2012-05-11

O franciză trăiește prin rezultatele ei

Dan Negulescu, RealPro, vorbește despre cum poți avea succes cu o franciză din domeniul imobiliar și cum poți deveni francizat.

Dan Negulescu a intrat pe piața imobiliară din România în anul 1999. După ce a lucrat în acest domeniu timp de 10 ani a decis să schimbe mentalitatea preconcepută despre ce înseamnă să fii agent imobiliar. În anul 2010,devine director de dezvoltare regională pentru București și alte 7 județe adiacente în cadrul RealPro.

Dan Negulescu, Real Pro

Dan Negulescu, RealPro: "Job-ul meu este să am cât mai multe întâlniri cu persoane care își doresc schimbarea carierei."

Ce noutăți aduce RealPro în comparație cu celelalte agenții imobiliare de pe piață?
În primul rând sistemul de lucru și anume sistemul de reprezentare exclusivă. Adică, în momentul în care ai nevoie de un serviciu – să presupunem că vrei să vinzi o casă, te duci la un specialist, în cazul nostru agentul imobiliar, îi explici exact ce ai nevoie și el lucrează doar pentru tine. În acest fel îi respecți total interesul vânzătorului. Mai este o problemă legală în sensul că în momentul în care noi suntem angajați de către un vânzător sau de către un cumpărător, nouă ni se dă un contract de mandat. Ca urmare a acelui mandat, facem toate diligențele pentru a asigura toate serviciile noastre la cel mai înalt nivel. Avem un număr de 106 servicii garantate pentru clienții noștri. Iar când spun garantate înseamnă că dacă un client observă că nu ne-am făcut unul dintre servicii, poate să iasă oricând din contract. Însă până în prezent, nu a ieșit nimeni din contract. Agenții RealPro vând în medie cam două case pe lună și noi considerăm că este un procent foarte bun de reușită.

Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care vor să devină francizați RealPro?
În primul rând, francizatul trebuie să aibă o moralitate ireproșabilă. În al doilea rând trebuie să aibă spirit antreprenorial pentru că el intră într-o afacere de parteneriat cu noi. El nu va fi angajatul nostru, el are afacerea lui și noi nu facem decât să-l ajutăm să-și desfășoare activitatea care aduce cel mai mult beneficiu, și anume vânzarea. De restul ne ocupăm noi, el trebuie să vândă. Deci, el trebuie să fie un bun vânzător caruia îi place să comunice, să fie deschis. Eu caut oameni care să aibă aceleași valori morale și aceleași principii ca noi, astfel încât ei să devină francizați RealPro. Practic, francizatul RealPro este un agent imobiliar care în loc să lucreze angajat la o firmă, lucrează pe cont propriu, sub umbrela noastră, sub umbrela RealPro, și oferă clienților servicii de un foarte înalt nivel calitativ, standardizat. Orice agent RealPro, indiferent dacă e din București, Constanța, Râmnicu Vâlcea, Pitești, lucrează la fel pentru clienții lui și lucrează strict cu reprezentare exclusivă.

Ce avantaje oferă RealPro francizaților?
RealPro funcționează ca o franciză, adică asigură francizaților absolut totul astfel încât ei să-și dezvolte afacerea personală sub umbrela RealPro: educație, instrumente, know-how, reguli , proceduri și un standard absolut identic pentru toți francizații. În primul rând, oferim francizaților educație, atât de început, cât și continuă. În al doilea rând, le oferim un sistem de lucru verificat și garantat. Totul este online, nu este necesar un birou, se poate lucra foarte bine de acasă. În fond, agentul imobiliar trebuie să meargă pe teren, trebuie să cunoască vânzători, să vadă case, să arate case, să semneze contracte. În al treilea rând, avem niște instrumente cu totul deosebite pentru agenții nostri, pe care alte firme ori nu le au, ori le au dar nu știu să le folosească.

Ce valoare are taxa aferentă aderării la rețeaua RealPro?
În comparație cu deschiderea unei afaceri proprii, costurile sunt foarte mici pentru a deveni francizat RealPro. De asemenea, în comparație cu a te angaja la o agenție imobiliară, beneficiile sunt incomparabil mai mari dacă devii agent RealPro. Concret, costul francizei pleacă de la 500 de euro plus TVA.

Care sunt beneficiile pe care le oferiți francizaților RealPro?
RealPro funcționează ca o franciză, adică asigură francizaților absolut totul astfel încât ei să-și dezvolte afacerea personală sub umbrela RealPro: educație, instrumente, know-how, reguli , proceduri și un standard absolut identic pentru toți francizații. În primul rând, oferim francizaților educație, atât de început, cât și continuă. În al doilea rând, le oferim un sistem de lucru verificat și garantat. Totul este online, nu este necesar un birou, se poate lucra foarte bine de acasă. În fond, agentul imobiliar trebuie să meargă pe teren, trebuie să cunoască vânzători, să vadă case, să arate case, să semneze contracte. În al treilea rând, avem niște instrumente cu totul deosebite pentru agenții nostri, pe care alte firme ori nu le au, ori le au dar nu știu să le folosească.

Care sunt modalitățile prin care promovați franciza RealPro?
În primul rând participăm la toate evenimentele în care sunt promovate francizele. În al doilea rând participăm la toate evenimentele de networking în domeniul imobiliar. Vom fi prezenți pe 11 și pe 12 mai la târgul de job-uri care va avea loc în Capitală unde vom încerca să promovăm beneficiile aderării la franciza RealPro. Online, avem un sistem de site-uri foarte bine pus la punct. Avem o pagină de Facebook, de fapt avem conturi pe toate rețelele sociale. Încercăm să ne promovăm într-un mod cât mai diversificat, fiind în același timp cât se poate de eficienți. Nu aruncăm cu banii pentru promovare deoarece o franciză trăiește prin rezultatele ei și până la urmă o franciză se cumpără, nu se vinde.

Ce priorități aveți pentru anul 2012 în calitate de francizor RealPro?
Prioritățile sunt consolidarea calității serviciilor oferite clienților și extinderea numărului de agenți francizați.

Cum vedeți piața din România pentru dezvoltarea domeniului imobiliar pe termen lung?
Este greu de spus pe termen lung pentru că noi suntem o mică piesă într-un angrenaj foarte mare: Uniunea Europeană. Suntem legați de cursurile valutare, de schimbările politice și de alte lucruri. Dar, în principiu, ținând cont că noi ne ocupăm doar de vânzări și cumpărări rezidențiale, pot să spun că acest segment nu va muri niciodată. Pentru că toată lumea își dorește să se mute, fie că își dorește un apartament mai mare, fie că nu-și mai permite să plătească întreținerea la un apartament cu 4 camere. În nișa pe care lucrăm noi - și aici menționez că nu vrem să ne ocupăm de alte domenii cum ar fi închirierile sau vânzarea de terenuri – noi ne ocupăm strict de cumpărări rezidențiale – în nișa asta nu avem blocaje provocate de criză. Până la urmă toate locuințele se vor vinde, toate locuințele se vor cumpăra. Din punct de vedere al prețurilor acestea vor mai oscila în funcția de economia românească și de cea europeană.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

1

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank