2015-01-19

Cât costă o afacere imobiliară la cheie

Tot mai mulţi antreprenori vor să pună bazele unui business în real-estate, potrivit Re/max, o franciza din domeniul imobiliar.

Criza financiară a lovit puternic master francizorii imobiliari care s-au văzut nevoiți să închidă o mare parte dintre birouri. Afacerile din acest domeniu au început însă să se dezmorțească treptat și tot mai multe noi agenţii imobiliare sunt deschise an de an, mai ales în marile oraşe din ţară, potrivit reprezentanților Re/max, franciza numărul 1 la nivel global pe segmentul imobiliar, cu peste 6.300 de birouri şi peste 96.000 de agenţi afiliaţi în 95 de ţări din întreaga lume. Ei ne prezintă care sunt avantajele și costurile unui business în acest domeniu.

RE/MAX este lider mondial în real-estate, fiind franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment. Fot. RE//MAX

Conform informațiilor Re/max, în acest moment, dupa primul an de la preluarea Re/max Romania, peste 60% dintre francizele companiei sunt conversii, agenţii imobiliare independente ce au ales să se afilieze reţelei Re/max.

Potrivit lui Răzvan Cuc, Director Regional Re/max România, una dintre cele mai simple variante pentru intrarea într-un business de acest fel este achiziţionarea unei francize, aceasta oferind o afacere la cheie şi suport pentru derularea întregii activităţi.

În cazul Re/max, costul achiziţiei unei francize este variabil, pornind de la 7.000 de euro net, şi aduce cu sine avantaje care îi ajută pe antreprenori să pătrundă pe piață cu o ofertă completă pentru clienți. Printre cele mai importante se numără afilierea la o reţea de top, locală şi globală, accesul la o platformă CRM de listare a proprietăţilor performantă, oferirea de suport de marketing şi accesul la programele Academiei Re/max pentru agenţi si Broker Owneri”, a declarat Răzvan Cuc, Director Regional Re/max România. La taxa de franciză se adaugă şi o redevenţă lunară procentuală din venituri şi una fixă administrativă.

Conform informațiilor Re/max, în acest moment, dupa primul an de la preluarea Re/max Romania, peste 60% dintre francizele companiei sunt conversii, agenţii imobiliare independente ce au ales să se afilieze reţelei Re/max. Însă, pe lângă brokerii cu experiență pe piață care intră în rețeaua Re/max, există și antreprenori care provin din alte industrii și hotărăsc să pună bazele unui start-up în imobiliare – aceştia fiind majoritarii francizaţi la nivel european.

Interesul pentru o franciză imobiliară este mai mare în rândul antreprenorilor cu experiență pe această piață, însă ne bucură să observăm o creștere și în zona start-up-urilor. Acest lucru se datorează faptului că Re/max dispune cea mai bună platformă pentru viitorii brokeri, oferind cel mai eficient sistem de educaţie în domeniu, tehnologie de ultimă oră, cooperare între birouri şi suportul unui brand puternic. Astfel, chiar și un antreprenor fără experiență imobiliară poate intra pe piață cu un avantaj competitiv major, a încheiat Razvan Cuc.

Despre piața imobiliară din România

După o lungă perioadă de criză financiară, începută în anul 2010, când master francizorii în imobiliari au fost loviți de un puternic val de contracte reziliate, investitorii au început să își facă ușor simțită din nou prezența. Acest lucru s-a simțit și pe piața francizelor, unde iată că francizorii au început să-și prezinte din nou planurile de expansiune. Dintre companiile care se dezvoltă în sistem de franciză în România enumerăm: Re/max, Century 21, GalaxyImob, Real Pro, Coldwell Banker, FideliaCasa.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank