2012-12-14

La gura sobei: povestea unei francize românești

Dacă vă gândeați că veți întâlni cuvântul ”monocelular” doar în manualele de Biologie, trebuie să știți că este folosit și pentru un tip de franciză oferit de Romstal.

Povestea Romstal începe în anul 1994, când compania inaugurează primul magazin din România, în incinta centrului comercial Unirea din București. Conceptul de franciză s-a dezvoltat într-o formă incipientă încă din primul an de activitate, prin deschiderea reprezentanței din Miercurea Ciuc. Cinci ani mai târziu Romstal număra 47 de puncte de vânzare în întreaga țară, iar în 2002 are loc evenimentul care stă la baza transformării Romstal în companie multinațională: deschiderea primului magazin din Chișinău, Republica Moldova. În prezent, Romstal are 150 de puncte de vânzare în România, dintre care 35 sunt francize și deține magazine și în Rusia, Bulgaria, Ucraina și Serbia.

Romstal

Portofoliul Romstal (produse termo, hidro, sanitare, ceramice și electrice) asigură tot ceea ce este necesar pentru a aduce confortul în orice cămin. În funcție de sezon, cele mai căutate produse sunt cele termo, hidro și sanitare.

Romstal oferă trei tipuri de francize: de distribuție, în structura monocelulară multiplă și de tip business format franchising. ”Franciza de distribuție este o modalitate prin care francizatul primește dreptul de a vinde produse într-un magazin ce poartă denumirea francizorului. Dacă optează pentru o franciză de tip monocelular multiplă, după ce deschide inițial o franciză monocelulară, francizatul poate deschide mai multe unități în noi locații. Prin franciza de tip business format franchising, francizorul nu vinde un produs sub o marcă, ci vinde un format complet de afacere, elaborat și testat”, explică reprezentanții companiei.

Cea mai puternică franciză autohtonă
Franciza Romstal nu necesită taxă de intrare în sistem. Compania oferă partenerilor stocuri de marfă la deschiderea magazinelor, ale căror plați se vor efectua după vânzare și la termen. Persoanele interesate să se alăture rețelei de franciză Romstal trebuie să dețină un spațiu comercial de minimum 150 mp, prevăzut cu locuri de parcare și să fie pregătite să investească aproximativ 200 de euro/mp. De asemenea, acestea trebuie să prezinte o garanție a stocului de marfă aflat în custodie.

Ultimele studii arată că marca Romstal este cunoscută de peste 70% din populația României. Clienții permanenți ai unei francize Romstal pot să asigure aproximativ 80% din cifra de afaceri, restul reprezentând vânzări pe segmentele de piață secundare. ”Francizele Romstal sunt permanent implicate în proiecte de promoții, bonusuri și discount-uri. Nu trebuie să planificați campanii pentru clienții dumneavoastră. Ele există deja, trebuie doar să le puneți în aplicare”, spun reprezentanții companiei.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

3

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank