. și creează premisele dezvoltării rețelei de franciză. Creșterea valorii mărcii comerciale reprezintă o responsabilitate comună a francizorului și a francizatului.

"Mentalitatea de proprietar" reprezintă motivul pentru care unitățile francizate și cele operate de francizor nu au succes. Trebuie să aveți în vedere acest lucru. Dacă ați "cumpărat" o franciză și considerați că ați devenit "proprietar", veți începe să gândiți și să acționați ca un proprietar. Veți dori să schimbați sistemul din cauza nevoilor dvs., vă veți întreba de ce plătiți taxe de redevență și veți începe să-i considerați pe ceilalți francizați ca pe niște concurenți. Ținând cont de aceste aspecte, nu trebuie să acționați ca un "proprietar independent".

În calitate de francizat, dețineți activele companiei dvs., pe care ați ales să le investiți în brandul și în sistemul de operare al unui francizor și să beneficiați de sprijinul permanent al acestuia. Dumneavoastră dețineți activele companiei dvs., dar sunteți autorizat să utilizați sistemul de afaceri al altcuiva.

În cele din urmă, dorința dvs. de a deveni francizat trebuie să fie întemeiată pe convingerea că veți avea mai mult succes folosind marca altcuiva și funcționând în conformitate cu sistemele și strategiile pe care francizorul vi le pune la dispoziție, decât dacă ați deschide propria dvs. afacere independentă și ați concura împotriva francizorului. Vrei să cauți un francizor care construiește un sistem de francizați interdependenți și care se angajează să atragă și să fidelizeze clienții, să crească mai repede decât piața, să crească mai repede decât concurenții și să facă totul cu marje mari. Când găsiți un francizor care înțelege această relație, aveți un francizor care merită toată aprecierea dumneavoastră.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

Mircea Coman

franchise consultant
Trimite pe autor

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank