2012-08-03

Rețeaua Starbucks din Europa se micșorează

Deși Starbucks a anunțat rezultate financiare favorabile pentru al treilea trimestru din 2012, compania va închide o serie de unități.

Cel mai mare lanț de cafenele din lume a anunțat în decursul săptămânii trecute că va închide câteva unități din Europa de Vest din cauza rezultatelor sub așteptări înregistrate de acestea și a problemelor economice din regiune. În perioada crizei financiare din Statele Unite ale Americii, Starbucks a închis aproape 1.000 de locații, însă în prezent rețeaua de cafenele parcurge un traseu ascendent pe această piață.

Starbucks

Starbucks este prezent pe piața din România din anul 2007.

În ultimele luni, la nivel global, Starbucks a deschis 231 de noi cafenele, la care se adaugă cele 600 de magazine din China și primele unități din Finlanda și Costa Rica. În anul 2013, lanțul de cafenele plănuiește să deschidă încă 1.200 de unități.

În iulie 2012 compania a anunțat rezultate financiare în creștere. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, profitul Starbucks a crescut cu 19%, de la 279 milioane $ , la 331,1 milioane $. Vânzările au crescut cu 13%, la 3,3 miliarde $.

Starbucks, cel mai mare lanț de cafenele din lume, este prezent pe piața din România din anul 2007, unde operează 8 unități: 5 în București : Plaza România, București Mall, Băneasa Shopping City, America House, AFI Palace Cotroceni, și câte una în Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov. Pe piața locală, Starbucks concurează cu Turabo Cafe, CreamCaffe, ViaCaffe, Coffeeright, Gloria Jean's.

(L.N.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank