Franciza din paharul de cafea

”Francizatul ideal înţelege faptul că implicarea sa directă în această afacere (ceva mai mult decât capitalul investit) este una din cheile succesului. Nu există restricţii de vârstă, pregătire anterioară sau putere finaciară.” – Iuliana Timaru, Coffee to Go
Miercuri
14.09.2016
Iuliana Timaru, Managing Partner, Coffee to Go România, ne oferă informații despre intențiile de extindere a rețelei în regim de franciză.
 

Conceptul Coffee 2 Go datează încă din 2007, când a fost înregistrat la OSIM modelul industrial al kiosk-ului în formă de pahar, dar abia în 2012 a fost proiectat şi realizat primul prototip, acesta fiind amplasat în 2013 în incinta Gării de Nord. Datorită feedback-ului primit de la clienţi, acționarii Vlad Timaru și Mircea Rădulescu au decis să construiască o reţea naţională de astfel de coffee-spot-uri.

În ce constă, concret, conceptul Coffee 2 Go?

Coffee 2 Go este un mini coffee spot cu vânzare asistată, destinat preparării băuturilor pe bază de cafea (reci sau calde). Dimensiunile reduse implică cheltuieli de regie mici (chirie, angajaţi, energie etc.) şi sunt ideale pentru comerţul specializat. Principiile de bază ale conceptului sunt: calitate, igienă, rapiditate şi preţ corect. Profitul devine astfel o consecinţă a satisfacţiei oferite clienţilor şi nu un scop în sine.

Câți parteneri de business aveți în prezent și care este profilul ideal al francizatului Coffee 2 Go?

La momentul actual sunt 4 francizaţi, deţinători a 5 francize, dar suntem în discuţii avansate cu mulţi antreprenori care au văzut potenţialul extraordinar al acestei afaceri. Estimăm că numărul lor se va tripla până la finalul anului 2017.

Ideal, francizatul Coffee 2 Go are nevoie de oarecare experienţă în domeniul economic, dar nu neapărat în domeniul cafelei. Cunoştinţele specifice domeniului sunt puse la dispoziţie de noi şi facem tot ce e necesar pentru a susţine francizatul în acest business. Francizatul ideal înţelege faptul că implicarea sa directă în această afacere (ceva mai mult decât capitalul investit) este una din cheile succesului. Nu există restricţii de vârstă, pregătire anterioară sau putere finaciară. Oricine poate deveni un bun manager (în domeniul coffee to go) dacă respectă paşii indicaţi de noi.

Aveți modificări recente sau anumite particularități în contractul de franciză?

Recent am hotărât să oferim francizaţilor o „plasă de siguranţă”, stipulată în contract, în sensul în care să minimizăm riscul eşecului prin „buy back”. Asta se întâmplă, desigur, dacă după (minim) un an de funcţionare, indicatorii de performanţă ai francizatului nu sunt satisfăcători. În acest caz (ipotetic) ne oferim să răscumpărăm investiţia iniţială la un preţ negociat în funcţie de amortizarea şi uzura echipamentelor.

Care sunt planurile de dezvoltare a afacerii?

E simplu: În următorii cinci ani, în fiecare oraş (cu minimum 80.000 locuitori) ne dorim să existe cel puţin un Coffee 2 Go. Extinderea reţelei în ţară se bazează exclusiv pe sistemul de franciză. Toate coffee spot-urile din provincie vor fi operate de francizaţi. Pentru Bucureşti, intenţionăm ca până la finalul anului 2017 să mai deschidem în administrare proprie cel puţin cinci locaţii.