2013-10-04

Toamna se numără...francizele

Promenada Mall Floreasca din București, mall-ul inaugurat pe 17 octombrie, oferă multor companii posibilitatea să-și extindă rețelele de franciză.

Un citat cunoscut ne atrage atenția asupra importanței locului unde ne deschidem un business : ”It's all about location, location, location!”. Bucureștiul reunește un număr impresionant de francize, multe branduri bifând unități în Capitala României. Fie că vorbim despre domeniul gastronomic, fie că vorbim despre fashion sau despre alte comercializări, mulți antreprenori aleg să-și deschidă business-urile în cadrul marilor centre comerciale, în special datorită traficului din aceste zone. Iar în București avem de unde alege. Cele mai importante mall-uri din Capitală sunt: București Mall, Plaza România, Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni și Sun Plaza. Din 17 octombrie, lista acestora e completată de Promenada Mall Floreasca, prilej pentru unele dintre cele mai importante brand-uri să-și deschidă noi unități.

staires Fot. Franchising.pl

Potrivit statisticilor, în România activează aproape 400 de francize, dintre care aproximativ jumătate sunt reprezentate de francizori locali. La nivelul întregii Europe avem circa 10.000 de rețele de franciză, 4.000 în China, 2.200 în USA, 1200 în Japonia și 1.000 în Australia.

Sursa: "Franciza, francizare" - Mihaela Mocanu

Din categoria brand-urilor de fashion care vor deschide magazine în Promenada enumerăm nume ca Zara, Stradivarius, H&M, Musette, Promod, C&A, Peek&Cloppenburg, IL Passo, Humanic, Intersport, Deichmann, Ecco, Enzo Bertini. Lista restaurantelor și cafenelelor este completată de unele dintre cele cunoscute francize din România: McDonald's, KFC, Chopstix, Paul, Starbucks, Filicori Zecchini.

Unul dintre principalele motive pentru care marile brand-uri aleg sa-și deschidă unități în cadrul marilor centre comerciale este traficul ridicat de călători. Promenada Mall Floreasca este situat în zona de nord a Capitalei, într-o zonă în care lucrează zeci de angajați ai unor companii de renume, ca Oracle, Raiffeisen, HP, lucru care cu siguranță a atras atenția retailerilor.

Dacă pe viitor te hotărăști să-ți deschizi o afacere în interiorul unui centru comercial ia în calcul că negocierile încep cu 1-3 ani înainte de lansarea acestuia pe piață. Documentează-te bine despre toate cheltuielile implicate în acest proces. Chiria este destul de piperată, iar închirierea propriu zisă implică și alte costuri. Indiferent de locul pe care îl alegi pentru afacere ta, ține minte un lucru: clienții trebuie să te găsească foarte ușor.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

4

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank