2012-09-17

O nouă experiență în domeniul cafelei

Radu C. Marinescu, Master Francizat Gloria Jean`s Coffees România, vrea să dezvolte la nivel național rețeaua care oferă Irish Coffee Creme în regim self service take away.

Radu C. Marinescu, Manager General Gourmet Products Servicii S.A., Master Francizat Gloria Jean`s Coffees (GJC) România, a hotărât să achiziționeze licența de master franciză în anul 2004, într-o perioadă în care piața cafenelelor din țara noastră era foarte puțin dezvoltată. ”A fost prima cafenea care a introdus în România conceptul self service take away. S-a dovedit greu, dar nu imposibil să educi clienții în spiritul acestui concept. La început am fost priviți cu scepticism, românii nefiind obișnuiți să-și comande singuri cafeaua, să aștepte să fie preparată și apoi să și-o ducă la masă. Lucrurile s-au schimbat mult de atunci, odată cu apariția altor branduri care funcționează în același sistem și odată cu înmulțirea călătoriilor în străinătate, unde astfel de concepte sunt foarte răspândite. ”, spune Radu Marinescu.

Radu C Marinescu, Master Francizat Gloria Jeans Coffees

Radu Marinescu ”Pe lângă băuturile clasice: espresso, cappuccino, cafe latte, avem și sortimente preparate după rețete proprii, cu ingrediente marca GJC: White Chocolate Mocha, Choc Macadamia Latte, Irish Nut Creme, Cookies’n Creme.”

De ce ați ales să vă dezvoltați o afacere în franciză și ce condiții a trebuit să îndepliniți pentru a deveni Master Francizat GJC?
Francizatul, în cadrul unei organizații de franciză, are oportunitatea de a utiliza produse, servicii dovedite, metode de operare de succes, promovări viabile, mărci recunoscute și asistență continuă. În general, aceste avantaje nu sunt disponibile managerului unei afaceri mici, independente care adesea poate vinde același produs sau serviciu. În general pentru a deveni Master Francizat trebuie să dovedești că ai surse financiare suficiente pentru a asigura o gestiune eficientă a francizei, pentru a dezvolta rețeaua de franciză, capacități de a menține reputația și identitatea brandului respectiv, de a respecta confidențialitatea și corectitudinea în relația de afaceri.

Câte locații Gloria Jean`s Coffees există în România și care este valoarea investiției necesare pentru deschiderea unei cafenele?
În Romania funcționează în prezent 10 cafenele din care 6 sunt în franciză. În luna octombrie se va deschide a șaptea cafenea în franciză. Una din cele mai mari realizări din ultima vreme a fost deschiderea în luna iulie a unei cafenele GJC în Aeroportul Henri Coandă, în terminalul plecări după check-in. În momentul de față ne trec pragul, la nivel de lanț, peste 65.000 de oaspeți lunar. Investiția într-o cafenea GJC este cuprinsă între 80.000 euro și 130.000 euro, în funcție de mărimea spațiului și de dotările necesare funcționării.

Cum caracterizați relația dvs. în calitate de Master Francizat Gloria Jean`s Coffees cu francizorul Gloria Jean`s Coffees?
Relația dintre francizor si Master Francizat, în cazul nostru, este o relație bazată pe încredere și respect, existând o colaborare aproape perfectă în ceea ce privește respectarea regulilor francizei. De altfel, cu toate că francizorul este australian, distanța dintre noi sunt mult reduse datorită internetului și a structurii organizatorice a acestuia în toate regiunile unde există cafenele GJC.

Ce obiective aveți pentru următorii 3 ani?
Ne dorim să continuăm cu pasiune și dedicație să oferim oaspeților noștri cafea de cea mai bună calitate, să reușim dezvoltarea lanțului la nivel național și să devenim cea mai iubită și respectată companie de cafea.

(Elena Cărăușu)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

3

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank