2013-09-24

Retailul alimentar merge în franciză

Într-un ritm mai încet sau accelerat franciza și-a făcut loc și în strategiile de expansiune ale marilor lanțuri de retail din România.

În ultimii ani, nume importante din retailul românesc și-au extins rețelele de magazine în sistem de franciză. Mega Image anunță deschideri pe bandă rulantă iar Metro a ajuns la o rețea de peste 700 de unități ”La Doi Pași”. Carrefour încearcă să-și ajungă competitorii din urmă și se dezvoltă pe segmentul de proximitate prin franciza Express, momentan doar în București, Ilfov și Brașov.

Carrefour Express Pipera-Tunari nr. 34 se află pe Șoseaua Pipera –Tunari nr. 34D, are o suprafață de 60 mp. și însumează aproximativ 1.500 de produse. Fot. Carrefour Romania

Carrefour operează în prezent în România 4 formate de magazine, cu un total de 129 de magazine: 24 hipermarketuri „Carrefour”; 69 supermarketuri „Market”; 39 magazine de proximitate „Express”; 1 website de comerț online: www.carrefour-online.ro .

Astfel, retailerul a anunțat deschiderea intrarea în rețeaua Express a trei noi magazine de proximitate operate în sistem de franciză: prin colaborarea cu Traditional Ecologic - Express Sf. Vineri în București respectiv, în orașul Brașov, prin parteneriatul cu RostCom - Express RostCom Crinului și Express RostCom Griviței. În acest moment, rețeaua numără 39 de magazine de proximitate „Express”, dintre care patru unități în orașul Brașov și 35 în București și Ilfov.

”Conceptul de franciză propus de către Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) sau o rețea de magazine să păstreze, să administreze și să își dezvolte această afacere. Afacerea este în continuare condusă de către proprietarul acesteia care este asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România”, se arată într-un comunicat de presă al retailerului.

Unul dintre principalii concurenți Carrefour, Mega Image, care este de altfel cel mai mare lanț de supermarketuri din România cu o retea ce cuprinde 250 magazine, sub mărcile Mega Image (150) și Shop&Go (99) oferă prin conceptul Shop&Go și posibilitatea celor care vor să devină antreprenori să preia un magazin Shop&Go pe care să-l gestioneze. ”Mega Image pune la dispoziție experiența sa în retail, în timp ce persoanele interesate pot opera un astfel de magazin, fără riscurile de a începe de la zero”, potrivit informațiilor retailerului.

Detalii despre franciza ”La Doi Pași” oferită de Metro găsești aici, iar despre parteneriatul oferit de Profi aici.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

4

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank