În prezent, există 4700 de cafenele Tim Hortons.
Vineri
20.07.2018
Fiind cea mai populată țară din lume, cu o economie extrem de puternică, China este o destinație mult dorită de francizele de pe continentul nord-american.
 

Printre francizele americane de tip fast food, care își extind rețeaua în China, se numără și lanțul canadian Tim Hortons.

După cum s-a anunțat recent, lanțul de cafenele Tim Hortons intenționează să deschidă mai mult de 1500 de unități în China, în următorii zece ani. Lanțul, cunoscut pentru renumitele gogoși “Donuts” și cafeaua delicioasă, a semnat un contract de franciză bazat pe un joint-venture cu Cartesian Capital Group, care va fi responsabil pentru dezvoltarea și deschiderea de cafenele pe piața din China.

Alegerea partenerilor a fost, pe de o parte, o mișcare destul de logică în sensul în care Cartesian Capital cooperează din 2012 cu Restaurantul Brands International, compania mamă a lui Tim Hortons, care deține și mărcile Burger King și Popeyes. Cartesian Capital, unul dintre partenerii locali care lucrează la dezvoltarea și extinderea Burger King în China, a contribuit până acum la deschiderea a peste 900 de restaurante pe această piață.

Pentru Tim Hortons, decizia de a intra în China este cu siguranță un pas important din planul strategic de extindere la nivel internațional, în contextul în care lanțul și-a anunțat anterior extinderea în Spania, Mexic, Regatul Unit al Marii Britanii și Filipine. În ceea ce privește China, marca canadiană oferă oportunitatea deschiderii unei afaceri Tim Hortons, în franciză, unui număr mare de potențiali candidați. China reprezintă, fără îndoială, o "mare oportunitate de creștere", fiind cea mai populată țară din lume, cu una dintre cele mai puternice economii. În contextul schimbărilor din ce în ce mai evidente în obiceiurile consumatorilor locali, contrar opiniei populare, în ultimii ani, un număr din ce în ce mai mare de locuitori ai Chinei, în special tineri și oameni de afaceri, beau cafea în loc de ceai.

Acest trend este susținut și de lanțul american Starbucks care, potrivit datelor statistice din luna mai a.c., deținea 3.300 de cafenele în 140 de orașe din China. În același timp, Chain intenționează să dezvolte pe piața chinezească o rețea de 5.000 de cafenele până în 2021. Este cert că, pentru Starbucks, piața din China este piața cu cea mai rapidă creștere deoarece, la fiecare 15 ore, se deschide o nouă cafenea. Whitbread, proprietarul Costa Coffee, are 449 de unități în China, potrivit ultimului raport anual, și intenționează să deschidă cel puțin încă 750 de cafenele până în 2022.

În ciuda concurenței și suspiciunilor puternice ale unor analiști care arată că Tim Hortons nu este un brand atât de cunoscut în afara Canadei, reprezentanții lanțului sunt convinși că vor putea câștiga o cotă semnificativă din piața chineză a cafenelelor, în următorii ani. Tim Hortons are în prezent peste 4700 de cafenele în întreaga lume.


Business Development Manager