Românii nu au suficiente cunoștințe despre afacerile în franciză

Marilena Stănescu: Încercăm să educăm populația pentru a-și învinge teama de a începe o afacere în franciză.
Luni
18.06.2012
Marilena Stănescu consideră că activitățile desfășurate în cadrul companiei NoMasVello îmbină utilul cu plăcutul.
 

Marilena Stănescu, managing partner în cadrul NoMasVello, este de părere că cea mai mare provocare pe care trebuie să o depășească în prezent este să elimine teama populației pentru a începe o afacere în franciză. Cu un background de farmacist şi cu o supraspecializare în marketing, aceasta se ocupă de partea de vânzare de franciză, partea de marketing și training-ul personalului.

Ce este NoMasVello?
NoMasVello este cea mai bine vânduta franciză, cu o rețea de peste 1200 centre de înfrumusețare în lume, specializată în epilare definitivă și terapii faciale - riduri, linii de expresie, pete solare şi de bătrăneţe, acnee - care utilizează lumina intens pulsată (IPL) . Este o franciză care și-a început activitatea în Spania, în urmă cu 5 ani de zile. În România activăm de 2 ani. Mai exact, pe 1 iunie am sărbătorit 2 anișori. Ne putem mândri cu 15 centre deschise în sistem de franciză. Consider că această performanță este ceva neobișnuit pentru România deoarece românul nu este încă pregătit și nu are cunoștințele necesare despre un sistem de franciză.

Ce aduce nou NoMasVello pe piața înfrumusețării din România?
NoMasVello vine cu un concept revoluționar: specializare - epilare și terapii faciale cu IPL, preț unic 30 € per zonă, per ședintă, unisex și ultima generație de echipamente IPL. Suntem unici prin introducerea unei noi tehnologii de epilare şi pe piele bronzată - SUN&SAFE©. Până în urmă cu 1 an, acest lucru era de neconceput. Datorită departamentului nostru de cercetare din Spania acest lucru este acum posibil. Este deja un mit că IPL-ul nu se poate face pe pielea bronzată iar noi suntem unicii din România care putem face acest tratament și oferi românilor accesul la tratamente de ultima generație. Serviciile oferite sunt unisex, deci nu se face nicio discriminare sau diferențiere între sexe.

De ce ați ales o afacere din domeniul frumuseții?
În primul rând m-am îndrăgostit de conceptul NoMasVello. Am descoperit un business care poate să-ți aducă un profit frumușel într-o piață în contină creștere, o gestiune ușoară a afacerii în care n-ai nevoie de personal foarte mult- cu două esteticiene și un contabil îți rezolvi afacerea. Este o afacere pe care poate s-o facă oricine. La Arad, avem un proprietar care și-a deschis al doilea centru la 12 luni de la deschiderea primului, un proprietar care practic și-a reinvestit profitul. Centrul de la Arad este o confirmare a rentabilității succesului pentru că noi promovăm faptul că în 12-18 luni de zile îți recuperezi investiția.

Ce greutăți ați întâmpinat în calitate de francizor NoMasVello?
Dacă reticența oamenilor în legătură cu un sistem de franciză poate fi privită ca o greutate, atunci pot spune că am întâmpinat o serie de dificultăți. Oamenii încă nu știu ce înseamnă conceptul de franciză si le este teamă să investească în el. Practic tu îi pui la dispoziție o afacere la cheie, soluțiile, know-how-ul ca să nu se mai lovească de toate problemele pe care alții le-au întâmpinat. Sistemul în sine și existența celor peste 1200 de centre în lume garantează practic rentabilitatea afacerii și dacă urmezi niște șabloane sau reguli, după un an de zile poți să te bucuri de succes și să-ți recuperezi investiția. Prima întrebare pe care o avem din partea candidaților noștri este: ”Ce garanție am că afacerea o să meargă?”. În momentul în care te-ai decis să deschizi o afacere e clar că trebuie să pleci la drum cu optimism și să nu te gândești niciodată cum va fi dacă nu va merge. Depinde doar de tine dacă afacerea va fi un succes.

Ce condiții trebuie să îndeplinească persoanele care vor să devină francizați NoMasVello?
Din punct de vedere al vârstei nu există limită. Oricine poate să aplice și să-și deschidă un astfel de centru. Avem un tânăr francizat de 19 ani, din Satu Mare, care a decis că vrea să fie antreprenor. I-a plăcut conceptul NoMasVello și ca atare și-a deschis un centru de care este foarte mulțumit. Din punct de vedere al investiției, persoanele care vor să devină francizații noștri trebuie să dispuna de un buget 30.000 de euro plus TVA și un spațiu de 35 de metri pătrați.

Cum descrieți relația pe care o aveți cu francizații NoMasVello?
Tot timpul ținem legătura cu francizații noștri pentru că sistemul de franciză îți dă know-how-ul și direcția pe care să o urmezi. Asigurăm promovarea la nivel national, oferim consiliere în amenajarea spațiului și guide line-ul pentru alegerea locației. Lunar ținem legătura cu francizații noștri și îi punem la curent cu toate acțiunile de promovare. Orice acțiune este rezultatul feedback-ului primit de la ei. Suntem toți o mare familie și mergem în aceeași direcție, nu există canibalizare între centre asigurând un sistem neconcurenţial, bazat pe exclusivitate teritorială pentru fiecare francizat în parte. Nu o să dăm niciodată acceptul la două centre să fie unul lângă altul. Pur și simplu păstrăm anumite reguli pentru ca business-ul să meargă bine și toată lumea să fie mulțumită.

Prin ce modalități vă promovați afacerea?
Mai nou folosim cea mai modernă modalitate care a câștigat foarte mult în ultima perioadă: promovarea online. Organizăm și întâlniri face to face cu întreprinzătorii și cursuri de training, participăm la târguri. Ne promovăm și în presa scrisă, în special în presa de business.

Cum ați depășit greutățile impuse de criza economică?
Încă nu am depășit complet criza economică și nu știu când o s-o depășim, în sensul că întâmpinăm rețineri din partea candidaților. Acestora le lipsește acel entuziasm de a îndrăzni să deschidă o afacere în această perioadă. Ei preferă să mai stea în expectativă pentru a vedea în ce direcție se îndreaptă piața și economia. Mai există și problema disponibilității acelui buget inițial, de 30.000 de euro.

Care sunt obiectivele NoMasVello pentru următorii 3 ani?
Ne dorim să ajungem la 100 de centre în România. Anul trecut am fost în grafic, însă în acest an suntem sub grafic, sub buget. Însă suntem optimiști. Observăm totuși că piața s-a mai dezmorțit, iar cu mici eforturi, oamenii încep să fie din nou interesați de afacerea noastră.

Un sfat pentru cei care vor să devină francizați NoMasVello.
Nu vă fie teamă de situaţia economică! Conceptul Nomasvello a apărut şi s-a dezvoltat în ani de criză, ceea ce nu a stânjenit înfiinţarea de noi centre în diverse locuri din lume. Le recomand tuturor celor care au spirit antreprenorial să ia atitudine, să intre în rețeaua noastră și să pornească la drum cu optimism pentru că în această afacere suntem împreună, dar numai tu încasezi profitul.

(Elena Cărăușu)


/2/
Vezi mai multe