Brandurile influenţează decizia românilor de a cumpăra online
Consumatorii români tineri se informează mai ales online în privinţa caracteristicilor, disponibilităţii şi preţului produselor şi serviciilor de care sunt interesaţi, conform studiului „Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali”, lansat de EY România.
Studiul analizează percepțiile asupra întregii experiențe de cumpărare a unui număr de 310 consumatori români cu vârsta între 20 și 35 de ani, pe baza unui chestionar aplicat în perioada 31 martie – 5 mai 2014.
Marea majoritate a respondenților susțin că informația oferită de mediul online este folositoare sau foarte folositoare (61% pentru produse și 52% pentru servicii). Se observă faptul că informaţiile din mediul online referitoare la servicii sunt considerate ca fiind mai puţin relevante decât cele despre produse.
53% dintre respondenți spun că sunt loiali față de brandul produselor analizate, iar 42% față de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii.
Consumatorii sunt cei mai loiali faţă de furnizorii de servicii de telefonie mobilă și servicii de internet (30%). De asemenea, sunt foarte loiali faţă de brandurile de automobile, îmbrăcăminte, produse alimentare şi servicii medicale. În zona celui mai redus atașament faţă de brand se regăsesc împrumuturile bancare şi asigurările.
Deşi brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenții spun că sunt influențați cel mai mult de garanția și calitatea produsului/serviciului (32% în România, faţă de 27% la nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, faţă de 29% media globală).
Atunci când se află în magazin, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele promoţionale (48%) și disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistența la cumpărare și termenii de livrare sunt de asemenea factori relevanți (26% din respondenți au afirmat că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele și serviciile analizate.
Când se discută preferinţele de plată pentru produsele şi serviciile achiziţionate, românii preferă plata în numerar măsură de 62%, peste consumatorii din Orientul Mijlociu (60%) şi mult peste media globală (39%). Consumatorii români preferă numerarul chiar mai mult decât consumatorii chinezi sau indieni, în timp ce media Europei de Est este de 51%.
Întrebaţi care sunt caracteristicile pentru care ar fi dispuşi să plătească în plus, consumatorii români respondenţi au indicat disponibilitatea imediată, serviciile premium şi personalizate, dar şi produsele de lux (12%), produsele eco (9% dintre respondenţi) şi produsele româneşti (9%).
“La nivel global două treimi dintre consumatori sunt acum consumatori digitali, adică utilizează mediul online în procesul de cumpărare. În Romania procentul este acum de numai 41%, însă pe măsură ce generația Y accesează niveluri de venituri superioare, acest tip de consumatori va “prelua” și piața locală. Mai mult, hypertasker-ii digitali, consideraţi cumpărătorii viitorului, sunt cei mai sofisticaţi şi mai exigenţi dintre cumpărătorii digitali. De aceea, producătorii şi furnizorii de servicii din România încep să acorde atenţie mediului online, ca parte a unei abordări integrate omnichannel, atât din punctul de vedere al prezentării ofertei lor, cât şi al promovării,” a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.
Articole citite
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Franciza Used Products este parcă făcută pentru conjunctura actuală, când ai nevoie de anumite aparate și echipamente dar nu poți să ți le procuri pe cele de top
Sistemul de franciză DIEGO care și-a demonstrat succesul în domeniul amenajărilor interioare de aproape trei decenii, caută noi parteneri în București și în alte localtăți din România
Cele mai citite
Saloanele Magic, un concept de franciză bazat pe o experiență consolidată, inovație și produse premium, își dovedește în fiecare zi profitabilitatea
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Franciza iubitorilor de animale
M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!
Grupul Floria atacă piața B2B
Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara
Diverta merge la ASE
Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I V R E M A R T I C O L E....
Petale de viaţă în afaceri
Am vazut un domn nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...
Diverta merge la ASE
Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC
Diverta merge la ASE
DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.