O nouă tranzacţie pe piaţa de bricolaj

Kingfisher a intrat pe piaţa locală anul trecut, prin achiziţia reţelei de magazine Bricostore. În următorii ani, Kingfisher dorește să dețină o rețea de 50 de magazine în România, fie prin deschiderea de noi unități sau preluarea unora de la concurenți.
Luni
05.05.2014
Mr. Bricolage, grupul francez care deţine la nivel internaţional peste 500 de francize, ar putea fi preluat de britanicii de la Kingfisher.
 

Grupul britanic Kingfisher, un gigant al pieţei de bricolaj, cu vânzări de peste 11 miliarde de lire sterline în 2013, a început negocieri exclusive pentru preluarea companiei franceze Mr. Bricolage. Britanicii au făcut o ofertă prin care evaluează reţeaua franceză la 275 de milioane de euro. Conform ofertei, deținătorii de francize Mr Bricolage vor continua să opereze sub această siglă.

Principalii acţionari ai Mr. Bricolage sunt ANPF (o asociaţie a francizaţilor, care deţine 41,9% din companie şi familia Tabur (26,2%). Ei au agreat începerea negocierilor exclusive în vederea vânzării companiei către Kingfisher. Grupul britanic ar urma să facă ulterior o ofertă către ceilalţi acţionari minoritari.

Mr. Bricolage operează în Franţa 81 de magazine deţinute în proprietate si alte 435 de unităţi în franciză şi este prezentă şi în alte zece ţări, inclusiv în România, cu alte 69 de unităţi în franciză.

Piaţa de bricolaj din România a fost marcată în ultima perioadă de anunţul de retragere a unor brand-uri importante. Principalii jucători sunt Dedeman, compania deţinută de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, Ambient, Bricostore (reţeaua achiziţionată de Kingfisher), Proges, Hornbach şi Arabesque. Printre compniile care şi-au anunţat ieşirea din România se numără Praktiker, OBI si Baumax.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe