Cum ajungi de la una, la 10 francize

Nicoleta Andreescu deţine 8 patiserii Fornetti, iar cea de-a noua unitate se află în curs de amenajare
Luni
02.02.2015
„Business-ul în sistem franciză este uşor de condus şi gestionat”, spune Nicoleta Andreescu, care ne împărtăşeşte povestea ei în calitate de francizat Fornetti.
 

După ce deschizi o franciză Fornetti, te îndrăgosteşti şi mai tare de acest concept şi îţi construieşti o mini reţea de patiserii. Pe scurt, aceasta ar fi povestea Nicoletei Andreescu, unul dintre francizaţii Fornetti. La iniţiativa soţului ei, Nicoleta a deschis prima patiserie Fornetti în anul 2004, pe bulevardul Regina Maria din Bucureşti. A primit sprijin şi de la un  alt francizat Fornetti, dl. Coman, cu experienţă în acest domeniu, acesta având deja mai multe magazine în franciză.

În Bucureşti, produsele Fornetti au avut un succes foarte mare datorită calităţii şi diversificării produselor, fiind printre primele francize din Europa, pe baza de patiserie. Impactul pozitiv asupra populaţiei,  m-a determinat să intru în afacere şi să deschid un lanţ de magazine”, povesteşte Nicoleta.

În prezent, Nicoleta Andreescu deţine 8 patiserii Fornetti, iar cea de-a noua unitate se află în curs de amenajare. Aceasta se află în oraşul Alexandria, judeţul Teleorman, şi urmează să îşi înceapă activitatea în luna februarie 2015.

„Satisfacţia pe care mi-a oferit-o această afacere, m-a convins că nu am făcut o alegere greşită şi m-a ambiţionat să mă perfecţionez în acest domeniu. Odată cu trecerea timpului, am realizat că acest  business în sistem franciză este uşor de condus şi gestionat, aşa că am hotărât să mai deschid încă un punct de lucru. Precizez că franciza Fornetti este o afacere foarte curată şi transparentă, respectând toate normele legale”, spune francizatul Fonetti.

Nicoleta Andreeascu ne mărturiseşte că este mulţumită şi de relaţia cu master francizorul Fornetti, cu care comunică în permanenţă şi intervine cu o soluţie la toate problemele care apar pe parcurs.

Perioada crizei financiare şi-a pus amprenta şi asupra business-ului Nicoletei, însă deşi la început obstacolele păreau aproape imposibil de depăşit, aceasta a reuşit să facă faţă cu brio concurenţei de pe piaţă  şi să treacă peste greutăţile financiare. „În perioada 2009-2011, când toţi ne-am confruntat cu o criză financiară greu de depăşit, profitul fiind în scădere, am fost tentată de a pune capăt acestei afaceri sau să deschid mai multe magazine pentru a ajunge la acelaşi nivel de încasări sau mai mare, ca să pot supravieţui alături de  magazinele cu profil  de patiserie şi  panificaţie (covrigi), care aveau o calitate destul de îndoielnică la preţuri foarte mici”, povesteşte Nicoleta Andreescu.

Lucrurile s-au reglat însă în prezent, iar francizatul Fornetti are în plan să se extindă în continuare. În timp ce pregăteşte inaugurarea magazinului din Alexandria, Nicoleta spune că în acest an vrea să ajungă la 10 magazine Fornetti, „aceasta fiind o afacere profitabilă, atât timp cât de implici şi reuşeşti să o cunoşti şi să o controlezi destul de bine”.

Nicoleta Andreescu are şi o recomandare pentru persoanele interesate să-şi deschidă o franciză Fornetti: „să ţină cont de factorii care influenţeaza buna desfăşurare a afacerii: vadul pietonal, atragerea clienţilor prin promoţii, un personal calificat şi mulţumit, pentru a obţine un rezultat pozitiv, pe măsura efortului depus.”

Fornetti a intrat pe piața românească în anul 2001 și este una dintre cele mai cunoscute francize din România. Compania şi-a extins rapid punctele de vânzare de-a lungul anilor, reţeaua de patiserii numărând în prezent circa 600 de parteneri. Compania mamă a master-francizei Fornetti din România este Fornetti Kft. din Ungaria, care deține pe piața maghiară circa 2200 de patiserii. La nivel internațional, numărul acestora ajunge la 5.000 de unități.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe