2013-10-21

”Lunar avem 3-4 solicitări de franciză”

Spune Liviu Andrei, Director Executiv AFB. Compania este un nume important în piața brokerajului bancar, iar sub conducerea a doi tineri antreprenori a câștigat un renume și în piața francizei.

În urmă cu patru ani ați înființat împreună cu Marius Hopincă Alliance Finance Broker (AFB). Ce v-a determinat să alegeți un business din domeniul brokerajului bancar?
În 2009 aveam în spate o experiență de 5 ani în brokerajul de credite. Izbucnirea crizei financiare a fost un moment de cotitură pentru multe firme din sectorul nostru de activitate, iar noi aveam de ales între a continua sau a alege un alt domeniu. Am ales împreună varianta cea mai riscantă și se pare ca am luat cea mai bună decizie. Firma a crescut de la an la an, iar în prezent suntem un nume important în branșă.

”În fiecare lună avem 3-4 solicitări de franciză” Spune Liviu Andrei, Director Executiv Alliance Finance Broker Fot. AFB

Liviu Andrei s-a născut într-unul dintre cele mai frumoase orașe ale Moldovei: Piatra Neamț. În anul 1999 s-a mutat în București, unde a urmat cursurile Facultății de Managament din cadrul Academiei de Studii Economice. ”Sunt pasionat de istorie, geografie dar și de sport. Îmi place să cred că sunt un tip glumeț, dar sunt perceput cel mai des ca ”prea serios”, spune acesta.

Cum funcționează Alliance Finance Broker și care sunt principalii clienți care apelează la serviciile companiei?
Alliance Finance Broker funcționeaza după câteva principii foarte clare: nu percem comision de la clienții persoane fizice, le oferim mereu cea mai potrivită soluție de finanțare pentru nevoile lor și păstrăm serviciile de consultanță la cel mai înalt standard de profesionalism posibil.

În marea lor majoritate, clienții noștri sunt persoane cu venituri peste medie, cu un statut social ridicat, dar și cu pretenții pe măsură. Peste 85% dintre clienții noi provin din recomandări primite de la foștii clienți, ceea ce ne face să credem că ajutorul oferit de noi a fost apreciat, că oamenii au încredere în noi și s-au convins de obiectivitatea sfaturilor și soluțiilor oferite de noi.

Cum merge business-ul de broker în prezent în România? Cum decurge o zi de lucru din viața Dvs?
Pentru cineva fără experiență, care s-ar apuca mâine de acest business, fără să aibă sprijinul unor specialiști, ar fi foarte dificil să facă față în piață în momentul de față. Pe noi ne ajută enorm experiența acumulată, rețeaua de clienți mulțumiți, serviți până acum și relațiile excelente create cu băncile partenere.

Munca noastră se împarte între întâlnirile cu clienții și pregătirea și susținerea dosarelor de credit în fața băncilor partenere. Din momentul în care apelează la noi pentru un credit ipotecar, clientul are parte de consilierea noastră până în momentul în care devine proprietar cu acte în regulă. Pe scurt: îl ajutăm să aleagă cea mai bună ofertă, ne ocupăm de constituirea dosarului de credit, ne asigurăm ca documentația este completă și conform normelor băncii, urmărim procesul de analiză și susținem dosarul când este nevoie pentru a scurta timpul de răspuns, sfătuim clienții în scopul căutării și găsirii imobilelor potrivite ca preț și calitate, verificăm documentele apartamentelor/caselor dorite de clienți, solicităm evaluarea lor, căutăm cea mai bună variantă de asigurare imobil prin firmele de asigurare partenere și ne ocupăm de bunul mers al procesului de semnare și autentificare a contractelor prin notariatele partenere.

Când ați lansat franciza Alliance Finance Broker? Câte francize aveți în prezent și de ce ați ales să vă extindeți business-ul prin franciză?
Am lansat oferta de franciză în 2010. În momentul de față avem 5 francize, una chiar în București unde e sediul central. Sunt mai multe motive pentru care am ales această variantă de extinedere. În primul rând pentru că am avut solicitări. Multe persoane sunt interesate de acest business, dar e foarte greu să ajungă să convingă o bancă și să poată semna un contract. Apoi, franciza asigură o activitate mult mai susținută. Fiecare francizat este proprietarul afacerii la nivel local, se implică și este interesat direct de rezultate. Nu este un simplu angajat al AFB. Avem acest exemplu la una dintre cele mai dinamice rețele bancare din România.

Ce informații ne puteți oferi despre franciza Alliance Finance Broker? (taxe, redevențe, profilul candidatului AFB, beneficii acordate francizaților)
Deocamadată am renunțat la orice taxa de intrare în franciză. Ne dorim ca viitorii noștri parteneri să investească banii în sediu, în dotări și în pregătirea și specializarea consultanților. Redevența reprezintă un mic procent din veniturile atrase de franciză.

În fiecare lună avem 3-4 solicitări de franciză. Pentru că vrem sa menținem același standard de calitate, triem foarte atent toate cererile. Ne dorim să avem parteneri cu experiență în domeniul financiar și cel mai important: cu o reputație intactă. Brokerajul de credite este un domeniu în care contează foarte mult încrederea pe care o transmiți atât clienților, cât și băncilor patenere. Din acest motiv, uneori suntem prea exigenți. Nu ne dorim o rețea mare, ci una de calitate. Abilitățile de antreprenor, încrederea și dorința de a realiza lucruri importante prin forțele proprii contează mult pentru a avea succes!

Care sunt obiectivele pe care le aveți în vedere pentru dezvoltarea rețelei AFB în următorii ani?
Pentru următorii ani ne dorim să identificăm parteneri pentru orașe importante ca: Timișoara, Cluj, Constanța, Iași și nu numai. Nu ne-am propus să atingem un anumit număr de locații, vrem să creștem natural și să păstrăm calitatea serviciilor!

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

3

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank