Muzica scumpește alimentele
În ultimele luni uleiul, ouăle şi zahărul s-au scumpit considerabil, iar apropierea sărbătorilor de iarnă a anunţat scumpiri ale preţului cărnii de porc. Pe piaţa de retail intervine o nouă scumpire a produselor după ce Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România a triplat redevenţele încasate de la utilizatorii de muzică ambientală, anunţă Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.
Mulţi dintre comercianţii prezenţi pe piaţa românească folosesc marketingul muzical pentru a crea o anumită atmosferă în magazin şi pentru a-şi mări numărul de clienţi. Folosirea muzicii în spațiile publice necesită licență de utilizare. Crearea unei identităţi sonore pentru o afacere implică plata drepturilor de autor pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică și drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale.
Toţi utilizatorii de muzică ambientală au fost afectaţi de triplarea redevenţelor încasate de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România. Tarifele pentru taxa de muzică ambientală variază în funcție de metrul pătrat. Dacă până în anul 2011 un magazin de 15.000 de metri pătraţi (suprafaţa medie a unui hipermarket) plătea 1.270 de lei pe lună, acum plăteşte 3.600 de lei, adică 43.200 de lei pe an.
"Înmulţiţi 3.600 de lei cu 12 luni şi apoi cu numărul de magazine de suprafaţă mare construiţi în ultimii 10 ani, iar apoi întrebaţi-vă unde se duc banii respectivi", spune Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, citat de Mediafax. Asociaţia susţine că marile hipermarketuri din ţară au anunţat deja creşteri ale preţului produselor „pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le plătesc pentru muzica ambientală din magazine.”
Banii încasaţi pentru muzica ambientală din magazine se duc către autori, iar taxele se plătesc atât pentru muzica autohtonă, cât şi pentru cea străină, potrivit lui Adrian Iorgulescu, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România.
Cele 130 de hipermarketuri care funcţionau la sfârşitul anului trecut pe piaţa locală plătesc în prezent pentru muzică suma de 1,3 milioane de euro. Unele magazine au renunţat la difuzarea muzicii ambientale, printre acestea numărându-se şi retailerul Profi.
(E.C.)Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Lidl inaugurează al 138-lea magazin din România.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Subiecte populare in Forum
KFC și Pizza Hut merg la munte
O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului
Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui
Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?
Prăjiturile la mare căutare
Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?
Prăjiturile la mare căutare
Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor "dulci" (medical) din pacate este in crestere
Prăjiturile la mare căutare
Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale
Premieră pe piața de retail din România
Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?