Diego: 21 ani de experiență în sectorul francizei

"Asociația Maghiară de Franciză are o influență foarte puternică, chiar și în domeniul politic, și are un potențial real de a influența cadrul legislativ, astfel încât francizații și francizorii să fie avantajați de această legislație" - Szőke István, directorul de dezvoltare al rețelei Diego.
Marți
04.06.2013
”În tot acest timp am reușit să dezvoltăm un model de business de succes”, spune Szőke István, directorul de dezvoltare al rețelei Diego.
 

Diego este un nume important atât pe piața comerțului cu parchet laminat, mochete, podele PVC, perdele, tapet și accesorii aferente acestora, cât și pe piața de franciză din Ungaria, România și Slovacia. Compania a ajuns la un număr de 130 de unități, dintre care 4 magazine proprii, restul fiind francize. Diego a intrat pe piața românească în anul 2004 și a deschis primele magazine în zona intracarpatică. ”După ce a izbucnit criza economică am oprit puțin dezvoltarea și am rămas în această regiune”, spune Szőke István, directorul de dezvoltare al rețelei. În acest an compania a început extinderea și în regiunea extracarpatică a României.

În prima jumătate a anului 2013 ați deschis magazine în București, Râmnicu Vâlcea și Alexandria. Ce măsuri ați luat pentru a facilita expansiunea în aceste regiuni?
În perioada premergătoare anului trecut, partenerii de franciză trebuiau să vină la centrala din Ungaria să se aprovizioneze cu mărfuri, distanța dintre regiunea intracarpatică a României și centrală fiind mai mică. Anul trecut am luat decizia strategică să transportăm noi mărfurile către magazine și ca atare a dispărut acel impiediment de a ne dezvolta în teritoriile mai îndepărtate. Astfel, am hotărât ca din acest an să încercăm să deschidem magazine în Capitală și în restul orașelor aflate pe traseul logistic între Ungaria și București.

Cum a depășit Diego obstacolele apărute în perioada recesiunii economice?
Franciza Diego are 21 de ani de existență. În tot acest timp am reușit să dezvoltăm un model de business de succes. Chiar și în cei patru ani de perioadă de criză nu am pierdut foarte mult. Au fost ani foarte grei, însă am găsit sau am încercat să găsim împreună cu partenerii de franciză soluții pentru toate problemele ivite. Vreau să menționez faptul că toți partenerii care au contract cu Diego trebuie să aibă aceleași perspective, în funcție de investiția pe care o vor face. Avem foarte mulți parteneri care au deschis mai multe magazine. Partenerul cu cele mai multe are 7 magazine, însă avem și foarte mulți parteneri care au deschis două, trei sau patru magazine.

Cum vedeți Dvs. o afacere în franciză și ce recomandări aveți pentru persoanele interesate de acest model de business?
Franciza este un model de afacere bun, care îți oferă protecție și îți pune la dispoziție un model de business. Dacă poți să trăiești cu gândul că cineva îți dă o rețetă de funcționare, care trebuie respectată, atunci franciza e de recomandat. Dacă ești de așa natură încât nu poți să accepți ca cineva să-ți dea sfaturi, chiar dacă acele sfaturi sunt în interesul tău, atunci recomand tuturor să uite franciza. Franciza este o formă de colaborare în cadrul căreia interesul de grup primează față de interesul personal al fiecărei persoane. Cei care vor să aleagă o franciză să se documenteze temeinic în legătură cu aceasta și să fie foarte precauți, pentru că, să fim sinceri și între francizori sunt mulți care nu merită denumirea de francizor. Sunt niște bani investiți și, ca orice investiție, trebuie cumpătată în prealabil. Chiar și în cadrul francizei, chiar dacă avem o rețetă, tot noi suntem bucătarii, deci banii sunt riscați de persoana care îi investește.

Ce informații puteți să ne oferiți despre piața de franciză din Ungaria, comparativ cu cea din România?
Noi suntem membrii Asociației Maghiare de Franciză. Unul dintre colegii de serviciu este vicepreședintele acestei asociații așa că dispun de câteva informații recente. În Ungaria, în fiecare an, Asociația de Franciză sărbătorește începerea unui nou an de activitate, iar în cadrul acestei eveniment sunt prezentate companiile care se bucură de succes. Piața de franciză din Ungaria este una foarte puternică, mult mai dezvoltată decât cea din România. Asociația Maghiară de Franciză are o influență foarte puternică, chiar și în domeniul politic, și are un potențial real de a influența cadrul legislativ, astfel încât francizații și francizorii să fie avantajați de această legislație.

(E.C.)
/2/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii

2 Declaratii
Final 26.06.2015
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara

2 Declaratii
Final 26.06.2015
Diverta merge la ASE

Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I  V R E M  A R T I  C O L E.... 

3 Declaratii
Final 15.06.2015
Petale de viaţă în afaceri

Am vazut un domn  nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Diverta merge la ASE

Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC 

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Diverta merge la ASE

DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Storcătorul de bani

La cum arata paharul de suc din imagine...sigur o sa le mearga bine...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Storcătorul de bani

De ce nu storcator de fructe romanesti si legume a caror gust este unic.Portocalele le importam si sunt tratate sa reziate transportului , diferentelor de temperatura,costuri...

3 Declaratii
Final 12.05.2015