Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România susţine că marile hipermarketuri din ţară au anunţat deja creşteri ale preţului produselor.
Miercuri
07.11.2012
Triplarea costului muzicii ambientale se resimte în preţul produselor de la raft.
 

În ultimele luni uleiul, ouăle şi zahărul s-au scumpit considerabil, iar apropierea sărbătorilor de iarnă a anunţat scumpiri ale preţului cărnii de porc. Pe piaţa de retail intervine o nouă scumpire a produselor după ce Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România a triplat redevenţele încasate de la utilizatorii de muzică ambientală, anunţă Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.

Mulţi dintre comercianţii prezenţi pe piaţa românească folosesc marketingul muzical pentru a crea o anumită atmosferă în magazin şi pentru a-şi mări numărul de clienţi. Folosirea muzicii în spațiile publice necesită licență de utilizare. Crearea unei identităţi sonore pentru o afacere implică plata drepturilor de autor pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică și drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale.

Toţi utilizatorii de muzică ambientală au fost afectaţi de triplarea redevenţelor încasate de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România. Tarifele pentru taxa de muzică ambientală variază în funcție de metrul pătrat. Dacă până în anul 2011 un magazin de 15.000 de metri pătraţi (suprafaţa medie a unui hipermarket) plătea 1.270 de lei pe lună, acum plăteşte 3.600 de lei, adică 43.200 de lei pe an.

"Înmulţiţi 3.600 de lei cu 12 luni şi apoi cu numărul de magazine de suprafaţă mare construiţi în ultimii 10 ani, iar apoi întrebaţi-vă unde se duc banii respectivi", spune Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, citat de Mediafax. Asociaţia susţine că marile hipermarketuri din ţară au anunţat deja creşteri ale preţului produselor „pentru a compensa recenta triplare a sumelor pe care le plătesc pentru muzica ambientală din magazine.”

Banii încasaţi pentru muzica ambientală din magazine se duc către autori, iar taxele se plătesc atât pentru muzica autohtonă, cât şi pentru cea străină, potrivit lui Adrian Iorgulescu, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România.

Cele 130 de hipermarketuri care funcţionau la sfârşitul anului trecut pe piaţa locală plătesc în prezent pentru muzică suma de 1,3 milioane de euro. Unele magazine au renunţat la difuzarea muzicii ambientale, printre acestea numărându-se şi retailerul Profi.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist
/2/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015