Subway în centrul Capitalei

Subway a deschis până în prezent șase restaurante în România: trei în Capitală și câte unul în Iași, Cluj și Timișoara.

Foto: Subway Sun Plaza București

Miercuri
17.10.2012
Lanțul de fast-food bifează o nouă locație pe harta inaugurărilor, într-una dintre cele mai importante zone din București.
 

Subway, cel mai mare lanț de fast-food din lume, a deschis până în prezent trei restaurante în București, în trei colțuri diferite: în Piața Victoriei, zonă în care rivalul McDonald’s are sediul central și un restaurant, în mall-ul Sun Plaza, unde concurează cu cei mai importanți reprezentanți ai fast-food-urilor din România: McDonald’s și KFC, și la parterul ansamblului rezidențial UpGround din cartierul Pipera, unde nu există nicio unitate a concurenților de la McDonald’s și KFC. Subway a ales pentru cea de-a patra unitate din București o altă zonă importantă a Capitalei, unde cei doi principali rivali ai săi au deja restaurante: Piața Unirii.

Noul Subway va fi situat la parterul magazinului Cocor, va avea o suprafață de 155 metri pătrați și se va deschide în următoarele săptămâni. ”Locația va fi deschisă de un nou francizat român. El este de altfel unul dintre primii francizați cu care am semnat contracte în România”, a declarat Rumen Radev, agent de dezvoltare Subway pentru regiunea București, Ilfov, citat de ZF. Până la finalul acestui an Subway va deschide unități noi atât în București, cât și în țară, planul companiei fiind să ajungă la peste 40 de locații în următorii 4 ani.

Fiecare restaurant Subway aparține francizatului care îl operează. Reprezentanții companiei recomandă locațiile centrale pentru deschiderea noilor unități. Costul licenței necesare pentru deschiderea unui restaurant Subway este de 7.500 de euro. Dacă un francizat al rețelei vrea să-și deschidă mai multe unități, taxa pentru obținerea licenței se reduce la jumătate, respectiv 3.750 de euro, pentru următoarele restaurante pe care le va inaugura. Investiția totală într-un restaurant, care cuprinde costuri legate de locație, echipament și construcția acestuia poate ajunge la 100.000 de euro.

Francizații Subway sunt îndrumați în selectarea locației potrivite, iar reprezentanții companiei participă la negocierea cu proprietarul spațiului noului restaurant. Design-ul restaurantului este standard, iar echipamentele sunt livrate de producători și furnizori certificați. Francizaților li se asigură un training de două săptămâni. Angajații vor fi instruiți atât înainte cât și după deschiderea unității.

Intrat pe piața din România în urmă cu aproximativ jumătate de an, în aprilie 2012, Subway deține în prezent șase restaurante în România: trei în București și câte unul în Timișoara, Iași și Cluj. La nivel internațional, compania deține peste 37.000 de restaurante, fiind cel mai extins lanț de restaurante fast-food din lume. Toate facilitățile Subway funcționează ca rețea de franciză.

Principalii concurenți Subway de pe piața locală de fast-food, estimată în prezent la peste jumătate de miliard de euro, au fost aduși în România tot în sistem de franciză: McDonald’s, prima franciză clasică din țară noastră, care a deschis peste 60 de unități în cei 17 ani de prezentă pe piața românească, și KFC, operat în sistem de franciză de compania US Food Network, cu peste 40 de unități în cei 15 ani de prezență în România.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist