Școala Națională de Excelență în Industria Ospitalității – Bella Italia / Din 2008, la Brăila
Marți
16.10.2018
Industria ospitalității este un sector al economiei românești aflat în plină dezvoltare, care are nevoie mai mult decât oricând de personal competent, capabil să facă față noilor cerințe.
 

Școala Națională de Excelență în Industria Ospitalității – Bella Italia - este prima școală particulară din România, înființată în 2008, care funcționează ca un centru de inițiere și formare profesională pentru sectorul HoReCa, oferind o gamă variată de cursuri de formare în meseriile industriei ospitalității, la finalul cărora se acordă diplome recunoscute de Ministerul Muncii și Ministerul Educației Naționale.

AccorHotelsIulian Zamfir, fondatorul Școlii și deținătorul francizei Bella Italia

Școala a fost înființată la Brăila, în anul 2008, de către Iulian Zamfir, cel care a deschis și primul restaurant pizzerie în orașul de la Dunăre. Despre activitățile școlii și despre programul de training, elaborat pentru angajații restaurantelor din cadrul rețelei de franciză Bella Italia, ne spune mai multe detalii chiar Iulian Zamfir, fondatorul Școlii și deținătorul francizei Bella Italia:

PROFIT systemDespre Școala Bella Italia din Brăila, am aflat multe lucruri interesante și ne bucurăm că există și în frumosul oraș de la Dunăre o astfel de academie dedicată specializării personalului din domeniul HoReCa. Ce ne puteți spune despre cursurile organizate în cadrul școlii?

Iulian Zamfir: În cadrul școlii Bella Italia, deviza este „Excelență în industria ospitalității” pentru că ne dorim să facem lucruri de calitate. Cuvântul cheie este „excelență” pentru că vrem să organizam cursurile la un nivel înalt de pregatire în domeniul gastronomic. Maeștrii care țin cursurile și programa cursurilor se axează pe foarte multă practică, ceea ce permite cursanților să experimenteze diverse etape de pregătire a preparatelor. Programa școlii este axată pe 4 tipuri de cursuri care prevăd atât cursuri pentru profesioniști, cât și cursuri pentru amatori. Cursurile pentru profesioniști pot fi de calificare și durează 6 luni, de specializare, dedicate celor cu grade mai înalte sau de perfecționare, care durează câteva zile. Toate aceste cursuri se finalizează cu diplome eliberate de Școala Bella Italia și certificate de CNFPA. A patra categorie o reprezintă cursurile pentru amatori și pot spune că există destul de multe cereri și pe acest segment.

PROFIT systemÎn cât timp credeți că se formează un bucătar bun și care sunt criteriile în funcție de care se clasifică gradul de specializare al bucătarului?

Iulian Zamfir: Părerea mea este că bucătarii se încadrează în 2 categorii: bucătari buni profesioniști și, din experiența mea, pot spune că aceștia reprezintă aproximativ 95% din această branșă, în timp ce bucătarii buni profesioniști, dar și creativi reprezintă doar 5%. Criteriile pe care le am în vedere sunt pasiunea pentru gastronomie, talentul, experiența, perseverența, creativitatea, dorința permanentă de perfecționare și capacitatea de inovare.

PROFIT systemȘtim că franciza Bella Italia este în plin proces de expansiune națională. Ne puteți spune cum a reacționat piața și câte solicitări ați primit până în prezent de la potențialii francizați dispuși să investească într-o pizzerie în franciză?

Iulian Zamfir: În ultimii ani, piața s-a dezghețat. De 2-3 ani, primim 4-5 cereri de franciză pe săptămână. În România, piața francizelor este încă în formare, însă conceptele românești de franciză s-au dezvoltat și au început să se extindă chiar și peste hotare pentru că, pe piața francizelor, afacerile sunt testate și riscurile sunt mai mici, fiind preluate de francizor, care a testat „rețeta afacerii” anterior. Sperăm că, în următorii ani, vom vedea o maturizare a pieței de francize în România, odată cu dezvoltarea afacerilor.

PROFIT systemÎn ce constă sprijinul pe care îl veți acorda francizaților? Vor participa aceștia la cursurile organizate în cadrul Școlii Bella Italia?

Iulian Zamfir: Sprijinul pe care îl acordăm francizaților începe cu efectuarea studiului de piață pentru viitoarea locație. După alegerea locației, al doilea pas este semnarea contractului de franciză, urmat apoi de efectuarea planului de activități cu termene exacte. Ulterior stabilim data deschiderii locației și organizăm instruirea personalului care urmează să lucreze în locație. La deschiderea fiecărei locații, francizatul va fi asistat pe o perioadă de aproximativ 10 zile, de către specialiștii Bella Italia. Personalul va fi instruit atât la început, până la deschiderea locației, dar și periodic, pe tot parcursul contractului de franciză, în cadrul Școlii Bella Italia.

PROFIT systemCare considerați că sunt elementele cheie pentru a avea o afacere de succes în domeniul gastronomic?

Iulian Zamfir: Din experiența mea de până acum, am dedus că există câteva elemente cheie care contribuie la succesul unei afaceri în domeniul gastronomic. În primul rând, trebuie să-ți placă domeniul gastronomic și consider că acest aspect este foarte important pentru clienți. Al doilea element cheie se referă la selecția materiilor prime, care trebuie să fie proaspete, de calitate, să aibă proveniență controlată, adică să fie achiziționate de la producători sau retaileri renumiți, care pot garanta că respectă normele HACCP și lanțul frigului. Al treilea element cheie îl constituie rețetele, care trebuie să fie bine alese astfel încât să ofere unicitate meniului. Și un ultim element cheie la care vreau să fac referire îl reprezintă procesul tehnologic care este în strânsă legătură cu dotarea bucătăriei cu echipamente performante.

Pentru a descoperi mai multe detalii privind franciza Bella Italia - Pizza Express, vă invităm să accesați catalogul de franciză, disponibil pe site-ul nostru.


La final de curs, o poză de grup / în fața Școlii Bella Italia
Cipele, Kristijano Ronaldo
Florentina Pene
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium

Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...

1 Declaratii
Final 10.11.2017
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”

Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!

1 Declaratii
Final 31.01.2017
Franciza Star Kebab trece Prutul

Vrei sa ști despre francize

1 Declaratii
Final 07.10.2016
Cafenea in loc de masina!

Ma mandresc cu acest copil. Impresionant articolul din pundtul lui de gandire. Multumesc celui ce l-a scris pentru ca in fraze scurte si concise a reusit sa exprime cum acest...

1 Declaratii
Final 01.09.2016
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

Ai revenit si ma bucur caci imi lipseau articolele tale...mult succes

2 Declaratii
Final 19.06.2015
Fornetti încheie cu succes reorganizarea

In sfarsit un nou articol ,asteptam si ma bucur mult de tot...mult succes FORNETTI

2 Declaratii
Final 18.06.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Cu noul patron o sa le mearga la fel de bine...renumele e deja.

3 Declaratii
Final 12.05.2015
McDonald’s România, preluat de un rus

Premiile pentru studenti este un obicei care ar trebui pastrat si urmat de toti angajatorii.Nu pot trece cu vederea originea noului  angajator si nu as vrea sa am dreptate dar...

3 Declaratii
Final 11.05.2015