Propriul restaurant sau o franciză?

”Inițial nu ne-am gândit la o franciză. Aș putea spune că a fost o conjunctură fericită” - Gabriela Găvojdea, master francizat Quasi Pronti România.
Miercuri
26.06.2013
Gabriela Găvojdea, master francizat Quasi Pronti România, ne ajută să găsim răspunsul.
 

Mulți oameni visează ca într-o bună zi să-și deschidă un restaurant. Poți porni singur pe acest drum sau te poți alătura unei rețele de franciză. În continuare îți prezint care sunt pașii generali ai deschiderii unui restaurant, iar Gabriela Găvojdea, master- francizat Quasi Pronti ne arată cum îți facilitează o franciză întregul proces.

Alege conceptul restaurantului
În general specificul restaurantului este primul lucru la care se gândesc cei care vor să inițieze această afacere. Îți place bucătăria asiatică, italienească sau cea tradițională? După ce ai ales specificul acestuia, trebuie să găsești un nume, să compui un meniu, să te gândești la design-ul restaurantului și la ceea ce ai putea aduce în plus față de principalii competitori. ”Povestea noastră pe drumul Quasi Pronti poate începe cu ”Dragoste la prima degustare”. Ne-am îndrăgostit de preparatele restaurantului în timpul unei vacanțe în Portugalia și am decis să aducem acest concept și în România”, povestește Gabriela. Dacă alegi să te alături unei rețele de franciză, ca în cazul Gabrielei, lucrurile se simplifică puțin. Odată intrat sub umbrela unui francizor, beneficiezi de numele, brand-ul acestuia și de experiența lui în domeniu.

Alege locația potrivită pentru restaurant
Locația este unul dintre factorii care influențează decisiv succesul unui restaurant. Trebuie să te ghidezi după o serie da factori cum ar chiria spațiului sau traficul, dar gândește-te și la alte aspecte. La locul respectiv se poate ajunge pe jos sau cu mașina? ”Sprijinim francizații în găsirea locației potrivite și le asigurăm consultanță în privirea amenajării restaurantului”, spune Gabriela. ”Mai mult decât atât, personalul noului restaurant va fi instruit de echipa QP care oferă suportul complet în primele zile de la deschidere. Practic, timp de câteva zile ne mutăm acolo pentru a le putea împărtăși partenerilor întreaga noastră experiență”.

Crearea planului afacerii
Acesta cuprinde toți pașii pe care trebuie să-i parcugi pentru deschiderea restaurantului, toate detaliile acestuia (descrierea business-ului, strategii de marketing, furnizori, număr de angajați, cum decurge procesul de pregătire/servire etc.) și cum intenționezi să-ți construiești o afacere profitabilă. Dacă ai nevoie să faci un împrumut, trebuie să știi că nicio bancă nu-ți va acorda banii dacă nu ai un plan de business foarte bine pus la punct. În cazul unui francize, francizorul te îndruma în realizarea acestuia sau ți-l poate include în pachetul de franciză. ”Pe lângă training, consultanță, suport de marketing și sprijinul nostru necondiționat, francizații noștri beneficiază și de planul de afaceri al unui brand care s-a adaptat cu succes la condițiile economice actuale”, spune Gabriela Găvojdea.

Dacă ai deja banii pentru deschiderea restaurantului, poți să te apuci de treabă. În cazul în care trebuie să faci un împrumut, mai ai un pas de parcurs.

Pregătește-te pentru interviul de la bancă
Înainte să te prezinți la bancă, fă-ți bine temele. Ai grijă să ai un plan de business impecabil și fii pregătit să oferi toate informațiile despre restaurantul pe care vrei să-l deschizi. Dacă totul merge bine, fii pregătit să semnezi deasupra liniei punctate.

Tu ce alegi? Pornești singur pe drumul deschiderii unui restaurant sau te alături unei francize?

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist
/4/
Vezi mai multe