„Astăzi trăiesc aşa cum am visat în copilărie. Pot spune că am reuşit să obţin tot ceea ce mi-am dorit, dar am în continuare planuri care nu se sfârşesc niciodată. Am afacerea mea, o afacere pe care poţi doar s-o iubeşti, şi am familia mea, cu care vreau să împărtăşesc cât mai multe momente frumoase, am dorinţa de a crea ceva care va avea efecte şi în viaţa celor din jur” - Ildiko Ballok, fondatoarea Babo Mania.
Luni
02.02.2015
Ildiko Ballok, fondatoarea Babo Mania, trăieşte aşa cum a visat în copilărie. Spiritul antreprenorial l-a avut dintotdeauna, iar planurile ei nu se sfârşesc niciodată.
 

Povestiţi-ne pe scurt cum a început povestea Babo Mania, un lanţ de magazine cu produse dedicate bebeluşilor, părinţilor şi bunicilor.
Părinţii mei aveau în Cluj un magazin care nu funcţiona prea bine. Eu trăiam în străinătate şi le-am sugerat să umplem magazinul cu scutece. Ştiam şi cum funcţionează scutecele pentru adulţi pentru că le foloseam pentru bunica mea. Scutecele pentru copii le-am cunoscut mai bine după naşterea fiului meu. De fapt, fiul meu a luat fiinţa odată cu scutecele Babo. În acea perioadă eram înconjuraţi de scutece, eram convinşi că afacerea va porni bine şi că vom reuşi să ne specializăm în acest domeniu. De fapt, ne poziţionăm între farmacie şi drogherie ca şi gamă de produse. În prezent, în România nu există un magazin care să ofere o gamă atât de extinsă de scutece ca Babo.

În ce an aţi lansat franciza Babo? Câte francize Babo există în prezent?
Ideile mai complexe pentru dezvoltarea francizei au început în anul 2010. Momentan suntem 12 familii, cu 18 magazine.

Ce investiţie presupune deschiderea unui magazin Babo în franciză (taxă de franciză, redevenţe)? În cât timp preconizaţi că poate fi recuperată?
Nu există o taxă de franciză. Avem un cost fix, de 50 de lei pe luna, pe care îl reinvestim în activităţile de marketing. Pentru a deschide un magazin Babo este necesară o investiţie în jurul sumei de 20,000 de lei, perioada de recuperare a acesteia fiind de unul-doi ani. Majoritatea familiilor au investit suma în mai multe rate, însă este ideal să se pornească la drum cu această sumă. Avem deja experienţă în gestionarea magazinelor Babo.

Care este părerea Dvs despre o afacere în fraciză?
Consider că viitorul afacerilor cu succes în mare parte este dat de sistemul de franciză. Franciza înseamnă că afacerea în sine este o garanţie. Ca şi logică, numai o afacere de succes merită dublată, triplată etc. Eu ador franciza pentru ca îmi dă posibilitatea de a colabora cu partenerii mei, de a mă confrunta şi, astfel şi eu sunt motivată întotdeauna să mă perfecţionez, să analizez situaţia din alte aspecte. Colaborarea şi uniunea în trecu şi în viitor dă o forţă majoră. Ştiu că nu este simplu, însă franciza implică valori care nu există atunci când eşti singur.

Cui îi este adresată această franciză (un scurt profil al francizatului Babo)?
Avem între parteneri familii care au copii deja mai mari, avem familii care au bebeluşi şi avem şi tineri (între ei bărbaţi de 23 de ani ) care au demostrat că, dacă cineva vrea, poate. Ca să fiu mai clară, vă voi spune reţeta BABO: multe grame de dragoste pentru acest concept, multa voie bună, dorinţa de a învăţa în mod continuu, dorinta de a „juca” în echipă, respectul pentru generaţii (conceptul Babo: de a unii generaţiile de bunici cu nepoţi).

Ce planuri aveţi pentru acest an? Dezvoltarea reţelei de franciză este inclusă în acestea?
Cel mai important este să prefecţionăm sistemul de traininguri Babo. Lucrăm mult pentru a găsi metodele cele mai eficace, care ne ajută să funcţionăm ca o echipă. În al doilea rând ne dorim să creştem, obiectivul pentru 2015 fiind deschiderea a 6 magazine noi în Braşov, Iaşi, Ploieşti, Suceava, Bucureşti.  De asemenea, lucrăm şi la mărcile Babo, vrem să avem cât mai multe produse marcă proprie. Motto-ul nostru este „Lucrăm pentru a trăi” şi nu „Trăim pentru a lucra”. Ne dorim ca cei implicaţi în afacerea Babo să aibă suficient timp pe care să-l petreacă împreună cu familia.


/3/
Vezi mai multe

Subiecte populare in Forum

IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii

2 Declaratii
Final 26.06.2015
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin

Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara

2 Declaratii
Final 26.06.2015
Diverta merge la ASE

Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I  V R E M  A R T I  C O L E.... 

3 Declaratii
Final 15.06.2015
Petale de viaţă în afaceri

Am vazut un domn  nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Diverta merge la ASE

Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC 

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Diverta merge la ASE

DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.

3 Declaratii
Final 14.05.2015
Storcătorul de bani

La cum arata paharul de suc din imagine...sigur o sa le mearga bine...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Storcătorul de bani

De ce nu storcator de fructe romanesti si legume a caror gust este unic.Portocalele le importam si sunt tratate sa reziate transportului , diferentelor de temperatura,costuri...

3 Declaratii
Final 12.05.2015