Parteneriat strategic in retail

Parteneriatul dintre Metro si Auchan este o noutate in sectorul distributiei internationale deoarece combina fortele unui grup orientat in mod principal catre vanzarea en gros cu cele ale unuia dintre liderii marii distributii.
Miercuri
29.10.2014
Numele Metro si Auchan apar din nou impreuna in piata de retail- de data aceasta cu un parteneriat pentru achizitiile pe plan international.
 

Metro Group si francezii de la Auchan au incheiat un parteneriat international in achizitii, care va avea un cuvant important de spus in negocierea cu furnizorii multinationali. Acordul de cooperare internationala va intra in vigoare in luna noiembrie 2014 pentru negocierile anului 2015. Parteneriatul celor 2 retaileri permite negocierea in comun a conditiilor si a serviciilor specifice la nivel international pentru principalii furnizori multinationali de produse de consum.

Aceste produse sunt achizitionate in principal prin intermediul centralelor de achizitii situate in Hong Kong sau Shanghai de la furnizori importanti din Asia sau din Europa de Est. Produsele electronice de masa sunt excluse.

“Suntem convinsi ca ambele noastre societati vor avea de beneficiat in urma cooperarii si a reunirii expertizelor”, a declarat Olaf Koch, PDG al grupului german METRO GROUP, citat de Retailers.ro.

“Dorim sa punem in valoare punctele forte ale celor doua companii cu scopul de a optimiza sinergiile in relatia cu furnizorii nostri comuni si de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem sa le utilizam in favoarea clientilor nostri”, a explicat Vianney Mulliez, Presedinte al Consiliului de administratie al Grupului Auchan.

În aprilie, Auchan a finalizat remodelarea celor 20 de hipermarketuri real preluate anul trecut de la grupul german Metro, după investiţii de peste 40 milioane euro. Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012, după integrarea celor 20 de hipermarketuri real. Cumulat, afacerile Auchan şi Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro. METRO Cash & Carry International a deschis primul magazin in Romania in octombrie 1996, fiind si prima companie care a introdus pe piata locala sistemul de vanzare cash & carry.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe