Pregătit/ă pentru Pressto ?

Există peste 500 de unități francizate în întreaga lume, iar Gregorio Hernansanz, Manager al departamentului de expansiune internațională al grupului Pressto, declară că, în prezent, compania se concentrează pe extinderea rețelei în Europa și caută candidați pentru rolul de Master francizat. Gregorio Hernansanz ne acordă un interviu în exclusivitate, răspunzând la câteva întrebări adresate de reprezentantul Profit system România.
Miercuri
10.01.2018
Pressto, un lanț spaniol de curățătorii-spălătorii care asigură servicii specializate, este unul dintre cele mai mari sisteme de franciză din lume. Francizorul caută francizat sau, preferabil, master francizat pentru România.
 

Astăzi este una dintre cele mai mari companii din industrie, din lume și, pentru al doilea an consecutiv, se numără printre primele 100 de francize mondiale, conform topului întocmit de FranchiseDirect.

Cum și de ce ați decis să francizați afacerea?

Brandul Pressto a fost înființat în 1994 în Madrid, Spania, după o analiză aprofundată a pieței și a nevoilor clienților, care nu erau satisfăcute pe segmentul de spălătorii și curățătorii chimice, fapt care a încurajat fondatorii să lanseze un serviciu profesional bazat pe calitate. Odată cu trecerea timpului, această inițiativă minunată s-a dovedit a fi de succes până în prezent și a creat premisele deschiderii de unități în întreaga lume.

Datorită cererii ridicate, am decis să deschidem prima franciză pe plan național doi ani mai târziu după lansarea brandului în 1994, iar trei ani mai târziu, am deschis prima franciză pe plan internațional. Astăzi conceptul de afaceri Pressto reprezintă un concept unic de franciză, având la bază experiența internațională, care ne-a ajutat să creăm un concept de "Boutique de servicii de curățenie", profitabil și cu servicii de valoare ridicată. Pressto operează în 25 de țări, pe cele cinci continente și își continuă creșterea în ritm constant, pe plan internațional.”

Este piața românească atractivă pe segmentul de spălătorii-curățătorii?

Conform experienței noastre de peste 20 de ani, precum și informațiilor despre piața și economia din România, creșterea continuă a clasei de mijloc și schimbarea obiceiurilor sunt motive care ne fac să credem că piața românească este pregătită pentru servicii diferențiate și de calitate.

Prin Pressto, am modernizat și am reinventat sectorul de curățătorie și spălătorie în funcție de nevoile actuale ale clienților și aducem inovații permanent. Înțelegem importanța adaptării la noile nevoi ale pieței mondiale prin căutarea unor noi soluții care ar putea contribui la îmbunătățirea experiențelor pe care le oferim clienților.

În măsura în care nu există nicio altă marcă pe piață care să ofere conceptul nostru de afaceri, înseamnă că există o oportunitate care trebuie dezvoltată. Prin urmare, considerăm că piața românească este extrem de atractivă pentru Pressto.”

Cum evaluați competiția din sectorul curățătoriei din România?

În urma unei cercetări de piață în România, putem considera că piața nu a atins inca pragul de maturitate din punct de vedere al competiției. Cele mai multe branduri sunt locale și oferă servicii ce pot fi imbunatatite. De fapt, există puține mărci internaționale, dar nu sunt orientate in totalitate către clienți și nu oferă servicii de înaltă valoare ca ale Pressto, cu toate serviciile sale complementare.

Unul dintre principalele avantaje pentru francizat este riscul scăzut de investiție într-un brand complet diferit față de orice altă marcă de pe piață, datorită conceptului nostru de afaceri unic. Sectorul de curățătorie și spălătorie nu este supus unor tendințe temporare; din acest motiv, riscul investiției este mai mic decât în alte sectoare.

Care este profilul ideal al Master Francizatului Pressto?

