Sistemul de franciză este funcțional în orice domeniu
Foto: Viorel Vasile, managing partner Safety Broker și Dr. Raed Arafat, fondatorul SMURD
În debutul discuției, spuneți-ne câteva cuvinte despre dumneavoastră. Cine este Viorel Vasile, dincolo de omul care a înființat compania de brokeraj Safety Broker?
Sunt din Slatina, județul Olt, și am absolvit Facultatea de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice. Nu am fost unul dintre studenții eminenți deoarece am lucrat încă din anul III de facultate. Primul job a fost într-un service auto și de aici mi s-a insuflat pasiunea pentru mașini. Pentru mine concediul ideal este să călătoresc prin Europa cu mașina, fără să am un intinerariu prestabilit. În anul 1998 am mai făcut set-up pentru un alt broker de asigurare, parte a unui grup multinațional, iar în 2005 am decis să plec pe propriile picioare și am înființat Safety Broker de Asigurare. Am ales brokerajul de asigurări pentru că e foarte important să faci ceea ce îți place. E important ca dimineața să te duci cu plăcere la serviciu și la fel de important e să te duci seara acasă cu plăcere.
Când aţi lansat franciza Safety Broker şi de ce aţi ales franciza ca modalitate de dezvoltare a afacerii?
Am decis să lansăm franciza Safety Broker în anul 2008 din 3 motive: eram deja partener Asitrans de 1 an – primul asigurator din România care a lansat franciza în domeniul asigurărilor și experiența a fost una impresionantă; exista deja în piață un alt broker care dezvolta sistemul de franciză; doream să facem o dezvoltare în teritoriu și nu aveam resursele financiare suficiente încât să dezvoltăm compania cu birouri proprii. Sistemul de franciză îți permite exact acest lucru - o dezvoltare agresivă, fără costuri inițiale, cu condiția să faci o selecție riguroasă a partenerilor francizați din teritoriu. O să fiți surprinși, dar românii sunt extrem de familiarizați cu sistemul de franciză, deoarece văd la fiecare colț de stradă sistemul funcțional în orice domeniu – asigurări, restaurante, retail, service auto etc. Ceea ce trebuie să știe românii e că în sistemul de franciză ai garanția unui succes la un start-up mai mare decât dacă ai pleca de la zero, pe propriile picioare.
Cum aţi caracteriza relaţia pe care o aveți cu francizaţii Safety Broker și care sunt criteriile după care vă alegeți partenerii de business?
În acest moment avem semnate 55 de contracte de franciză la nivel național și acoperim 38 de județe. În orașele mari am deschis birouri proprii, iar în orașele mici mergem pe sistem de franciză. Francizații sunt partenerii noștri de business. Cu ajutorul lor reușim să îmbunătățim permanent calitatea serviciilor oferite clienților noștri și reușim să fim o forță în domeniul brokerajului de asigurări la nivel național. Modelul nostru de business este foarte clar setat. Persoana pe care o recrutăm trebuie să aibă o experiență de minimum trei ani de zile în domeniul asigurărilor, de preferință să fi lucrat și să aibă experiență la un asigurator, să aibă un portofoliu de clienți în momentul în care semnează cu noi și să dețină un sediu reprezentativ care să corespundă cerințelor noastre.
Ce recomandări aveți pentru persoanele interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
La modul general, unul din zece start-up-uri are succes. Sfatul meu pentru orice antreprenor care începe să facă business este să se îndrepte spre un sistem de franciză. Avantajele unui sistem de franciză sunt multiple. Sistemul de franciză îți permite de la început folosirea brandului francizorului, strategia de comunicare, sistemul IT, experiența celorlalți francizați din rețea, puterea de negociere a francizorului. E foarte important ca atunci când pleci la drum să-ți alegi un partener care să te reprezinte.
(Elena Cărăușu)
Articole citite
Viziune, transparență și profesionalism sunt 3 valențe ale unui business complet - marca RITTER Broker Asigurare și Reasigurare.
Modelul de franciză RITTER Broker a fost construit, avându-se în vedere și posibilitatea de a crea sinergii cu afaceri deja existente și care activează în zona de Business-to-Consumer.
RITTER Broker a lansat recent o provocare pe piața asigurărilor, adresată celor care doresc să devină brokeri de asigurări sau să aibă propria afacere în franciză.
Pentru asigurarea tranzacțiilor cu bani, efectuate de clienții Smith&Smith, compania folosește cel mai eficient sistem de securitate.
De ce franciza RITTER Broker? Nu este mai simplu să îți înființezi singur o companie de brokeraj în asigurări?
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Un startup românesc vrea sa iți aducă contabilul în buzunar
Stiu sa-si atraga clientii printr-o perioada de gratie mai ales gratuita,unde nu ai sa intalnesti la un contabil
Un startup românesc vrea sa iți aducă contabilul în buzunar
Cand timpul este pretios,cand primesti sanctiuni pentru orice modificare de lege care se aplica in defavoarea micului intreprinzator sa ramana mic pare totul ok
Interview with David Banfield, President of The Interface Financial Group
E favorabil mediului de afaceri termenul mai scurt dar noua oamenilor de rand nu ne e...
Interview with David Banfield, President of The Interface Financial Group
Conteaza mult termenul de plata care cu cat este mai scurt cu atat este mai favorabil mediului de afaceri