Antonis Lourezos, Operation Manager Neoset România

”M-am alăturat echipei Neoset în urmă cu șase ani, gândindu-mă că vin într-o companie care oferă oamenilor bucurie pentru că înfrumusețează casele și birourile, adică locurile în care ne petrecem timpul - cu familia, cu prietenii - și-n care se conturează, de fapt, esența vieții.”

Luni
03.12.2012
Antonis Lourezos, Operation Manager Neoset România, le recomandă investitorilor să verifice dacă există ”chimie” între ei și ceilalți oameni implicați în afacerea respectivă.
 

Vă rog să ne spuneți câteva informaţii despre Neoset și să ne povestiți pe scurt cum a decurs dezvoltarea acestui concept pe piața românească.
Grupul Neoset a fost fondat în 1980, în Menidi, Atica (Grecia), unde a început prin a produce mobilă modulară, transformându-se curând într-un mare succes. Cu timpul, compania și-a lărgit oferta, iar în 1991 era deja lider pe piața din Grecia, premiată de mai multe industrii care certificau trăsăturile unice ale mobilei. Chiar în acel an, în 1991, am intrat și pe piața din România, unde am investit până în prezent peste 15 milioane de euro. În 2007 am deschis o fabrică de canapele în București, la Faur. Fabrica aceasta e foarte importantă pentru noi, pentru că ne permite să facem lucruri de calitate chiar aici, în România. Capacitatea de producție este de 10.000 de canapele și cam tot atâtea paturi pe an, însă producția poate fi cu ușurință dublată. 90% din mobila produsă aici pleacă în Grecia, de unde este exportată mai departe către Cipru, Ecuador, Etiopia, Dubai și Bulgaria.

Cum a influențat recesiunea economică din Grecia și din România activitatea Neoset?
Deși criza ne-a afectat afacerea per ansamblu, în România suntem într-o fază de creștere. După efortul de reorganizare din ultimii trei ani, ne concentrăm acum pe dezvoltarea unui nou tip de showroom. Preferăm să avem mai puține, dar mai spațioase. Planul pentru viitor e să deschidem showroom-uri de 2.000 – 3.000 de metri. În prezent avem patru magazine: unul la București, unul la Timișoara, unul la Constanța și unul la Pitești, ultimele trei enumare fiind francize.

Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate să devină francizați Neoset?
Trebuie doar să le placă să-i facă pe oameni fericiți. Să fie implicați personal și să nu vadă franciza ca pe o investiție și atât. Succesul Neoset vine mai ales din faptul că atunci când intri într-un showroom, simți că ai ajuns într-un loc în care oamenii se preocupă de tine, designerii petrec tot timpul necesar ca să te ajute să identifici lucrurile de care ai nevoie și îți oferă soluții de amenajare potrivite nevoilor tale. Practic, întâlnești un prieten care e acolo pentru tine. De asemenea, un francizat trebuie să aibă o viziune de creștere care, combinată cu numele Neoset, să ducă pe un drum pe care să vrem să-l urmăm. Avem cazuri de oameni care, cu un buget redus, au obținut rezultate excelente, în comparație cu alții care au investit doar bani, nu și suflet.

Ce le recomandați persoanelor interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Căutați acele produse sau servicii care vă interesează cu adevărat și verificați dacă există „chimie” între voi și oamenii implicați în afacerea respectivă. Acestea sunt două elemente de bază care vă vor ajuta să treceți peste dificultățile operațiunilor de zi cu zi. Nu trebuie să subestimăm bugetul investit, dar experiența ne-a învățat că este crucial să decidem mai întâi ce vrem să facem cu adevărat, apoi putem colabora cu organizația din care vrem să facem parte, și abia apoi să încercăm să construim un plan de afaceri real. Dacă vreunul dintre acești pași nu funcționează cum trebuie, e posibil să avem surprize neplăcute în viitor.

Ce previziuni aveţi pentru piaţa mobilei din România?
Deși competiția e puternică, cu multe companii internaționale și locale, noi credem că încă există loc pentru creștere. Tuturor oamenilor le place să dea o notă personală casei sau biroului, iar noi putem oferi multe alternative pentru decorare. Piața de mobilă a fost și ea apăsată de criză, dar noi credem că oamenii își vor dori întotdeauna ca spațiul lor personal să fie unic, pe gustul lor. În plus, au apărut primele semne de stabilizare și chiar o ușoară creștere a pieței.

(E.C.)
/6/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii

2 Declaratii
Final 26.06.2015
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara

2 Declaratii
Final 26.06.2015
Diverta merge la ASE

Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I  V R E M  A R T I  C O L E.... 

3 Declaratii
Final 15.06.2015
Petale de viaţă în afaceri

Am vazut un domn  nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Diverta merge la ASE

Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC 

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Diverta merge la ASE

DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Storcătorul de bani

La cum arata paharul de suc din imagine...sigur o sa le mearga bine...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Storcătorul de bani

De ce nu storcator de fructe romanesti si legume a caror gust este unic.Portocalele le importam si sunt tratate sa reziate transportului , diferentelor de temperatura,costuri...

3 Declaratii
Final 12.05.2015