Business de familie glazurat cu ciocolată

Ciocolata cu lapte se află în topul preferințelor consumatorilor Leonidas. Aproximativ 60% dintre clienți aleg acest sortiment, 40% optând pentru ciocolata neagră. Foarte puțini consumatori aleg pralinele cu ciocolată albă.
Marți
05.02.2013
Cum arată o ciocolaterie care are în spate un secol de tradiție și câți români preferă o ciocolată de calitate am aflat după ce am vizitat magazinul Leonidas Beller.
 

Un spațiu cochet și primitor, o aromă dulce, un cuplu frumos, zâmbete calde – nu e un colț dintr-o căsuță din povești - e ciocolateria Leonidas Beller din Piața Dorobanți. Cei 100 de ani pe care compania belgiană îi serbează în acest an se observă încă de la intrarea în magazinul unde poți savura una dintre cele peste 80 de tipuri de praline belgiene. Aroma îmbietoare din interior și căldura cu care te primesc proprietarii business-lui te fac să-ți dai seama imediat că ai ajuns la locul potrivit pentru a afla o nouă poveste despre ciocolată și bineînțeles pentru a servi un desert excelent. Primul lucru pe care mi l-a dezvăluit Ion Codreanu, unul dintre cei 2 reprezentanți ai brand-ului Leonidas în România, este că ”Leonidas este un business de familie. N-ai cum să gândești momentan altfel acest business în România decât ca pe o afacere de familie”.

Fiecare pralină are povestea ei
Pralinele de ciocolată, cu cremă de casă sau de unt, cu fructe uscate, caramel, lichior sau marzipan poartă denumiri care se ridică la pretenția gustului lor: Poesie Fondant, Palet D’or, Merveilleux, Dresse Noisette, Fraise Massepain s.a. și sunt oferite în peste 40 de ambalaje. Lista completa a tipurilor de praline o găsiți pe site-ul www.ciocolatabelgiana.ro. În acest an, cu ocazia sărbătoririi celor 100 de ani Leonidas, compania aduce în magazine șase praline noi plus și o serie de ambalaje aniversare. Prețul unei praline variază între 2-3 lei în funcție de umplutură.

Mai puțin de jumătate dintre clienții Leonidas sunt consumatori autentici de ciocolată
Ciocolateria Leonidas Beller din Piata Dorobanti a fost deschisă la începutul anului 2009. Magazinul înregistrează o medie de 12 clienți pe zi, exceptând perioada Sărbătorilor de Iarnă când numărul acestora este chiar și de 10 ori mai mare. Doar 30% dintre cei care trec pragul ciocolateriei sunt consumatori autentici de ciocolată, restul de 70% oferind produsele Leonidas drept cadouri. ”Având în vedere aceste statistici este greu să stabilim care este cea mai consumată pralină. Ce pot spune sigur este că avem un anumit tip de clientelă, care a înțeles în ce constă conceptul Leonidas”, spune Ion Codreanu.

Antonio Eram, Netopia Magazinul Leonidas Beller

Femeile și ciocolata- o binecunoscută poveste de dragoste
După cum era de așteptat, femeile sunt cele mai mari consumatoare de ciocolată. De la proprietarul magazinului Leonidas aflăm că 60% dintre clienți sunt femei, un procent de 40% revenind bărbaților. Aceleași procente se regăsesc și în cazul preferințelor tipurilor de ciocolată: 60% dintre consumatori aleg ciocolata cu lapte și 40% ciocolata neagră.

”Lumea fuge de ciocolata albă și nu înțeleg de ce”, spune Ion Codreanu. ”Ciocolata albă nu este doar ciocolată albă. Avem sortimente cu cremă de unt, cu aromă de banană, ananas, căpșuni și chiar cu ciocolată cu lapte în interior. Însă oamenii nu vor ciocolată albă.”

De-a lungul timpului au circulat multe povești și mituri despre ciocolată, de la folosirea acesteia ca afrodisiac, până la efectele terapeutice pe care le are asupra organismului. Proprietarul magazinului Leonidas Beller nu are însă niciun mit despre ciocolată. ”Singurul lucru pe care îl pot spune despre ciocolată nu este un mit, este un adevăr: mai bine consumi o ciocolată de calitate în cantități mici decât să consumi multă ciocolată de proastă calitate.”

Conceptul Leonidas a fost adus prin franciză în țara noastră. Ion Codreanu este unul dintre cei doi reprezentanți ai brand-ului în România. Antreprenorul deține propria ciocolaterie în Piata Dorobanti și are doi parteneri francizați, unul în Pipera și unul în Brașov. Toate magazinele Leonidas din întreaga lume se aprovizionează de la aceeași fabrică, aflată în Belgia și toate comercializează aceleași tipuri de praline.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist
/2/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015