5 to go a devenit, în trei ani de la deschiderea primei cafenele din Piața Lahovari, cel mai mare lanț de cafenele românești, fiind prezent până acum în București, Iași, Constanța, Cluj, Ploiești, Pitești, Craiova, Timișoara, Braşov, Sinaia, Rm Vâlcea.
Luni
23.04.2018
În 4 septembrie 2017, se deschidea o nouă cafenea 5 to go, în franciză. De data aceasta, în cartierul Lacul Tei, din București. Alexandra Georgescu, cea care deține cafeneaua, ne povestește despre cum a fost începutul acestui business.
 

5 to go a luat naștere din dorința fondatorilor, Radu Savopol si Lucian Bădilă, de a oferi băuturi pe bază de cafea, de calitate, la prețul corect, și, totodată, de a dezvolta zona de consum stradal din România, prin implementarea unui concept aproape exclusiv de produse “to go”. Un brand în care orice produs, fie el cafea, fresh, răcoritoare sau produs de patiserie, are prețul unic de 5 lei.

Alexandra Georgescu, unul dintre francizații 5 to go, ne împărtășește propria poveste privind intrarea în antreprenoriat.

Ați mai condus o altă afacere înainte de a prelua afacerea în franciză 5 to go?

„Afacerea 5 to go este prima mea inițiativă antreprenorială și mă bucur mult că am avut curajul să fac acest pas.”

Când și cum ați decis să cumpărați franciza 5 to go? Aveați experiență în domeniul Horeca sau ați mizat pur și simplu pe ajutorul dat de francizor? Ce vă place cel mai mult la această franciză?

„Anul trecut am decis să cumpărăm franciza 5 to go din dorința de a face o schimbare pe plan profesional. Amândoi am activat în domeniul vânzărilor, eu pe piața serviciilor medicale, el în domeniul imobiliar. Ideea de a deschide un 5 to go ne-a venit într-o seară, plimbându-ne în parcul Floreasca: "

Cum ați ales locația pentru afacere și câți angajați aveți în prezent? În ce a constat sprijinul acordat de francizor?

„Am stabilit o întâlnire cu Lucian Bădilă, am aflat pașii care trebuie urmați pentru a deschide cafeneaua, precum și costurile aferente. După întâlnire, a urmat o perioadă de vreo 1-2 luni în care am căutat o locație. Am parcurs împreună kilometri întregi! Sincer nu ne-am gândit vreodată că va dura atât de mult găsirea unei locații: unele erau prea mari, chiria și investiția fiind mult peste aștepările noastre, altele erau ideale ca spațiu, însă erau fără vad. Într-un final am decis să ne concentrăm în zona cartierelor noastre: Tei, Floreasca. Am găsit un spațiu în cartierul Tei, am analizat câteva zile la rând dacă se pretează unui astfel de business - mă refer aici la traficul pietonal, comercianții vecini, stațiile învecinate RATB, instituții de învățământ etc. - și am recontactat echipa 5 to go pentru aprobare. Am avut sprijinul echipei privind amenajarea spațiului, training-urile aferente în domeniul cafelei, precum și suportul după deschiderea cafenelei. În prezent, nu avem angajați. Ne ocupăm personal de primirea și servirea oaspeților noștri.”

Care considerați că sunt atuurile acestui business și ce acțiuni de marketing organizați local pentru a vă atrage clienții?

„Produsele pe care le vindem sunt sursa de energie zilnică, prețurile sunt accesibile tuturor, iar principiul pe care ne bazăm este <Servește oaspetele exact așa cum ți-ar plăcea și ție să fii servit!>. Am împărțit flyere, am discutat cu fiecare persoană în parte și am știut mereu ce să oferim în funcție de gust: espresso cu lapte, fără lapte, biscuiți cu zahăr, fără zahăr etc.

Considerați că această franciză a fost o alegere bună pentru Dvs.? De ce ați recomanda franciza și altor potențiali francizați?

„Acest business a fost cea mai bună alegere pe care o puteam face în primul rând pentru că am cunoscut oameni minunați, oameni frumoși. Nu ne rezumăm doar la a servi o cafea! Ne place să discutăm degajat cu fiecare client și să glumim. Cel mai frumos sentiment este atunci când auzim: sau <În sfârșit putem bea o cafea bună în cartier!> sau . A crea un punct de interes din cafeneaua noastră este o mare realizare pentru noi!”

Rețeaua 5 to go numără în prezent 78 de locații, dintre care peste 40 sunt în București, iar alte șapte cafenele urmează să fie deschise în lunile aprilie și mai a.c.

Detalii privind începerea unei afaceri 5 to go în franciză sunt prezentate în catalogul de franciză, disponibil mai jos. Dacă ești interesat să achiziționezi franciza 5 to go, nu ezita să trimiți solicitarea ta la adresa de email mcoman@profitsystem.ro.


Cipele, Kristijano Ronaldo
Florentina Pene
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium

Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...

1 Declaratii
Final 10.11.2017
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”

Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!

1 Declaratii
Final 31.01.2017
Franciza Star Kebab trece Prutul

Vrei sa ști despre francize

1 Declaratii
Final 07.10.2016
Cafenea in loc de masina!

Ma mandresc cu acest copil. Impresionant articolul din pundtul lui de gandire. Multumesc celui ce l-a scris pentru ca in fraze scurte si concise a reusit sa exprime cum acest...

1 Declaratii
Final 01.09.2016
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

Ai revenit si ma bucur caci imi lipseau articolele tale...mult succes

2 Declaratii
Final 19.06.2015
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

In sfarsit un nou articol ,asteptam si ma bucur mult de tot...mult succes FORNETTI

2 Declaratii
Final 18.06.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Cu noul patron o sa le mearga la fel de bine...renumele e deja.

3 Declaratii
Final 12.05.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Premiile pentru studenti este un obicei care ar trebui pastrat si urmat de toti angajatorii.Nu pot trece cu vederea originea noului  angajator si nu as vrea sa am dreptate dar...

3 Declaratii
Final 11.05.2015