2013-01-08

De la cursuri și specializări multiple la o franciză educațională

Când s-a alăturat rețelei Clever Children, Monica Dragu-Covriga s-a dedicat unui subiect care i-a atras atenția și din punct de vedere personal și al business-ului în sine.

Monica Dragu-Covriga este din Suceava însă pașii vieții au purtat-o atât în Muntenia, unde a urmat cursurile Facultății de Inginerie Geologică și Geofizică din București, cât și într-unul dintre cele mai frumoase orașe ale Ardealului și ale României: Cluj, unde s-a stabilit după absolvirea facultății. Perfecționarea continuă a fost unul dintre principalele repere ale Monicăi, întrucât de-a lungul timpului a urmat diverse specializări, cursuri de masterat, în asigurări și reasigurări, marketing, comunicare, leadership, business process outsourcing, management general și de proiect etc. Cu 25 de ani de experiență în muncă, atât în domeniul ingineriei, cât și al marketingului, asigurărilor, comunicării interne și PR-ului, Monica s-a alăturat în urmă cu un an și jumătate unei afaceri de familie care se ocupă de producție. Dorința de a-i oferi o educație cât mai bună copilului ei care urma să intre la școală a îndreptat-o către franciza Clever Children. În prezent, Monica este managerul centrului Clever Children din Cluj, în calitate de director general al societății proprii, Lifenasium.

Monica Dragu-Covriga, Francizat Clever Children, cursuri copii, franciza training copii

Monica Dragu-Covriga, francizat Clever Children

”Căutând pe Internet opțiuni de educație pentru copilul meu am fost încântată de ceea ce am citit despre cursurile Clever Children și, întrucât nu erau disponibile la Cluj, mi s-a părut atractiv gândul de a mă investi într-un subiect care este în atenția mea atât din punct de vedere personal, cât și al business-ului în sine, desi opțiunea unei afaceri în franciză nu-mi era foarte familiară decât din mass-media. Prin prisma expriențelor mele anterioare, de pe vremea când dezvoltam o structură teritorială pentru compania de asigurări, am apreciat strategia adoptată de francizor ca pe o soluție perfectă de dezvoltare teritorială a unui business a cărui logistică de produs este asigurată de echipa care a creat produsul-cursurile pentru copii”.

Cum a decurs procesul prin care ați devenit francizat și în cât timp ați deschis centrul din Cluj?
La trei luni de la primul contact cu francizorul Clever Children, în decembrie 2011, semnam deja contractul de franciză. Procesul a fost lin și rapid întrucât site-ul Clever Children este foarte clar – ulterior am constatat că este corect și fair play. De asemeneam, produsul mi s-a părut foarte bun din descriere și discuții, iar oamenii care realizează produsul și business-ul mi-au creat o impresie bună, care m-a încurajat în ideea de a stabili un parteneriat de afacere, cu toate că planul meu inițial nu prevedea un nou set-up atât de repede. M-a convins oportunitatea existentă la acel moment, pe care nu aș fi dorit să o ratez prin amânarea proiectului. În timpul negocierii contractului mi-am conturat strategia de formare a echipei de traineri pe care ulterior am pus-o în aplicare, iar din ianuarie am început promovarea cursurilor. În februarie am înregistrat primii cursanți care au devenit absolvenți în 17 martie 2012.

Care au fost beneficiile pe care vi le-a acordat francizorul Clever Children și cum ați descrie relația pe care o aveți cu proprietarii acestui business?
Beneficiile oferite de francizor constau în primul rând în conceptul cursurilor pentru copii - care mi se pare genial, în logistica și întreaga documentație care face obiectul contractului, în dinamica de îmbunătățire continuă a produsului (cursurilor), în calitatea oamenilor care au creat și fac acest business. Relația cu francizorul aș caracteriza-o prin comunicare și mai mult decât disponibilitate, aș zice dorința de a găsi soluții împreună, de a împărtăși, de a construi și de a dezvolta împreună brand-ul si business-ul Clever Children. Focusul meu, axat pe calitatea a ceea ce ajunge la copii ca beneficiu și la părinții acestora, care investesc în educația nonformală a copiilor lor, a avut și are toată susținerea din partea francizorului pentru asimilarea corectă a materialelor și metodelor de training; ideile și feedback-ul reciproc generează upgradarea permanentă a produsului.

Ce perioadă v-a comunicat francizorul Clever Children pentru recuperarea investiției? Termenul a fost real?
Discuțiile au sugerat un termen între 1,5 – 2 ani pentru recuperarea investiției. Cunoscând dinamica pieței clujene și comportamentul cumpărătorilor din aria geografică pe care o acopăr, mi-am asumat un termen de circa 2 ani. În condițiile în care, pe de o parte piața și mediul economic sunt nu neapărat ostile unui business nou, însă cel putin conservatoare în această perioadă, iar pe de altă parte există particularități locale ce nu pot fi neglijate, împreună cu francizorul am găsit pârghii prin care să încercăm să surclasăm inconveniențele constatate. Am perceput o abordare fermă, dar nu rigidă în a lucra împreună, plecând de la condițiile contractuale agreate. La un an distanță, ma bucur că sunt în acest business, că produsul conține acea valoare pentru care am decis să îl achiziționez și să-l ofer asociindu-mi imaginea personală. Sunt încrezătoare ca investițiile se vor întoarce după 2 ani păstrând nealterat entuziasmul de a continua dezvoltarea business-ului.

Ce recomandări/sfaturi aveți pentru persoanele interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Celor care se gândesc să-și deschidă o afacere în franciză le-aș recomanda să țină cont că, deși vorbim despre un anumit tip de business, cel de afacere în franciză, aceasta poate avea particularități care să facă o foarte mare diferență, în funcție de domeniul de activitate care face obiectul francizei. Achiziționarea francizei trebuie privită ca orice business nou pe care cineva și-l asumă în deplină cunostință de cauză, cu avantajul de a avea alături o echipa de specialiști la cheie care furnizează produsul si logistica. Implementarea și responsabilitatea juridică și comercială îi revine în proporție de 100% francizatului. Pentru mine a munci înseamnă sa fac cu pasiune acest lucru și demararea afacerii în franciză Clever Children s-a bazat pe informare despre produs și încredere în acesta, compatibilitate cu domeniul de activitate și cu echipa francizorului, disponibilitate (time & money!!), onestitate și tenacitate.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

3

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank