Gigantul PRESSTO vine în România

Expansiunea continuă / După ce s-a concentrat pe piețe precum Orientul Mijlociu, Asia de Sud sau Africa, compania Pressto începe o nouă etapă în expansiunea sa internațională, concentrându-se pe Europa.
Vineri
05.10.2018
În comparație cu alte mărci din această industrie, Pressto se diferențiază prin oferirea anumitor servicii pe care foarte puține companii le oferă.
 

Ne referim la reparații minore ale articolelor de îmbrăcăminte și la spălarea și călcarea anumitor articole pretențioase, cum ar fi rochiile de mireasă, hainele din piele, căștile de motocicletă etc. Pressto, lanțul spaniol de curățătorii uscate și alte servicii specializate de curățenie, cu peste 500 de puncte de franciză la nivel mondial, este unul dintre cele mai mari sisteme de franciză din lume. Francizorul caută master francizat și în această regiune a Europei, inclusiv în România.

Pressto a fost înființată în 1994, în Spania și astăzi este una dintre cele mai mari companii din lume. Tiago Carruço, Director comercial în regiune, afirmă că afacerea se concentrează în prezent pe extinderea rețelei din Europa.

Pressto caută în primul rând să găsească un Master Francizat care să fie responsabil de întregul teritoriu al României. Credem că acest lucru este posibil deoarece există multe exemple de companii care gestionează toată România. Extinderea rețelei printr-o singură unitate de franciză nu este recomandată în acest stadiu și în prezent nu oferim această opțiune” – explică Carruço.

Asa cum menționam anterior, Pressto se diferențiază prin oferirea anumitor servicii pe care alte companii din domeniu nu le oferă. Ce servicii va oferi un francizat, pe lângă cele de bază, rămâne însă decizia francizatului. "Aceste servicii sunt foarte profitabile în unele locații și în unele țări. De exemplu, în Qatar, cel mai mare procent din venituri provine de la aceste servicii mici, deoarece practic nimeni altcineva nu le oferă" - spune Carruço.

Având în vedere nevoile pieței, Pressto a dezvoltat recent un nou concept de unități de vânzare - Pressto Plus, unde se oferă, de asemenea, servicii de spălătorie auto în  paralel cu serviciile de curățătorie. Carruço consideră că un astfel de concept este ideal pentru locațiile cu mulți turiști, studenți sau oameni de afaceri care nu au nevoie de un pachet complet de servicii, ci doar doresc să spele rufele la prețuri accesibile.

"Experiența a arătat că, prin combinarea acestor două servicii, se generează mai mult profit. Acest concept se dezvoltă cu succes în Orientul Mijlociu" - spune Carruço.

Ce concept de afaceri se va implementa în această regiune depinde de intenția investitorului sau a întreprinzătorului care decide să devină Master francizat. "Indiferent de experiența sistemului Pressto, suntem conștienți de faptul că o companie locală care cunoaște bine piața este mai în măsură să evalueze unde este bine să deschidă un anumit tip de serviciu de spălătorie și cu ce servicii să înceapă" - subliniază Carruço.

În plus, Pressto a dezvoltat și un format special pentru sectorul economic, pentru companiile mari care necesită servicii de curățare chimică și de spălare deoarece angajații poartă haine de lucru zilnic. Printre acestea se numără hotelurile, spitalele, fabricile etc.

În ceea ce privește locațiile ideale pentru Pressto Laundry, acest lucru depinde din nou de francizat. Potrivit lui Carruço, se recomandă locurile cu trafic intens. "În Madrid, oamenii preferă să cumpere pe străzi, în timp ce în Portugalia preferă să facă cumpărături în mall-uri. Este bine ca Master francizatul să fie familiarizat cu orașul și cu locul în care va deschide spălătoria, dar poate conta și pe sfaturi și informatii din recomandări. Nu există nicio regulă strictă în acest sens" – explică Carruço.

În Spania, există 95 de francizați și 45 de unități proprii, iar rețeaua s-a dezvoltat foarte bine în America Latină, Orientul Mijlociu și în Asia de Sud-Est. Creșterea acestui brand în Orientul Mijlociu a fost foarte rapidă, iar în Qatar a devenit chiar prestator de servicii pentru familia regală. Pressto operează și în multe țări din Africa, dar și în Europa, unde este prezent pe piețele din Bulgaria și Cehia.


Tiago Carruço / Director Comercial pentru Europa
Business Development Manager