2013-03-21

Metro scade în România, dar crește în Turcia

Metro Cash & Carry România, deținătorul francizei ”La Doi Pași”, a publicat rezultatele financiare pe anul 2012.

Anul trecut, vânzările Metro Cash & Carry România au scăzut cu 4%, la 1,018 miliarde euro. 2012 este al cincilea an consecutiv în care retailerul înregistrează scădere. “În 2012 ne-am definit clar prioritățile strategice esențiale, pentru a poziționa compania noastră mai aproape de clienți. Am pus în aplicare cu succes o serie de măsuri adaptate la dorințele de afaceri ale clienților, pentru a continua să consolidăm valoarea clientului, precum şi competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizând o creștere pe termen lung”, a declarat într-un comunicat remis redacției, Dusan Wilms, Director General Metro Cash & Carry România.

La doi pasi Fot. E.C.

Un proiect de succes al retailerului este rețeaua de franciză ”La Doi Pași”, care totalizează peste 500 de magazine.

Pe piața locală, Metro Cash & Carry operează o rețea de 32 magazine, cu un număr de 5.440 angajați. Retailerul a pus în stand by extinderea rețelei de magazine proprii și s-a axat pe dezvoltarea francizei ”La Doi Pași”. Conceptul s-a dovedit a fi un adevărat succes, în numai un an de la lansarea programului, rețeaua de magazine ”La Doi Pași” totalizând peste 500 de unități. „La Doi Paşi” este un concept de franciză menit să susţină micii comercianţi independenţi din comerţul tradiţional, care deţin magazine cu suprafeţe între 40 mp şi 200 mp. Până la finalul acestui an, retailerul intenționează să ajungă la un număr de 1.000 de magazine ”La Doi Pași”.

Vânzările Metro Cash&Carry la nivel internațional
În 2012, vânzările grupului Metro Cash&Carry au crescut cu 1,7%, ajungând până la 31,6 miliarde Euro, la această tendință pozitivă contribuind Rusia, China și mai ales Turcia. Vânzările Like-for-like au crescut cu 0,2%. Ajustate în urma închiderii celor 30 de magazine Makro UK (Marea Britanie), veniturile au crescut cu 3,2%. După închiderea unităților Makro UK, METRO Cash & Carry avea funcționale, la sfârșitul anului 2012, un număr de 743 de magazine în 29 de țări.

“Mediul de consum în continuă schimbare din multe țări europene, determinat de criza datoriei suverane, a influențat din nou dezvoltarea afacerii Metro Group în 2012”, a afirmat dl. Olaf Koch, Chairman al Management Board Metro AG.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

3

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank