2014-02-02

Anul fiscal 2013 a fost un an bun pentru IKEA Group

Odată cu apariția primelor semne de redresare economică și producătorul suedez de mobilă a raportat o creștere a rezultatelor financiare.

Profitul IKEA Group a crescut cu 3,1%, ajungând la la 3,3 miliarde de euro pentru anul fiscal 2013 (1 septembrie 2012 - 31 august 2013 ). Mai mult și condițiile pieței au început să se îmbunătățească, astfel, cele mai semnificative creșteri au fost înregistrate în China, Rusia și SUA, informează un comunicat de presă al companiei.

„Consumul a reintrat pe creștere în mai multe țări. Chiar dacă provocările situației economice nu s-au încheiat, încep să apară semne pozitive. Piețe importante din punct de vedere al volumului de consum, precum Statele Unite, încep să își revină, iar Europa are o evoluție generală pozitivă. Inclusiv câteva din piețele dificile din Europa de Sud au activitate bună”, a declarat Peter Agnefjäll, Președinte și CEO al IKEA Group.

Ikea Fot. Calvin Teo

În perioada 20 decembrie - 26 ianuarie Ikea a desfășurat la nivel mondial o campanie de reciclare a mobilei. În România au fost reciclate peste 3.300 piese de mobilier vechi.

Vânzările au crescut cu 3,1% față de anul trecut, ajungând la 27,9 miliarde de euro, astfel IKEA Group și-a mărit cota de piață în aproape toate țările. Împreună cu veniturile din chirii aferente centrelor comerciale, veniturile totale se ridică la 28,5 miliarde de euro (+3,2%). Cele mai mari piețe pentru anul fiscal 2013 au fost Germania, SUA, Franța, Rusia și Suedia.

„Aceste lucruri demonstrează că raportul calitate-preț este din ce în ce mai important pentru consumatori. Suntem fericiți să vedem că produsele noastre sunt preferate de tot mai mulți oameni care apreciază faptul că acestea le oferă un stil de viață sustenabil în propriul cămin. De exemplu, clienții noștri au cumpărat peste 22 de milioane de produse LED doar în FY13, economisind astfel atât bani cât și energie”, a declarant Peter Agnefjäll.

IKEA Group are un plan ambițios de dezvoltare, vizând vânzări de 50 de miliarde de euro până în 2020. Marile piețe emergente sunt surse importante de dezvoltare în viitor. În anul fiscal 2013, IKEA Group a deschis două noi magazine în China - un alt pas în extinderea pe piața asiatică.

Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia, magazinul din Romania fiind cel de-al 253-lea deschis în a 35-a țară. IKEA deţine în România un singur magazin, deschis în 2007 în zona Băneasa din Bucureşti. Până în martie 2010, unitatea a fost operată în sistem de franciză de firma Moaro Trading, ulterior devenind parte a grupului suedez. IKEA operează la nivel mondial o rețea de peste 330 de magazine.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

4

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank