Luni
22.10.2018
O poză face cât o mie de cuvinte, așa că am pregătit pe lângă povești interesante despre francizele prezente la Expo și multe, multe poze ...
 

În perioada 18 – 20 octombrie 2018, Expo Francize Varșovia a fost destinația ideală a celor care vor să-și înceapă propria afacere, pornind de la concepte de franciză care au deja succes. Organizatorul expoziției este PROFIT System Polonia, specializat în servicii de consultanță pentru dezvoltarea afacerilor în sistem de franciză și lider în acest domeniu în Europa Centrală și de Est.

Anul acesta, Expo ne-a adus experiențe noi, generate de prezența a peste 150 de francize din domenii diverse cum ar fi: 1. Domeniul gastronomic (restaurante cu specific asiatic, restaurante fast food, pizzerii, patiserii, gelaterii, cafenele)  2. Retail  3. Financiar-bancar  4. Educație  5. Modă pentru adulți și pentru copii  6. Servicii de infrumusețare sau de distribuție a produselor cosmetice  7. Sport/fitness  8. Alte servicii (imobiliare, consultanță, asigurări, IT, aplicație localizare service-uri auto, consiliere divorțuri, masaj oriental, servicii de livrare mâncare, servicii de restaurare mobilier sau produse din piele) etc.

Ca și până acum, francizele din domeniul gastronomic sunt cele mai solicitate, însă se pune accent din ce în ce mai mult pe francizele de gelaterie, cu specific de înghețată artizanală”, declară Magdalena Kurda, PR Manager, PROFIT System Polonia.

L-am întrebat pe Igor Bogojević, Managing Director PROFIT System Serbia, care dintre conceptele de franciză prezente la Expo anul acesta i s-au părut cele mai interesante: “Personal, sunt impresionat de franciza Lodolandia – un sistem de franciză simplu, la un cost rezonabil, care oferă posibilitatea dezvoltării unei afaceri permanente prin faptul că echipamentul poate fi adaptat astfel încât să se poată comercializa înghețată, vara și kurtos kolacs, în lunile mai friguroase.” În acest context, ne-am bucurat să aflăm că, în curând, conceptul Lodolandia va fi disponibil și în România, însă vom reveni cu mai multe detalii la momentul oportun.

Ecomyjnia

Participarea la Expo Francize Varșovia este o oportunitate excelentă pentru francizorii români care doresc să-și extindă rețeaua de franciză în Europa Centrală și de Est, așa cum este și cazul francizei 100% românești - SPARTAN. În ultima vreme am primit mai multe solicitări de la antreprenori ce activează în afara României, lucru ce ne demonstrează că există interes față de brandul Spartan și în afara granițelor României. Prin participarea la târg, am urmărit să interacționăm în mod direct cu piața din estul Europei și să ne prezentăm în fața antreprenorilor din Varșovia și nu numai, astfel încât să evaluam interesul acestora pentru brandul Spartan” – declară Gabriel Melniciuc, General Manager Spartan.

Despre brand-ul Spartan vă vom povesti mai multe într-un articol pe care îl vom publica în următoarele zile.

Revenind la Expo, o franciză care mi-a plăcut extrem de mult și, cu siguranță, nu doar mie, întrucât acest sistem este deja prezent pe 5 continente și a contribuit la dezvoltarea abilităților intelectuale ale peste 4 milioane de copii, se numește KUMON. Acest sistem de franciză promovează o metodă unică de studiu, prin care copiii își dezvoltă abilități care îi vor ajuta pe parcursul întregii vieți. Practic, prin participarea la cursuri de matematică și engleză care au la bază o programă specifică, elaborată pe parcursul celor 60 de ani de activitate și permanent actualizată, copiii își vor dezvolta abilități independente de studiu și încrederea în sine, pe măsura ce vor învăța să depășească singuri anumite provocări și vor căpăta o atitudine pozitivă față de studiul individual. Vizitatorii interesați de francizele educaționale au avut însă la dispoziție și alte sisteme de franciză cum ar fi AMAKids, Bloco Loco, Brainy, Edukido, Helen Doron sau Giganci Programowania.

Formatele de retail de proximitate au fost, de asemenea, căutate de vizitatori. În acest an, industria de retail a fost reprezentată de Centrum Delikatesy, Carrefour Express, Groszek, Intermarche, Żabka, Emporio Lui, Globi etc. Antreprenorii interesați de conceptele financiare sau de asigurări au putut găsi oferte la standurile PZU, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, Nest Bank, Bankiera.pl, Extrakantor.pl sau Kredyt OK. Printre expozanți au fost și reprezentanți ai pieței imobiliare, inclusiv RE/MAX Polska, Metrohouse, Północ Nieruchomości sau WGN Nieruchomości.

Au fost expuse multe mărci locale și internaționale, cum ar fi concepte din Polonia, SUA, Australia, India, Albania, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, România, Ucraina etc.

Prin prezentări în cadrul forumurilor și prin discuții deschise, vizitatorii au putut afla informații despre cele mai recente oportunități de franciză, au putut discuta cu francizorii față în față pentru a clarifica diverse aspecte privind modul de lucru, sprijinul acordat de francizor, taxele de franciză, beneficiile francizatului, precum și alte aspecte care vor contribui la luarea unor decizii în cunoștință de cauză.


Lodolandia / Un concept de succes în Polonia, care va fi disponibil în curând și în România.
Cipele, Kristijano Ronaldo
Florentina Pene
Business Development Manager