O plăcere dulce într-o şepcuţă de baseball

Ştrandurile sau aqua-parcurile sunt o locaţie ideală pentru amenajarea standurilor de îngheţată.
Joi
05.07.2012
Producătorii de îngheţată dau dovadă de multă inventivitate pentru a avea succes în aceste afaceri sezoniere.
 

Într-o piaţă în care activează peste 60 de producători de îngheţată locali şi 2 internaţionali, compania Miracol Polar vine cu Ice`N`Go, un produs în formă de granule îngheţate, servite în şepcuţe de baseball şi pahare. Producătorul Ice`N`Go vrea să se dezvolte prin franciză pe întreg teritoriul României. În prezent, Miracol Polar deţine puncte de desfacere în oraşele Arad, Oradea, Cluj, Timişoara şi Târgu Mureş. Achiziţionarea dreptului de utilizare a francizei porneşte de la închirierea sau deţinerea unei suprafeţe de 4-6 metri pătraţi, într-o zonă cu aflux mare de persoane.

O altă companie care vrea să se dezvolte prin franciză în ţara noastră este Yogen Fruz, un lanţ de francize din domeniul iaurturilor îngheţate. Conceptul a fost creat în anul 1986, de doi fraţi: Michael şi Aaron Serruya. În anul 1999, Yogen Fruz a primit titlul de Franciza numărul 1 din partea revistei Entrepreneur.

Românii preferă îngheţata de ciocolată, de vanilie, de fructe de pădure şi tiramisu. Studiile specialiştilor arată că un român consumă de 3 ori mai puţină îngheţată decât un polonez şi de 20 de ori mai puţină decât un italian. În România, consumul mediul anual de îngheţată este 1,7 kilograme pe cap de locuitor. În Polonia, consumul este de 4 kilograme, iar în Italia ajunge până la 17 kilograme.

Cei mai importanţi jucători de pe piaţa de îngheţată din România sunt: Betty Ice, Top Gel Prod, Alpin 57 Lux, Delta, Kuba Ice Cream Company, Unilever şi Nestle.

(Elena Cărăuşu)
Elena Cărăușu
ziarist