Căutăm oameni entuziaști care doresc să întreprindă noi afaceri în România. Profilul master francizatului pe care îl căutăm impune deținerea de experiență în managementul afacerilor, o viziune strategică puternică care vizează dezvoltarea brandului pe piața românească și putere financiară pentru investiția inițială.”

Vă rog să ne spuneți cât de repede după începerea afacerii, aceasta va atinge pragul de rentabilitate?

De obicei, aceasta depinde de mulți factori, cum ar fi performanța proprie a master francizatului sau potențialul pieței proprii. Cu toate acestea, din experiența noastră, master francizatul atinge pragul de rentabilitate în jurul lunilor a 5-a - a 7-a de la începerea operațiunilor.”

Credeți că românii vor folosi din ce în ce mai mult serviciile publice de spălătorie-curățătorie chimică?

Da, știu sigur acest lucru din cauza unui motiv simplu. Din experiența pe care o am cu Pressto, am înțeles că atâta timp cât o comunitate se dezvoltă și economia locală crește, populația începe să ceară servicii de calitate. Odată cu trecerea timpului, românii vor solicita servicii de înaltă calitate. Pressto este singurul brand din industria de curățătorie - spălătorie care oferă servicii complete de curățenie de cea mai înaltă calitate, susținute de ultimele tehnologii.”

Care este oferta Pressto pentru francizații români? Ce beneficii ar avea aceștia?

Din partea Pressto putem garanta sprijinul deplin al unei întregi echipe internaționale cu expertiză, care împărtășește visul de a oferi cele mai bune servicii în sectorul de curățătorie și spălătorie pe plan mondial.

Atunci când ajungem într-o nouă țară, aspirăm să obținem poziția de lider de piață, prin urmare, aplicăm experiența noastră globală la fiecare nouă deschidere. Suntem astfel alături de francizat, în dorința de a crea eficiență operativă și o activitate rentabilă.”

În comparație cu alte mărci din această industrie, Pressto se distinge și prin anumite servicii pe care alte branduri nu le oferă, cum ar fi, de exemplu, micile reparații la haine, spălarea și călcarea unor articole de îmbrăcăminte speciale, cum ar fi rochiile de mireasă, articole de îmbrăcăminte din piele, căști de motocicletă etc.

Este de așteptat ca francizatul să fie o companie serioasă, cu capital suficient, deoarece taxa inițială de franciză pentru toate țările din regiune este de aproximativ 150.000 de euro. Taxa inițială de franciză include dreptul exclusiv de a dezvolta brandul Pressto, instruire și formare profesională în Spania, precum și în țara beneficiarului francizei master. Taxa nu include investițiile în spălătoria în sine. Master francizatul este obligat să deschidă cel puțin o unitate ("pilot"), iar dezvoltarea ulterioară poate fi continuată prin intermediul propriilor unități și prin sub-francizare, adică prin acordarea de francize individuale unor terțe părți. Unitatea "pilot" trebuie să fie reprezentativă, motiv pentru care va oferi un număr de servicii cât mai mare din oferta Pressto. Prin urmare, va fi necesar un spațiu de peste 130 de metri pătrați, astfel încât să fie oferite toate serviciile disponibile într-o unitate Pressto, iar investiția în prima unitate este estimată la 120-140.000 de euro. Orice unitate viitoare - fie că va fi deschisă de master francizat, fie de un francizat individual, poate avea o suprafață mai mică și poate, dar nu neapărat, să ofere aceeași gamă de servicii. Francizații au obligația de a plăti redevențe regulate.

În Spania, există 95 de francizați și 45 de unități proprii, iar rețeaua s-a dezvoltat foarte bine în America Latină, Orientul Mijlociu și în Asia de Sud-Est. Creșterea acestui brand în Orientul Mijlociu a fost foarte rapidă, iar în Qatar a devenit chiar prestator de servicii pentru familia regală. Pressto operează în mai multe țări din Africa, dar și în Europa, unde este prezentă pe piețele din Bulgaria și Republica Cehă.