2012-12-03

Franciza de pe tărâmul zeilor

Antonis Lourezos, Operation Manager Neoset România, le recomandă investitorilor să verifice dacă există ”chimie” între ei și ceilalți oameni implicați în afacerea respectivă.

Vă rog să ne spuneți câteva informaţii despre Neoset și să ne povestiți pe scurt cum a decurs dezvoltarea acestui concept pe piața românească.
Grupul Neoset a fost fondat în 1980, în Menidi, Atica (Grecia), unde a început prin a produce mobilă modulară, transformându-se curând într-un mare succes. Cu timpul, compania și-a lărgit oferta, iar în 1991 era deja lider pe piața din Grecia, premiată de mai multe industrii care certificau trăsăturile unice ale mobilei. Chiar în acel an, în 1991, am intrat și pe piața din România, unde am investit până în prezent peste 15 milioane de euro. În 2007 am deschis o fabrică de canapele în București, la Faur. Fabrica aceasta e foarte importantă pentru noi, pentru că ne permite să facem lucruri de calitate chiar aici, în România. Capacitatea de producție este de 10.000 de canapele și cam tot atâtea paturi pe an, însă producția poate fi cu ușurință dublată. 90% din mobila produsă aici pleacă în Grecia, de unde este exportată mai departe către Cipru, Ecuador, Etiopia, Dubai și Bulgaria.

Antonis Lourezos, operation manager Neoset Romania

Antonis Lourezos, Operation Manager Neoset România

”M-am alăturat echipei Neoset în urmă cu șase ani, gândindu-mă că vin într-o companie care oferă oamenilor bucurie pentru că înfrumusețează casele și birourile, adică locurile în care ne petrecem timpul - cu familia, cu prietenii - și-n care se conturează, de fapt, esența vieții.”

Cum a influențat recesiunea economică din Grecia și din România activitatea Neoset?
Deși criza ne-a afectat afacerea per ansamblu, în România suntem într-o fază de creștere. După efortul de reorganizare din ultimii trei ani, ne concentrăm acum pe dezvoltarea unui nou tip de showroom. Preferăm să avem mai puține, dar mai spațioase. Planul pentru viitor e să deschidem showroom-uri de 2.000 – 3.000 de metri. În prezent avem patru magazine: unul la București, unul la Timișoara, unul la Constanța și unul la Pitești, ultimele trei enumare fiind francize.

Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate să devină francizați Neoset?
Trebuie doar să le placă să-i facă pe oameni fericiți. Să fie implicați personal și să nu vadă franciza ca pe o investiție și atât. Succesul Neoset vine mai ales din faptul că atunci când intri într-un showroom, simți că ai ajuns într-un loc în care oamenii se preocupă de tine, designerii petrec tot timpul necesar ca să te ajute să identifici lucrurile de care ai nevoie și îți oferă soluții de amenajare potrivite nevoilor tale. Practic, întâlnești un prieten care e acolo pentru tine. De asemenea, un francizat trebuie să aibă o viziune de creștere care, combinată cu numele Neoset, să ducă pe un drum pe care să vrem să-l urmăm. Avem cazuri de oameni care, cu un buget redus, au obținut rezultate excelente, în comparație cu alții care au investit doar bani, nu și suflet.

Ce le recomandați persoanelor interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Căutați acele produse sau servicii care vă interesează cu adevărat și verificați dacă există „chimie” între voi și oamenii implicați în afacerea respectivă. Acestea sunt două elemente de bază care vă vor ajuta să treceți peste dificultățile operațiunilor de zi cu zi. Nu trebuie să subestimăm bugetul investit, dar experiența ne-a învățat că este crucial să decidem mai întâi ce vrem să facem cu adevărat, apoi putem colabora cu organizația din care vrem să facem parte, și abia apoi să încercăm să construim un plan de afaceri real. Dacă vreunul dintre acești pași nu funcționează cum trebuie, e posibil să avem surprize neplăcute în viitor.

Ce previziuni aveţi pentru piaţa mobilei din România?
Deși competiția e puternică, cu multe companii internaționale și locale, noi credem că încă există loc pentru creștere. Tuturor oamenilor le place să dea o notă personală casei sau biroului, iar noi putem oferi multe alternative pentru decorare. Piața de mobilă a fost și ea apăsată de criză, dar noi credem că oamenii își vor dori întotdeauna ca spațiul lor personal să fie unic, pe gustul lor. În plus, au apărut primele semne de stabilizare și chiar o ușoară creștere a pieței.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

6

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank