Republica BIO începe francizarea
La începutul acestei luni și la un an și jumătate de când s-a lansat în online, Republica BIO a deschis primul magazin fizic, situat în nordul Capitalei, în parcarea exterioară a complexului Băneasa Shopping Center. Magazinul are o suprafață de 36 mp și este construit pe un sașiu de container de transport având o lungime de 12 m.
”Unul dintre motivele pentru care am construit acest concept de magazin a fost de a da posibilitatea clientului să interacționeze fizic cu produsul proaspăt – lucru care nu se poate petrece în online, de aici și nemulțumirile consumatorilor la primirea mărfii acasă-, mai ales că este vorba, în cea mai mare parte, de mămici care cumpără pentru copiii și familiile lor și care urmăresc o implicare personală în alegerile pe care le fac”, explică Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO.
În ceea ce privește intențiile de francizare, antreprenorul face următoarele precizări: ”Urmăresc două obiective. În primul rând, vreau ca toți producătorii români de produse ecologice – care, pe lângă faptul că nu sunt mulți, mai au și probleme financiare – să aibă o rețea de magazine unde să-și valorifice produsele. Noi suntem un debușeu pentru fermele mici care sunt certificate ecologic și care au dificultăți în a-și vinde marfa. În România, vrem să vindem produse ecologice locale, nu să le aducem din afară – este un comportament sănătos întâlnit peste tot în Occident, unde prioritare sunt produsele din țara de origine. În al doilea rând, în afară de faptul că educarea consumatorilor vizavi de stilul de viață bio face parte din misiunea noastră, vrem ca produsele să fie cât mai accesibile atât ca preț, cât și ca locație. Este foarte greu ca cineva din Drumul Taberei să ajungă la magazinul din Băneasa. Noi venim cu un magazin de mici dimensiuni, pe care îl poți încadra ca mobilier urban, este un «community small market». Noi îi spunem «magazin de proximitate pentru produse ecologice», așa îl vom targeta și în afara țării.”
În prezent, se poartă discuții avansate de business cu potențiali parteneri din SUA, unde, ”dacă aș fi acceptat până acum termenii propuși, concomitent cu magazinul din Băneasa deschideam 5 și în California”. Mai degrabă, fondatorul Republica BIO vede primele francize deschise în Europa, în țări precum Franța, Italia, Germania și Olanda. Cu precizarea că o deschidere nu înseamnă un singur magazin, ci presupune un lanț de 20-30.
În România, în prima etapă are ca focus orașele cu peste 300.000 de locuitori, apoi pe cele între 200.000 și 300.00 de locuitori.
”La limită, ar fi și cele cu 150.000 de locuitori, însă aici discuțiile sunt mai nuanțate, trebuie să studiem foarte atent piața, să vedem dacă este cerere în zonele respective, deoarece vorbim de localități mici situate în apropiere de rural, de unde cei interesați pot procura cu mai multă ușurință alimente bio, față de cei din aglomerările urbane”, precizează Ciprian Stancu.
Potrivit studiilor derulate de companie, în România, piața produselor food & non food certificate ecologic este de 30 de milioane de euro.
Articole citite
Îți dorești o afacere sustenabilă și din care să îți recuperezi investiția repede? O soluție foarte bună este să devii partener al francizei Ama Green Optic.
O realitate socială care demonstrează că vârsta de la care este nevoie de ochelari este tot mai scăzută a dus la crearea francizei Ama Green Optic, iar rezultatele afacerii sunt conform așteptărilor.
MBE România este franciza potrivită celor care caută un business cu succes internațional. Este și cazul lui Codrin Baghiu, care a descoperit afacerea la Londra și a deschis propria agenție la Bacău.
Sunt puține companiile specializate în construirea și reconstruirea terenurilor de sport, cu atât mai puțin cele în franciză.
Mai mulți antreprenori români s-au alăturat deja rețelei de franciză Mail Boxes Etc. și participă la o schimbare majoră în lumea serviciilor de curierat și logistică.
Cele mai citite
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subiecte populare in Forum
Finanțează deschiderea afacerii tale
Salut,interesant,vreau detalii și contact cu furnizorul . Mulțumesc !
Afacere de nișă, cu păpuși
Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti cum pot afla detalii despre franciza "Afacere de nisa cu papusi" Multumesc!
Pe piața de curierat se câștigă bine
Ce trebue sa fac pentru colaborare sau franciza
O nouă piață pentru LG Laundry Lounge
Functioneaza si in Romania? Unde si cu ce investitii?
Spălatul rufelor în franciză
Super tare știu conceptul și chiar sunt interesat!
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
TE-AI SUPARAT PE NOI SI NU MAI VREI SA PUBLICI NIMIC T E R U G A M I N S I S T E N T MAI SCRIE CEVA ORICE
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Mi - e dor de articolele tale frumoase redactate intr-o forma impecabila...sa fie oare sfarsitul ?
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Cand este vorba de Cluj termenii crestere,succes...sunt la ei acasa si nu numai la Cluj