Ce francize pot înlocui Burger King

Cartofii prăjiți de la Wendy’s se află pe primul loc în topul preferințelor consumatorilor de fast-food de peste ocean.
Vineri
29.06.2012
Pe piața americană există 3 francize cunoscute care ar putea avea succes la noi în țară.
 

După ce Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Buger King în România, a intrat în insolvență și a închis ultimele 3 restaurante din țara noastră, piața americană prezintă 3 companii care momentan nu sunt prezente pe piața locală: Taco Bell, Wendy's și Dunkin Donuts. Oricare dintre aceste francize ar putea lua cu succes locul Burger King în România, pe o piață fast-food estimată la 500 de milioane de euro.

Taco Bell este cel mai mare lanț cu specific mexican din Statele Unite ale Americii. Recent, un produs fast-food din portofoliul Taco Bell a stabilit un nou record în vânzări. Este vorba despre Doritos Locos Tacos care a fost vândut în 100 de bucăți în doar 10 săptămâni. Taco Bell face parte din portofoliul Yum!Brands care deține și brand-urile KFC și Pizza Hut, prezente și în România.

Fast-food-ul Wendy' s este foarte popular în Statele Unite ale Americii însă în Europa nu este foarte cunoscut. Rețeaua Wendy's include peste 6.500 de restaurante deschise prin franciză atât în Statele Unite ale Americii, cât și în alte 27 de țări din împrejurimi.

Dunkin Donuts se regăsește de câțiva ani în topul celor mai cunoscute companii americane din domeniul gastronomic. În anii '90, Dunkin Donuts a deschis un magazin în Piața Unirii din București însă l-a închis la scurt timp de la inaugurare. Între timp românii au împrumutat multe dintre obiceiurile americanilor, deci compania ar putea avea succes pe piața locală.

Cele mai cunoscute companii de pe piața fast-food din România sunt McDonald's, KFC, Pizza Hut și nou venitul Subway.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist