"Apartenența la franciză înseamnă că faci parte dintr-un plan integrat, înseamnă că știi foarte clar ce obiective ai în activitatea ta și cum le poți atinge fără să existe acele momente ale antreprenoriatului independent, adică în afara unui sistem de franciză, când trebuie să faci pe lângă management, strategie și previziune, marketing și mai ales să ții pasul cu sistemul legislativ care este într-o permanentă schimbare” - spune Ioana Oloro, francizat 5 to go.
Luni
25.06.2018
Rețeaua de cafenele 5 to go în franciză numără acum peste 80 de locații, devenind cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, nu doar din România.
 

Am tot povestit despre franciza 5 to go până acum și puteți regăsi pe portalul nostru multe articole despre povestea de început și despre experiențele prin care au trecut antreprenorii Radu Savopol și Lucian Bădilă, doi tineri cu experiență în HoReCa, care au adus pe piață, în 2015, un concept de cafenea inedit, cu produse la preț fix, cu mult succes atât la consumatori, cât și în mediul de afaceri.

Conceptul a avut un succes atât de mare încât, în cei 3 ani de la lansare, rețeaua numără peste 80 de locații, dintre care 60 se află în București. Astăzi vom afla povestea uneia dintre cele 60 de locații în franciză din București, situată în Piața Muncii, care aparține Ioanei Oloro, fostă corporatistă, însă cu aspirații de antreprenor, fapt care a generat o poveste interesantă, pe care avem bucuria să v-o împărtășim în continuare. Cine știe? Poate mai sunt printre voi tineri sau mai puțin tineri, de ce nu, cu abilități antreprenoriale, dar nedeciși încă, care pot găsi inspirație și în povestea Ioanei Oloro:

Când și cum ați decis să cumpărați franciza 5 to go? Aveați experiență în domeniul Horeca sau ați mizat pur și simplu pe ajutorul dat de francizor?

„Păi îmi doream să fac ceva care să îmi aducă mai multă satisfacție personală față de ceea ce făceam la momentul respectiv. Și ce poate fi mai plin de satisfacție decât să le faci oamenilor dimineața mai bună cu un zâmbet și o cafea proaspătă? Așa că am decis să pornesc în căutarea unui brand în care să cred. Care trebuia musai să fie românesc și mai trebuia să avem și ceva în comun (eu și brand-ul). Așa am dat de 5 to go. Sincer, nu îmi era străin acest brand întrucât la vremea respectivă lucram în cercetare de marketing, iar 5 to go deja era un exemplu de studiu de caz la conferințele din domeniu. Experiență în Horeca nu am avut și era firesc să caut ajutor. Până la urmă, acesta este și principiul de bază al conceptului de franciză, nu-i așa?”

Cum ați ales locația pentru afacere și câți angajați aveți în prezent? Aveți în echipă și un barman care se ocupă de prepararea specialităților pe bază de cafea sau ați învățat secretele meseriei participând la cursurile organizate de francizor?

„Practic, locația m-a ales pe mine, nu a fost invers. Eu m-am alăturat grupului de francizați la începutul anului. Nu speram să găsesc așa o locație cum este aceasta din Piața Muncii. Și totuși lucrurile s-au legat și, în prezent, suntem 4 colegi, dintre care 3 sunt angajați, iar eu sunt administrator. Colegii nu pot intra în bar dacă nu știu să prepare specialitățile pe bază de cafea. Experiența de barman este întordeauna un plus, însă nu este suficientă. Francizorul este cel care te învață secretul cafelei 5 to go și îți stă alături permanent, nu doar în perioada cursurilor. Până la urmă toți trebuie să livrăm aceeași calitate a produselor.”

Fiind un business de proximitate, bănuiesc că cei mai mulți clienți revin aproape zilnic pentru a-și lua cafeaua preferată. Care este totuși procentul de clienți noi care intră în cafenea? Considerați că afacerea este influențată de sezonalitate sau aveți trafic permanent de clienți?

„Așa este, existăm și creștem datorită clienților noștri fideli, care ne vizitează zilnic. Nu știu dacă am putea vorbi în procente, poate mai degrabă comparativ. Zonele cu trafic stradal mare, cum sunt zonele din centru, au probabil un volum de clienți noi mai mare comparativ cu cel al clienților loiali. Pe de altă parte, cele situate în zone cu școli, clădiri de birouri, cu siguranță au un număr mai mare de clienți loiali în comparație cu numărul de clienți noi. Pe de altă parte, ce înseamnă clienți loiali? Putem vorbi aici de cei care revin zilnic în aceeași cafenea sau de cei care caută brand-ul? Lucrurile sunt destul de complexe.

Ce vă spun clienții despre sortimentul de produse?

„Este foarte clar pentru ei că în cafenelele 5 to go există varietate. Fiecare client are propriul său ritual de vizită și consum. Avem clienți care vin în special pentru produsele pe bază de cafea și uneori mai alătură acestora produse din zona de snacks dulce sau sărat. Avem însă și clienți care ne tratează ca pe un „one stop shop”, considerând că găsesc tot ce au nevoie pentru micul dejun, de la patiserie proaspătă și sandwich-uri, până la băuturi calde.”

Care considerați că sunt atuurile acestui business? Ce vă place cel mai mult la această franciză?

„Păi cum spuneam, eu vin din zona corporate ca experiență profesională, unde, să fii francizat, înseamnă să fii așa, un fel de manager de departament, constituit ca un srl. Însă aici lucrurile stau foarte diferit. Există acest sentiment de apartenență, simți că faci parte dintr-o echipă unde toți avem aceleași obiective. Există suport în orice desfășori, totul este centrat pe soluții, iar asta face lucrurile foarte simple pentru noi, francizații.”

Ce acțiuni de marketing organizați local pentru a vă atrage clienții? Ce părere aveți despre planul de marketing implementat de francizor și de vizibilitatea brand-ului în piață?

„Cea mai importantă acțiune de marketing este experiența pe care i-o oferi clientului. Experiența înseamnă în primul rând să reușești să-i îndeplinești așteptările, fie că e vorba de calitatea produselor, de interacțiunea cu cel care îl servește sau de alte produse sau servicii pe care le oferi. La fel de important este și modul în care se face comunicarea de brand, prin flyere, activitatea cafenelei pe social media, etc., dar și ambianța din cafenele. Cred că simplul fapt că se desfășoară acest interviu este o dovadă a existenței unui plan al francizorului și a vizibilității brandului în piață, atât către B2B, cât și către clientul final.”

Ne puteți povesti o experiență interesantă/amuzantă pe care ați avut-o de când ați demarat afacerea? Dar o experiență mai puțin plăcută?

„Cred că cea mai interesantă experiență este începutul. Când tu ai niște așteptări și deja știi cum va decurge totul și ce treabă minunată vei face și cât de repede vei servi. Și apoi încep să vină clienții ... și se face coadă și realizezi că nu ai viteza pe care ți-o imaginai, așa că începi să te gândești că este dimineață și ei se grăbesc și tu te miști din ce în ce mai lent și încurci comenzile și nu mai știi exact dacă ar fi vrut cu aromă de caramel sau poate de vanilie... și, la un moment dat, realizezi că ai reușit să îi servești pe toți și că de fapt ei au avut o experiență frumoasă și că poate mâine îți va ieși mai bine. Experiențele neplăcute cred că sunt date de situațiile în care nu reușești să răspunzi nevoilor clienților.”

Considerați că această franciză a fost o alegere bună pentru Dvs.? Cum vă influențează activitatea apartenența la o rețea de franciză?

„Da, consider că a fost o alegere foarte bună pentru mine. Ce ar trebui să fie clar pentru toată lumea este faptul că alegi să fii parte a unei francize pentru că știi că drumul a fost deja bătătorit și pornești într-o călătorie cu o parte din riscuri deja diminuate. Nu știu dacă termenul „influențează” este corect folosit aici. Mai ales că planul de afaceri nu este un plan independent și acest lucru este asumat integral de francizați. Așa că poate ar fi mai util să vorbim despre ce înseamnă apartenența la franciză. Apartenența la franciză înseamnă că faci parte dintr-un plan integrat, înseamnă că știi foarte clar ce obiective ai în activitatea ta și cum le poți atinge fără să existe acele momente ale antreprenoriatului independent, adică în afara unui sistem de franciză, când trebuie să faci, pe lângă management, strategie și previziune, marketing și mai ales să ții pasul cu sistemul legislativ care este într-o permanentă schimbare.”

Ați recomanda această franciză și altor antreprenori interesați de acest domeniu de activitate? 

„Cu siguranță!!!! Însă cu mici rețineri ... pentru că, dacă nu i-aș simpatiza, nu știu dacă i-aș dori în grupul nostru J. Este o franciză unde nu simți că orice antreprenor este binevenit doar în baza disponibilității sale financiare de a investi. Și acest lucru te ajută să te simți special! Până la urmă vorbim de OMG is 5 to go!!!!!”

Mai multe informații despre cum poți avea propria cafenea 5 to go, în franciză, sunt prezentate în catalogul de franciză, disponibil atașat. Dacă ai întrebări sau îți sunt necesare mai multe detalii, te rugăm să ne scrii pe adresa de email mcoman@profitsystem.ro și iți vom răspunde cât mai curând posibil.


Subiecte populare in Forum

Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium

Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...

1 Declaratii
Final 10.11.2017
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”

Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!

1 Declaratii
Final 31.01.2017
Franciza Star Kebab trece Prutul

Vrei sa ști despre francize

1 Declaratii
Final 07.10.2016
Cafenea in loc de masina!

Ma mandresc cu acest copil. Impresionant articolul din pundtul lui de gandire. Multumesc celui ce l-a scris pentru ca in fraze scurte si concise a reusit sa exprime cum acest...

1 Declaratii
Final 01.09.2016
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

Ai revenit si ma bucur caci imi lipseau articolele tale...mult succes

2 Declaratii
Final 19.06.2015
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

In sfarsit un nou articol ,asteptam si ma bucur mult de tot...mult succes FORNETTI

2 Declaratii
Final 18.06.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Cu noul patron o sa le mearga la fel de bine...renumele e deja.

3 Declaratii
Final 12.05.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Premiile pentru studenti este un obicei care ar trebui pastrat si urmat de toti angajatorii.Nu pot trece cu vederea originea noului  angajator si nu as vrea sa am dreptate dar...

3 Declaratii
Final 11.05.2015