Clasamentul complet TOP 500 Francize Entrepreneur 2014 îl găsești aici.
Luni
06.01.2014
Vrei să-ți pornești propria afacere în 2014? Iată care sunt francizele recomandate de către specialiștii de la Entrepreneur.com.
 

Entrepreneur.com ne aduce cel de-al 35-lea Top 500 al celor mai bune francize din întreaga lume. Studiul specialiștilor a demarat la începutul lunii Iulie 2013 și a strâns un număr de 853 de companii. Au fost alese primele 500 de francize pe baza datelor financiare înregistrate în perioada Iulie 2011-Iulie 2013, dar și a unor factori ca mărimea rețelei de franciză, costurile de start-up, vechimea companiei și a sistemului de franciză. Pentru a fi eligibil topului Entrepreneur, un francizor trebuie să aibă miminum 10 unități, dintre care cel puțin una în Statele Unite ale Americii. Clasamentul primelor 10 companii din top arată astfel:

Trei dintre cele 10 companii prezente în Top 500 cele mai bune francize din lume realizat de către specialiștii Entrepreneur se găsesc și în România. Este vorba despre Hampton, Subway și Pizza Hut. Lanțul Hotelier Hampton și rețeaua de restaurante care are ca meniu principal sandvișurile Subway au trecut cu un loc mai jos în clasament, de pe 1 pe 2 în cazul Hampton și de pe 2 pe 3 în cazul Subway, în timp ce Pizza Hut a urcat o poziție, respectiv de 10 pe 9.

McDonald's, prima franciză clasică din România, ocupă poziția a 16-a în topul Entrepreneur, în timp ce KFC, unul dintre principalii competitori ai lanțului de fast-food se clasează două poziții mai sus, pe locul 14.

Prima poziție a clasamentului Entrepreneur este ocupată de Anytime Fitness, un concept care reunește aproape 2.500 de săli de fitness la care sunt înscriși peste 1,9 milioane de membri. O parte dintre aceștia poartă tatuat pe corp logo-ul companiei: o persoană care aleargă. Reprezentanții companiei spun că tatuajul nu este un instrument de marketing ci reprezintă o realizare a fiecărei persoane care îl poartă: pierderea în greutate, începutul propriei afaceri, îmbunătățirea stării de sănătate. ”Tatuajele nu sunt despre noi”, explică Chuck Runyon, CEO-ul companiei și cel care a fondat franciza în anul 2002. ”Este despre clienții și angajații noștri și exprimă părerea fiecăruia despre propria persoană”.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe