2014-12-30

Business la minut

O reţea de magazine de proximitate oferă o afacere la cheie cu o investiţie începând de la 1.300 euro.

Vedem continuu la ştiri cum magazinele de cartier dispar din cauza supermarketurilor. Motivul principal pare să fie preţul mai mic pe care magazinele mari îşi permit să-l ofere şi promoţiile acestora. Există însă o reţea de magazine de proximitate care a anunţat planuri ambiţioase pentru 2015. Este vorba despre 1 Minute, brand-ul polonez deţinut de LS Travel Retail România, compania care deţine reţelele Inmedio sau Relay, dar şi franciza restaurantului Subway din Gara de Nord.

Pentru brand-ul  1 Minute, LS Travel caută francizaţi în oraşele mari din România Fot. 1 Minute

Magazinele 1 Minute comercializează produse de patiserie şi sandwich-uri preparate în magazin, cafea, tabac, băuturi răcoritoare sau reviste/cărţi.

Magazinele 1 Minute sunt poziţionate foarte bine, în clădiri de birouri sau în terminale de transport, cum ar fi aeroporturile. Ele comercializează produse de patiserie şi sandwich-uri preparate în magazin, cafea, tabac, băuturi răcoritoare sau reviste/cărţi. Primul magazin 1 Minute din România a fost deschis pe 26 august 2011, în prezent existând 12 unităţi în România.

Anul viitor, 1 Minute se va dezvolta pe doua formate uşor diferite, potrivit reprezentanţilor companiei, scrie Wall-Street.ro. Vor fi păstrate locaţii din zonele de tranzit- aeroport, gări, metrou- unde va fi implementat formatul 1 Minute convenience, respectiv formatul 1 Minute premium pentru centrele de afaceri.

“Din punctul de vedere al dezvoltării reţelei de convenience, în următorii doi ani ne aşteptăm să urmărim planul de expansiune, plan care prevede între 10 şi 15 magazine noi/an, alături de o consolidare a reţelei existente”, a declarat Petruţa Ioniţă, director marketing & store 1 Minute.

Pentru brand-ul  1 Minute, LS Travel caută francizaţi în oraşele mari din România. Investiţia necesară pentru deschiderea unui magazin variază între 1.300 şi 2.700 de euro, iar contractul se încheie iniţal pentru 3 ani.

Segmentul de proximitate a fost atacat şi de retaileri mari, cum ar fi Metro, cu franciza La Doi Paşi, Carrefour cu franciza Express şi Mega Image cu Shop&Go. Spre deosebire de 1 Minute, cei 3 retaileri s-au axat în principal pe locaţii de cartier. Rămâne de văzut care va fi soarta francizelor de cartier, ţinând cont că studiile specialiştilor nu sunt favorabile. Potrivit acestora, anul viitor mai multe magazine de cartier vor fi închise, iar extinderea acestora se va diminua.

 

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank