Supermarketurile au standarde de mediu slabe
Supermarketurile din România şi din Bulgaria nu se ridică la nivelul aşteptărilor în ceea ce priveşte politica de mediu, potrivit unui studiu privind sustenabilitatea verde, realizat de filiala bulgară a organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF), citat de Agerpres. Studiul a urmărit performanţa a câte 10 retaileri din fiecare ţară prin prisma a 6 domenii cheie: produse pescăreşti, produse lactate, produse din hârtie, legume şi fructe, detergenţi şi politici de mediu.
Ioana Buşilă, reprezentant WWF în România, spune că retailerii din țară au o performanţă medie în ceea ce priveşte produsele lactate şi ouăle, însă au un punctaj slab în cadrul celorlalte domenii analizate. Nici una dintre companiile analizate nu vinde fructe şi legume organice produse în România şi doar 26,95% dintre toate fructele şi legumele oferite sunt produse în ţară.
În Bulgaria, ouăle organice şi produsele din hârtie reciclată sunt disponibile în aproape toate magazinele, dar produsele provenite din pescuitul sustenabil şi fructele şi legumele produse în ţară sunt greu de găsit.
Marii retaileri din România au început să vândă mai multe produse fabricate în ţară noastră. Carrefour şi Metro au lansat programe speciale de promovare a produselor autohtone.
Carrefour a lansat un catalog dedicat produselor fabricate în țara noastră și anunță pentru perioada următoare o nouă campanie de semnalizare a produselor la raft. Astfel, produsele fabricate în țara noastră vor fi marcate cu steagul României. Majoritatea mărcilor proprii Carrefour provin de la producători români.
Metro Cash&Carry a lansat în luna mai programul „De-ale noastre”, un program de susţinere a micilor producători de legume. Producătorii din bazinul legumicol Poiana Mare au devenit furnizorii companiei pentru 4 tipuri de produse: roşii, ardei gras/capia/gogoşar, castraveţi şi venite. Legumele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine METRO Cash & Carry din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”.
În cursa pentru promovarea produselor autohtone vor intra şi alte lanţuri mari de magazine. Cei mai cunoscuţi retaileri de pe piaţa românească sunt: Carrefour, Kaufland, Auchan, Cora, Metro, Real, Lidl, Penny Market, Billa, Profi şi Mega Image.
World Wide Fund for Nature (WWF) este o organizație non-guvernamentală pentru conservarea naturii și restaurarea ecologică a mediului natural care activează în peste 100 de țări din întreaga lume.
(E.C.)Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?