2014-05-05

"Antreprenorii să uite de programul de lucru de 8 ore"

"Vreau să transform modul în care se vând florile, nu doar în România, ci în toată lumea", spune Marius Dosinescu, CEO-ul unui business înfloritor: FlorideLux.ro.

În urmă cu 11 ani ați fondat FlorideLux, companie care este un nume important în piața florăriilor din România. De ce v-ați îndreptat atenția spre acest domeniu de activitate?
Am pornit florăria FlorideLux în 2003 şi timp de 1 an am lucrat la realizarea produselor, website-ului, să învăţăm despre industrie. La vremea respectiă nu existau magazine online de floristică, iar o mică analiza a pieţei a relevat un apetit crescut al românilor pentru flori şi cadouri. Evident, în perioada de criză acest apetit s-a diminuat semnificativ dar a permis afacerilor serioase să înflorească.

Marius Dosinescu este CEO-ul grupului de e-commerce FlorideLux.ro Fot. FlorideLux.ro

"Cu mult drag şi respect pot spune că tatăl meu a fost omul pe care l-am admirat cel mai mult, a avut încredere în mine, mi-a insuflat putere, m-a lăsat să zbor, să cred în mine şi în viitor. Acelaşi lucru îi voi face şi cu fiul meu!" - Marius Dosinescu, CEO FlorideLux.ro.

Un buchet de flori poate schimba automat ziua celei care îl primește, iar Dvs conduceți un business care aduce multe zâmbete. Cum decurge o zi de lucru din viața Dvs?
Fiecare zi este o provocare, pornind de la ora 7.00 dimineaţa până seara la 22.00. Este greu, uneori foarte greu, mai ales în perioadele de vârf când nici nu ajungem acasă dar mergem înainte, cu încredere şi multă dorinţă de a schimba o piaţă, cea a florilor. În fiecare zi avem grijă ca toţi clienţii noştri să fie mulţumiţi şi, mai mult de atât să îi provocăm cu noi creaţii. Aceştia nu ezită să răspundă provocărilor şi de multe ori avem vânzări mult peste media pieţei tocmai datorită creativităţii.

Ce trenduri remarcați pe piața florăriilor din România, atât cele online cât și cele offline?
Nu aş putea spune că remarc un trend ci mai degrabă un fenomen natural, cel al unirii celor 2 medii (ON – OFF – line) într-un singur mediu, cel al cumpărătorului, unde acesta face legea şi el este cel mai important. De ce, pentru că în acest fel comparaţia este extrem de simplă, poti foarte uşor să migrezi de la o florărie la alta fără să îţi baţi capul prea mult. Riscurile revin 100% consumatorului.

Prin intermediul francizei, familia FlorideLux s-a mărit cu patru noi membri. Ce planuri aveți pentru dezvoltarea francizei FlorideLux în acest an?
Ne dorim foarte mult să fim prezenţi în Iaşi, Oradea, Timişoara, Constanţa, Brăila, Craiova şi cel puţin 2 florării FlorideLux în Bucureşti, pe lângă atelierul nostru. Pe 2 mai am deschis la Piteşti pe Str. Teiuleanu nr 48, vis a vis de Consiliul Judeţean, iar pe 20 Mai deschidem în Arad, în Piaţa Avram Iancu nr. 15, lângă ING.

Suntem în discuţii avansate pe foarte multe oraşe însă ne lovim de puterea de cumpărare a celor din acele oraşe şi într-un fel sau altul nu ne grăbim; aşteptăm să se aşeze reţeaua pentru a putea să menţinem preţurile corecte şi în oraşele cu putere de cumpărare mică. Ne dorim foarte mult să avem propriile linii de produse, însă acesta este un plan pe termen lung şi foarte lung.

Care sunt principalele criterii după care vă alegeți francizații care se alătură familiei FlorideLux?
Omul! Ei bine da, trebuie să regăsim în el pasiunea şi dedicarea pe care o avem noi, trebuie să regăsim în el mândria de a fi român, să iubească florile şi mai mult de atât, să fie avid după creaţie şi să iubească frumosul. Florăria, ca afacere în general, este riscantă, mult mai mult ca alte afaceri întrucât lucrezi cu perisabilitate iar fluctuaţiile lunare sunt atât de mari încât uneori nu poţi planifica mai nimic, iar francizatul trebuie să ştie acest lucru şi să înţeleagă riscurile dar, mai important, scopul şi să vadă dincolo de primele 18 luni.

Spuneați într-o reclamă TV că ”Românii sunt înnebuniți după flori”. După ce este înnebunit Marius Dosinescu, mai exact ce hobby-uri aveți?
Eu sunt înnebunit după tehnologie şi după business-ul cu flori... astfel încât vreau să transform modul în care se vând florile, nu doar în România, ci în toată lumea. Sunt sigur ca românii pot face lucrurile mai bine decât alţii care activează în această industrie, dar, cu o singură condiţie: să înteleagă ce fac şi mai mult de atât să fie ghidaţti corect. Putem ajunge să devenim furnizor pentru Olanda, putem ajunge să ne extindem în alte ţări şi să facem business, trebuie mai întâi să avem încredere în noi şi în ceea ce oferim, iar ca antreprenori să uităm definitiv de programul de lucru de 8 ore.

(E.C.)

 

Distribuie articolul

Comentează pe forum

0

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank