2013-01-17

Vrei să-ți extinzi afacerea în China?

Analiștii consideră că acum este cea mai bună perioadă pentru firmele care vor să intre pe piața chineză și pe cea din India.

Marea Britanie este una dintre țările care a făcut primii pași în Revoluția Industrială, venitul per capita dublându-se pe parcursul a 150 de ani. Pentru a atinge aceeași performanță, America a avut nevoie de trei decenii, în timp ce China și India au avut nevoie de doar câțiva ani, scrie The Economist. Analiștii sunt de părere că firmele care vor să intre pe cele două piețe trebuie să se grăbească pentru că în această perioadă se înregistrează cea mai importantă creștere a puterii de cumpărare.

portofel Fot. Sxc.hu

Casa de modă Louis Vuitton și-a deschis reprezentanțe și în orașe mai mici din China, nu doar în Beijing și Shanghai.

Cine a văzut din timp potențialul pieței chineze
Unele companii au pătruns de câțiva ani pe aceste piețe. Este cazul lanțurilor de restaurante KFC și Pizza Hut, care au deschis restaurane în 720 de orașe chineze. Un alt exemplu este casa de modă Louis Vuitton, care și-a deschis reprezentanțe și în orașe mai mici, nu doar în Beijing și Shanghai.

Chips-uri pe gustul poporului indian
Pentru a se plia pe gusturile populației din India, compania PepsiCo a scos noi sortimente de chips-uri, Kurkure, foarte picante și extrem de condimentate. Și Kraft a modificat gustul biscuiților Oreo dedicați pieței chineze, folosind mai puțin zahăr și mai multe arome exotice, cum ar fi cea de ceai verde.

Cine i-a convins pe chinezi să bea cafea în loc de ceai
Starbucks a reușit să-i convingă pe chinezi că sortimentele de cafea pe care le vinde trebuie neapărat încercate, în ciuda obiceiului străvechi chinez de a bea ceai.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank