2013-08-23

România, un factor important pentru dezvoltarea francizei Subway în Europa

Restaurantul deschis la mijlocul lunii iulie la Gara de Nord din București este cel de-al 4.000-lea Subway din Europa.

Deținătorul licenței restaurantului este compania LS Travel Retail, subsidiara din România a diviziei de retail și distribuție a grupului Lagardere. Cu o experiență de peste 50 de ani, Subway are proceduri specifice pentru acordarea licenței de franciză unei companii, însă această practică nu este întâlnită foarte des. În marea majoritate a celor 102 țări unde este prezent brand-ul Subway, sistemul de franciză este dezvoltat de francizați care operează unul sau mai multe restaurante.

Subway vrea sa ajunga restaurantul fast-food nr 1 pe piata romaneasca Fot. Subway

Costul licenței deschiderii unui restaurant Subway este de 7.500 de euro. Pentru fiecare restaurant deschis ulterior, suma se micșorează cu 50%.

”Franciza Subway este aleasă de companii care vor să-și extindă business-ul și să-l combine cu conceptul nostru. Este vorba despre rețele de benzinării, supermarketuri, sau - ca în cazul grupului Lagardere - de companii din diferite arii ale antreprenoriatului”, spune Marc Princ, agentul de dezvoltare a rețelei Subway îm Europa Centrală și de Est. ”Totuși, de cele mai multe ori, restaurantele Subway sunt deschise de antreprenori care sunt deja familiarizați cu brand-ul. Faptul că aceștia aleg să-și deschidă mai multe restaurante confirmă atractivitatea conceptului.”

Cristian Ștefănescu, francizatul care a deschis primul restaurant Subway din România, ne-a declarat în cadrul unui interviu acordat portalului nostru că intenționează să-și deschidă în viitorul apropiat un nou restaurant.

În prezent, rețeaua Subway numără peste 40.000 de restaurante la nivel mondial. Celebrele ”sub”-uri (sandvișuri) americane sunt pregătite în fața clientului, respectând cerințele acestuia. Odată cu extinderea numărului de restaurante, crește și numărul fanilor brand-ului. Cel mai nou fan faimos al Subway este fotbalistul Pele, care a fost numit la începutul lunii august ambasador al brand-ului.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

4

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank