2012-08-13

Cele mai importante momente din viață, marcate cu flori

Marius Dosinescu, CEO FlorideLux.ro, spune că își dorește ca în vocabularul românilor FlorideLux să devină sinonim cu florărie.

Marius Dosinescu s-a alăturat mediului antreprenorial din România în anul 2001, când a deschis o agenție de web. După o perioadă de 2 ani a observat potențialul dezvoltării unei afaceri în zona de e-commerce și a vrut să experimenteze acest aspect. Experimentul a devenit un proiect care s-a transformat în anul 2005 într-o afacere independentă, nerelaționată cu agenția de web: florăria online FlorideLux.ro. ”Am ales domeniul floral deoarece piața florăriilor era o piață încă neexploatată. Oferitul florilor este un comportament de consum al românilor. Avem destul de multe sărbători legale, iar momentele cele mai importante din viața noastră sunt marcate cu flori, de la cele mai fericite, până la cele mai triste”, a declarat Marius care spune că nu și-a făcut o pasiune din a dărui flori. ”Nu mi-am făcut obiceiul de a dărui flori zilnic, însă ca orice bărbat, ofer flori la ocazii.”

Marius Dosinescu

Puțini știu însă că Marius a renunțat o bună perioadă de timp la weekend-uri pentru a-și putea pune afacerea pe roate, o afacere personalizată prin foarte multă creativitate, în care evoluează permanent.”Este o activitate pe care o poți îndrăgi sau o poți urî. Trebuie să fii tot timpul ancorat în piață, în realitatea actuală și să muncești foarte mult. Practic este un efort continuu pe care însă îl facem cu cea mai mare plăcere. Foarte mulți cunoscuți mi-au spus: ”Cât mi-aș dori să vin să fac aranjamente de flori cu voi! Pare extrem de relaxant!”Și le-am zis: ”Cu drag. Dar veniți cu toții pe 5, 6, 7 martie- atunci nu se doarme.”

De ce ați ales să vă extindeți afacerea prin franciză?
Franciza face parte din strategia noastră de dezvoltare și este o soluție extrem de bună pentru că în momentul când ai un om implicat 100% în afacere, o poți controla mult mai bine de la distanță. Nu sunt adeptul antreprenoriatului part-time și de aceea nu îl susțin ca atare. Am creat o franciză pe care nu și-o poate permite oricine, care necesită o investiție de 50.000-55.000 de euro. În condițiile actuale de piață, taxa de franciză i-a speriat puțin pe antreprenorii cu care am discutat, însă majoritatea au fost dispuși să ia un credit pentru a iniția această afacere. Vom lucra activ cu fiecare francizat pentru ca el să-și poată recupera cât mai repede investiția. Noi preconizăm că-și vor recupera banii într-o perioadă de 8-18 luni. Evident, recuperarea investiției depinde și de perioada în care este inițiată afacerea. Este o afacere cu o puternică sezonalitate, lucru care atrage după sine vânzări mai mici în perioada concediilor și a weekend-urilor.

Cum a influențat criza financiară activitatea florăriei FlorideLux.ro?
Criza financiară ne-a ajutat și ne ajută în continuare pentru că a determinat o orientare a comportamentului consumatorilor către online, către comparații de prețuri, spre eficiență. Omul nu mai este dispus să piardă timp. În același timp vrea să beneficieze de produse de calitate, pe principiul ”sunt prea sărac ca să cumpăr ceva ieftin”. Criza financiară este promovată agresiv de presă. Dacă n-ar fi așa promovată probabil că am uita de ea. Țin să precizez că noi avem creștere an de an de cel puțin 30%. Presa urlă că e criză însă comenzile noastre de flori cresc continuu. Se întâmplă și lucruri bune chiar dacă presa promovează ce e rău. Lumea se orientează și spre lucrurile frumoase. Criza deja a devenit un laitmotiv. Sunt mulți care spun: ”Nu-mi merge afacerea pentru că e criză”. Nu e adevărat. Nu-ți merge afacerea pentru că nu ai marketing bun, nu ai locație, nu știi să vinzi, nu-ți respecți clienții. În ziua de azi trebuie să faci marketing. Trebuie să faci un pic mai mult decât ceilalți. Criza poate i-a făcut pe oameni să nu mai cumpere flori, însă nu și pe cei din mediul online.

Ce planuri de dezvoltare aveți pe termen lung?
În următorii 5-6 ani ne propunem să deschidem 47 de locații, nu toate francize deoarece în București vom opera și propriile florării offline. Ne dorim ca în mintea românilor atunci când se gândesc la o florărie, indiferent că este online sau offline, FlorideLux să devină sinonim.Vrem în următorii 3 ani de zile să atingem o cifră de afaceri de cel puțin 1,5 milioane euro pe magazinul online și de 3.500.000-4.000.000 euro pe magazinele clasice. Vorbim în al cincilea an de activitate de o cifră de afaceri de 5 milioane de euro. Vrem să devenim lideri de piață și cu cosuridelux.ro. Până în acest moment am atins 30% din cifra de afaceri estimată pentru acest an. Ceea ce ne bucură, mai ales că mediul economic, social şi politic instabil afectează și dorința oamenilor de a face cadouri. Ca strategie pe online vrem să devenim numărul 1 în motoarele de căutare pe segmentele de flori şi cadouri online. Viitorul acestei afaceri îl vom construi alături de parteneri de încredere, care să îi vadă potenţialul pe termen mediu.

(Elena Cărăuşu)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank